Nova analiza

Vole li Nijemci i dalje putovati na Jadran? Neke su se stvari ipak promijenile


Autor: Alenka Juričić Bukarica
(Snimio Milivoj Mijošek)

(Snimio Milivoj Mijošek)


Nijemci su lani potrošili 1.544 eura po osobi za glavni godišnji odmor, pokazalo je ovogodišnje istraživanje Deutsche Tourismusanalyse. Iako to predstavlja novi rekord, troškovi se nisu bitno mijenjali u odnosu na godinu ranije. Odmor u vlastitoj zemlji bio je u prosjeku oko 500 eura jeftiniji od putovanja u europske zemlje, dok su ispitanici najviše novca potrošili za odmore u Španjolskoj (1.843 eura) i Skandinaviji (1.728 eura), a najmanje za Benelux države (1.006 eura), Austriju (1.176 eura) i Hrvatsku (1.314 eura), iako je prema ovoj analizi odmor u Hrvatskoj po danu najviše poskupio, za 16 eura.

Pitanje cijena i kupovne moći Nijemaca i ove je godine ključno u svim raspravama oko toga kamo i hoće li Nijemci uopće ove godine putovati. U Hrvatskoj je, nakon izvrsnog lipnja, početak srpnja donio pad s njemačkog tržišta u nizu destinacija, međutim, već od idućeg tjedna se očekuje povećani broj njemačkih dolazaka s obzirom na početak školskih praznika u južnim njemačkim pokrajinama odakle u Hrvatsku i dolazi najviše njemačkih turista.

Školski praznici

Na pitanje što se u nastavku sezone može očekivati po pitanju dolazaka turista iz Bavarske i Baden-Württemberga te kakva je općenito situacija oko putovanja na ovom tržištu, Nera Miličić, direktorica Predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Münchenu, kazala nam je kako školski praznici u Bavarskoj i Baden-Württembergu počinju 1. kolovoza za kada je ADAC već najavio najveći ljetni prometni zastoj na prometnicama prema jugu. U ovih šest tjedana praznika, odnosno do 15. rujna se, kao i uvijek, očekuju najznačajnija kretanja putnika iz ovih pokrajina. Ovome treba dodati da do 25. kolovoza traju i praznici u Nord-Rhein Westfallenu.

– Što se, pak, tiče trendova, prema podacima posljednjeg istraživanja Reiseanalyse, 75 posto Nijemaca je izjavilo da planira putovati u 2025. godini. A i za naredne tri godine im je najvažniji odmor za opuštanje i odmor na plažama, koji prednjače ispred obiteljskog odmora te odmora u prirodi i gradovima. U 2025. se očekuje realizacija 67 do 72 milijuna putovanja, što bi bio povratak na trendove prije pandemije, odnosno na brojke iz 2019. Od ukupnog broja putovanja očekuje se da će 25 posto biti realizirano u njemačkim destinacijama, a 42 posto na Mediteranu. Dakle, Nijemci putuju i dalje, putuju i u Hrvatsku, ali zbog deindustrijalizacije i dugotrajne ekonomske krize veću pažnju pridaju novcu i destinacijama koje nude vrijednost za novac, ukazala je Miličić.

Veće platežne moći

Pojasnila je, naime, kako njemačka država propagira ostanak u Njemačkoj, no kako se unatoč tome navike u putovanjima nisu mijenjale, osim što se, jasno, povećao oprez s budžetom koji je njemački gost planirao potrošiti na odmoru.

– Nijemci, kao i svaki narod, jako vole svoje poznate turističke destinacije, na Sjevernom moru ili u Bavarskoj, iako su ove godine te destinacije pod velikom kritikom visokih cijena, pogotovo Sjeverno i Baltičko more, tako da ova područja bilježe minuse u dolascima, ali i u potrošnji. Ipak, jedna četvrtina Nijemaca godišnji odmor provodi na nekoj od domaćih destinacija.

S druge strane, 56 milijuna Nijemaca je prošle godine ostvarilo 68 milijuna putovanja, a pritom su potrošili 90 milijardi eura, što ih svrstava na visoko treće mjesto nacija s najvećim izdacima na putovanja u svijetu, odmah iza Kineza i Amerikanaca. Unatoč gospodarskoj krizi, pokazuje se kulturološki fenomen da su putovanja dobila još veći značaj na listi prioriteta i njih se Nijemci ne odriču, ali će istovremeno uvijek vrlo racionalno evaluirati koja destinacija im nudi adekvatnu vrijednost za novac. Vezano za Hrvatsku, s rastom cijena u našoj zemlji dolazi i do određenih promjena u strukturi njemačkih gostiju pa nam fokus mora biti na privlačenju novih gostiju veće platežne moći, rekla nam je direktorica minhenskog predstavništva HTZ-a, dodajući i kako je gospodarska situacija u Njemačkoj općenito smanjila standard i kupovnu moć njemačkih građana.

Dobre najave

Nijemci, međutim, reći će Miličić, na Hrvatsku i dalje gledaju kao na destinaciju koja se tijekom posljednjih godina razvila u smislu kvalitete i ponude, pa znaju da ne mogu očekivati cijene od prije nekoliko godina te prihvaćaju činjenicu da Hrvatska postaje sve prestižnijom destinacijom te su o tom kontekstu uglavnom zadovoljni s omjerom cijene i kvalitete.

– Važno je da ove godine dokažemo da taj proces prilagodbe prati i proces povećanja kvalitete ponude te da u 2026. uđemo kao u godinu stabilizacije, naglasila je naša sugovornica.

Budući je Hrvatska za njemačke goste još uvijek većinom destinacija u koju rado dolaze automobilom te u individualnom aranžmanu, udio last minute ponuda i odluka je prisutan, ali u nešto manjem obimu nego na drugim tržištima.

– Nijemci su tradicionalno gosti koji putovanja, kao i sve ostalo, planiraju dosta unaprijed. Može se, naravno, dogoditi da, računajući na neke jako povoljne ponude, čekaju last minute, međutim, rekla bih da su trenutno njemački turoperatori fokusirani na posezonu, za koju me vesele jako dobre najave za Hrvatsku, otkrila je Miličić.

Na pitanje kakav općenito kakav imidž Hrvatska ima među njemačkim gostima, pojasnila je kako se Hrvatsku dugo godina po imidžu svrstavalo u skupinu turističkih destinacija poput Bugarske i Turske, međutim je zadnjih nekoliko godina na njemačkom tržištu uz bok Španjolske i Grčke, dok su Italija i Francuska još uvijek u percepciji njemačkih gostiju po imidžu na vrhu.

– Hrvatska je svakako jedna od omiljenijih destinacija njemačkih gostiju u Bavarskoj i Baden-Württembergu i to već dugi niz godina, zaključila je direktorica Predstavništva HTZ-a u bavarskom glavnom gradu.

Kvarner omiljen u
Baden-Württembergu

Istra i Kvarner su oduvijek popularne destinacije za auto goste iz južnih saveznih pokrajina zbog blizine, a tu je i Splitsko-dalmatinska županija kojoj raste popularnost zadnjih godina na ovom tržištu. Direktorica predstavništva HTZ u Münchenu, ukazala je, međutim, kako se dugo godina se smatralo da je Nijemcima preduga vožnja od 10 sati, koliko je ljeti potrebno primjerice od Münchena do Splita, ali u pandemiji se to promijenilo.

– Naime, sada je jako često čuje da se autom putuje i u južne dijelove Hrvatske. Što se tiče avioprometa, udio avio gostiju je za južne regije veći nego za sjever Hrvatske, ali se vidi prostor za uvođenjem dodatnih sjedala. Većina gostiju iz ovog dijela Njemačke u Hrvatsku ipak putuje osobnim automobilom i kamperom, a tradicionalno veliki interes regija Kvarner ostvaruje u Baden-Württembergu, pojasnila je Miličić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama