RAZGOVOR S POVODOM

Dominik Pažin, novi direktor Maslinice Rabac, ima novi pogled i viziju na resort s tri hotela i autokamp

| Autor: Branko Biočić
(Snimio Branko Biočić)

(Snimio Branko Biočić)


Nakon Gorana Zahtile, Hansa Steura i Edvarda Lesnika, resort Maslinica u Rapcu u talijanskom vlasništvu koji u svom sastavu ima tri hotela s četiri zvjezdice - Maslinicu Lido Palace, Hederu i Narcis, te autokamp Olivu s tri zvjezdice, ima novog direktora. To je Opatijac Dominik Pažin koji je u turizmu i ugostiteljstvu počeo raditi još tijekom fakultetskih dana, najprije kao konobar, a zatim kao barmen i bar manager.

Direktor s 24 godine

Njegov prvi susret s hotelijerstvom bio je unutar odjela recepcije, gdje je nekoliko sezona odradio kao recepcionar. Njegov trud i vještine bile su prepoznate pa je dobio priliku proći pripravničku godinu u kojoj je radio u svim odjelima hotela te kao voditelj recepcije, a s 24 godine prvi put je postao direktor hotela.

(Snimio Branko Biočić)(Snimio Branko Biočić)

Poslovni put nastavio je razvijati, napredovao je na poziciju direktora clustera hotela koji se sastojao od četiri hotela, tri ville i jednog campa. Uslijedila je potom promjena poduzeća, postao je asset manager za veliki projekt u razvoju na Kvarneru te potom direktor Operacija i nabave, a sada ga je put, u 37. godini, doveo do Maslinice u Rapcu i pozicije izvršnog direktora Maslinica Hotels & Resort. Povjerenje su mu ukazali talijanski vlasnici kojima je neizmjerno zahvalan na ovoj prilici, ali i svoj dosadašnjoj podršci u nastojanjima da Maslinicu istakne kao vodeći Resort u okruženju.

Bila je to prigoda da porazgovaramo o okolnostima pod kojima je došao u Rabac, kakvo je stanje zatekao i koji su mu ciljevi.

- U Maslinicu sam došao početkom travnja ove godine s jasnim ciljem i vizijom, a to je podići razinu kvalitete, modernizirati poslovanje i pokrenuti ključne investicije. Maslinica Hotels & Resort jedan je od najvećih turističkih kompleksa na istočnoj obali Istre. Ima kapacitet da istovremeno smjesti oko 4.000 gostiju, kroz više od 1.000 smještajnih jedinica, uključujući hotelske sobe, parcele i mobilne kućice u kampu. Lokacija uz obalu Rapca daje nam iznimnu prednost i odgovornost da taj potencijal maksimalno iskoristimo.

(Snimio Branko Biočić)Hotel Mimosa Lido Palace najveći je u resortu (Snimio Branko Biočić)

Zatekao sam resort s izrazitim potencijalom, ali i s nizom konkretnih izazova koji su se godinama gomilali. Infrastruktura je djelomično zastarjela i zahtijeva ulaganja, organizacijska struktura bila je prekomplicirana i neučinkovita, a određeni segmenti poslovanja ostavili su traga na reputaciji tvrtke, kako među gostima, tako i među zaposlenicima. Ipak, ono što me ohrabruje jest snaga temeljnih vrijednosti Maslinice, izvrsna lokacija uz more, dugogodišnji i iskusni djelatnici te prostorni kapaciteti koji, uz pravu viziju i ulaganja, mogu postati pokretač cjelokupne destinacije. Uvjeren sam da uz jasnu i dosljednu strategiju, transparentnu komunikaciju prema svim dionicima te jačanje timskog duha, ove izazove možemo pretvoriti u prilike. Maslinica ne kreće od nule, ona već ima sve preduvjete da postane vrhunski resort, samo joj treba svjež zamah, moderna organizacija i fokus na kvalitetu, kaže Pažin.

O tome što je do sada učinjeno od kada je došao u Rabac dodaje da je od prvog dana prepoznao potrebu za odlučnim i sveobuhvatnim promjenama.

Jačanje posezone

- Krenuli smo u reorganizaciju ključnih timova, s ciljem jačanja operativne učinkovitosti i odgovornosti. Paralelno smo uspostavili jasnije i otvorenije kanale interne i eksterne komunikacije kako bi svi zaposlenici, ali i vanjski partneri, imali pravodobne i točne informacije. Fokusirali smo se na gosta i unapređenje kvalitete usluge, što podrazumijeva ne samo bolje procedure, već i promjenu načina razmišljanja. Uveli smo novu korporativnu kulturu koja promiče profesionalnost, suradnju i orijentiranost na rezultate. Implementirana su moderna IT rješenja koja olakšavaju svakodnevni rad i podižu standard poslovanja.

(Snimio Branko Biočić)(Snimio Branko Biočić)

Uz to, povećali smo plaće i materijalne dodatke zaposlenicima, jer vjerujemo da motivirani i cijenjeni ljudi stvaraju najbolje iskustvo za gosta. Revidirali smo interne akte, pojednostavili i doradili operativne procedure te započeli s poboljšanjem sadržaja i ukupne ponude unutar resorta. Prvi pozitivni pomaci su već vidljivi, i u zadovoljstvu gostiju, i u angažmanu zaposlenika, ali svjesni smo da je pred nama još mnogo posla. Ovo je proces koji zahtijeva kontinuitet, ali sigurni smo da idemo u pravom smjeru, optimisti čan je novi direktor Maslinice.

Smatra da je predsezona pokazala pozitivan trend, s vrlo solidnom popunjenošću i povećanim interesom gostiju s pioritetnih tržišta, što smatra potvrdom da su njegovi prvi koraci i njegovih suradnika u podizanju kvalitete i pozicioniranju resorta prepoznati.

- Ove godine uspjeli smo ostvariti bolju vidljivost na tržištu ranije nego što je to bilo uobičajeno, što nam daje dobar temelj za sljedeće sezone. Glavni dio sezone zasad se odvija stabilno, a svi ključni pokazatelji, od popunjenosti do zadovoljstva gostiju, prate očekivanja. Vjerujemo da ćemo do kraja kolovoza ostvariti vrlo dobru razinu iskorištenosti kapaciteta i to uz sve veću potražnju za višom razinom usluge i dodatnim sadržajima. Posezoni pristupamo ambiciozno i proaktivno. Ne pristajemo na ideju da rujan i listopad budu "slabi mjeseci".

Upravo suprotno, cilj nam je kroz ciljane ponude, razvoj sportskih i wellness programa te suradnju s agencijama koje nude specijalizirane tematske aranžmane, produžiti sezonu i stvoriti dodanu vrijednost. Imamo sve preduvjete da u posezoni privučemo goste koji traže mir, kvalitetu i autentično iskustvo, a na nama je da to omogućimo kroz organizaciju i sadržaj. Tržište je iznimno osjetljivo i promjenjivo. Gosti danas više nego ikad traže jasnu vrijednost za svoj novac, informirani su, selektivni i brzo reagiraju na promjene cijena, dostupnost i kvalitetu ponude. U tom kontekstu, važno je istaknuti da se Hrvatska sve češće percipira kao skupa destinacija, osobito u usporedbi s konkurentskim mediteranskim zemljama.

Zbog toga imamo dodatnu odgovornost. Ne možemo se oslanjati isključivo na prirodne ljepote i lokaciju. Ključno je da naša ponuda bude kvalitetna, autentična i u svakom segmentu opravda cijenu. To znači ulaganje u sadržaj, infrastrukturu, ali i u ljude, jer upravo oni stvaraju cjelokupno gostinsko iskustvo, govori Pažin koji drži da zanimanje za Hrvatsku kao destinaciju nije u padu, ali tržište postaje sve zahtjevnije i konkurencija ne miruje. Zato je prilagodba ključ - od fleksibilnijih uvjeta rezervacija, preko personaliziranih doživljaja do razvoja sadržaja koji nadilaze klasičnu formulu "sunce i more".

Suradnja s lokalnom zajednicom

Gosti traže emociju, autentičnost i dodatnu vrijednost, a na nama je da to prepoznamo i ponudimo, smatra direktor.

