Unatoč uzdrmanom gospodarstvu svoje zemlje, Nijemci i dalje putuju, a Hrvatsku smatraju jednim od omiljenih turističkih odredišta. U ovoj godini Nijemaca je u nas malo manje nego lani, za jedan posto, ali su ostvarili 9 posto više noćenja, prenosi HRT.
Ako se pita Nijemce, Hrvatska je skuplja nego proteklih godina.
- Cijene su vam više nego lani. Sad sam u supermarketu primijetila koliko su namirnice skupe. Čini mi se da je sve poskupjelo otkad ste uveli euro, kaže Patricia Kholea, gošća iz Njemačke.
- Cijene su pristojne. Hrvatska nije ni jeftina ni skupa. Cijene u restoranima su porasle, primijetila je Leanne Pilcher, gošća iz Njemačke.
Ako se pita turističke djelatnike, Nijemci će nam doći i ove godine.
U Istri ih je više nego lani, iako su hoteli do 6 posto skuplji. Predstavnik istarskih ugostitelja je opušten: kaže, poskupljenja su opravdana ako prate kvalitetu.
- Njemački turist je ljubitelj naše domovine i on je siguran da će doći jer mi smo i dalje broj jedan u autodestinaciji. Vjerujte da je to njima vrlo bitno jer sjesti u avion, poletjeti, uzeti obitelj je daleko veći problem nego sjesti u auto i doći u Hrvatsku, ističe Stanislav Briškoski, predsjednik ugostitelja i turističkih djelatnika Obrtničke komore Istarske županije.
Iako smo lani bilježili manje njemačkih gostiju, ti su rezultati bili bolji nego rekordne pretpandemijske 2019.
- Pogotovo velike hotelske kuće i tzv. organizirani turizam koji ima jake službe prodaje pokušavaju to nadoknaditi s drugih tržišta i vidjeli smo lani da je to u velikoj mjeri i uspjelo, govori Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.
Ovaj hotelijer tvrdi da interes s njemačkog tržišta ne opada, unatoč poskupljenjima.
- Uvijek će postojati gost koji gleda samo novac, ali ipak, ja mislim da većina gleda: "Ako sam platio 1 želim vrijednost barem za 1,1 i ako sam to dobio onda sam zadovoljan", ističe Davor Slamić, udruga Obiteljskih i malih hotela.
Direktor HTZ-ova predstavništva u Njemačkoj kaže da se Nijemci u štednji ne odriču putovanja, prenosi HRT.
- Radije će odustati od drugih troškova, ali godišnji odmor je vrlo, vrlo visoko među prioritetima njemačkog stanovništva, ističe Romeo Draghicchio, direktor Predstavništva HTZ-a u Frankfurtu.
Osim što rade na kvaliteti, turistički djelatnici prate ponudu i cijene konkurenata, te smatraju da će unatoč recesiji Nijemci ponovno biti naši najbrojniji gosti.