Maslinica je često u prošlosti bila spominjana u negativnom kontekstu, pa pitamoi kakva će biti suradnja s okruženjem i lokalnom zajednicom.

- Svjesni smo percepcije koja se godinama stvarala oko Maslinice Hotels & Resort te ne bježimo od te realnosti. Međutim, vjerujemo da je došlo vrijeme da negativne konotacije ostavimo iza sebe i da okrenemo novu stranicu, kroz djelovanje, a ne samo riječi. Jedan od ključnih prioriteta u našem radu je upravo izgradnja kvalitetnih, otvorenih i dugoročnih odnosa s lokalnom zajednicom i svim partnerima u okruženju.

Već aktivno sudjelujemo kao pokrovitelji, sponzori ili operativni partneri u brojnim lokalnim manifestacijama, sportskim događanjima i projektima, a surađujemo i s lokalnim poduzećima i obrtnicima kroz nabavu i usluge. U skoroj budućnosti javno ćemo predstaviti sve oblike i razine te suradnje, jer želimo da ona bude transparentna, vidljiva i mjerljiva.

Naš cilj je postati pouzdan i odgovoran poslodavac, ali i partner koji doprinosi razvoju zajednice, ne samo kroz turizam, nego i kroz projekte od šireg društvenog značaja. Znamo da bez povjerenja lokalne zajednice nema ni održivog poslovanja ni istinski kvalitetnog turizma. Zato ostajemo otvoreni za dijalog, inicijative i suradnju, jer samo zajedno možemo stvarati pozitivne promjene, poručuje Pažin, a o planovima, ulaganjima, onim kratkoročnim i dugoročnim, kaže da su kratkoročno usmjereni na stabilizaciju interne organizacije, jačanje korporativne kulture i osiguravanje dosljednosti u kvaliteti usluge.

- To uključuje poboljšanje svakodnevnih operacija, edukaciju djelatnika, unaprjeđenje komunikacije unutar timova te osluškivanje potreba gostiju kako bismo kontinuirano podizali razinu njihova iskustva. Fokus je na stvaranju zdravih temelja koji će omogućiti održiv rast. Dugoročno, planiramo značajnija ulaganja u obnovu i modernizaciju smještajnih kapaciteta, razvoj novih sadržaja te proširenje ponude koja nadilazi granice glavne turističke sezone.

Želimo pozicionirati Maslinicu kao destinaciju koja živi tijekom cijele godine kroz spoj prirode, aktivnog odmora, wellnessa, sportskih programa i autentičnih doživljaja. Naša je vizija jasan iskorak iz klasičnog modela "sunce i more" prema održivom i raznolikom turističkom proizvodu, koji donosi korist i gostima, i zajednici, i zaposlenicima. Vjerujemo da Maslinica ima sve preduvjete za takav iskorak uz strateški pristup i odgovorno upravljanje, zaključuje novi direktor Maslinice d.o.o. Dominik Pažin.

Od turističkog kompleksa do mjesta koje ima dušu

Najveća mu je želja, kaže novi direktor Dominik Pažin, da Maslinica postane simbol ponosa za sve one koji su njezin dio, da njegovi djelatnici s ponosom nose uniformu Maslinice i osjećaju da rade u okruženju koje ih cijeni i motivira, da lokalna zajednica vidi u njima pouzdanog partnera koji ne donosi samo poslovne rezultate, već i pozitivne promjene te da njihovi gosti, kada odu, sa sobom ponesu ne samo lijepe uspomene, nego i želju da se ponovno vrate i da ih preporuče svojim najbližima. Dodaje da također želi da Maslinica bude resort koji raste na zdravim temeljima, odgovorno, promišljeno i održivo, da budu primjer kvalitetnog upravljanja, društvene odgovornosti i iskrene gostoljubivosti. Vjeruje da je to, ne samo moguće, nego i dostižno uz strpljenje, uporan rad i jasnu viziju. Misli da Maslinica može postati ono što zaslužuje, biti vodeći turistički kompleks regije, i više od toga, mjesto koje ima dušu

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter