(B4)
Umag kao turistička destinacija već godinama koristi agenciju "B4" kao uspješnu formulu za rješavanje nedostatka gostiju i raznih manifestacija u zimskom periodu. "Be four" je slovenska agencija koja se bavi organizacijom sportskih kampova, događanja, zastupanjem saveza i klubova, održavanjem, upravljanjem i izgradnjom nogometnih igrališta, kao i pružanjem usluga u turizmu. Izvršnog direktora agencije B4, Timoteja Krajnca i njegovu desnu ruku Managing direktora Emira Haskića posjetili smo u umaškom hotelu Garden Istra koji u ovom periodu godine postaje njihova svakodnevna rezidencija.
- Sami počeci tvrtke sežu još u 2013. godinu kad smo krenuli s pripremama sportskih ekipa što je i danas primarna djelatnost tvrtke, ali s vremenom se priča razvijala tako da smo prije pet godina u strategiju poslovanja uveli nove segmente. Uz sportske pripreme dodali smo i organizaciju sportskih, korporativnih i kongresnih događaja, zastupanje sportskih saveza i klubova te pružanje turističkih usluga. Agencija radi već dvanaest godina i od samih početaka Istra je bila naš prvi izbor. Započeli smo s aktivnostima u Vrsaru i Dajli, no najveći iskorak napravljen je širenjem posla na Umag, gdje nam je i danas baza sportski centar Stella Maris. Mjesec siječanj je rezerviran za prvoligaške nogometne ekipe, u veljači smo popunjeni mlađim selekcijama, dok su ožujak i travanj namijenjeni Umag Trophy turnirima za one najmlađe, rekao je Haskić istaknuvši izuzetnu suradnju s Plavom Lagunom, Gradom Umagom i Turističkom zajednicom Grada Umaga kao temeljem dugogodišnje poslovne prisutnosti na krajnjem sjeverozapadu Istre.
(B4)
- Istodobno s godinama nastavili smo se širiti na nova tržišta, dodajući nova odredišta i šireći našu sportsku infrastrukturu. Shvatili smo da je nogometni teren osnova svega. Mogu hotel i smještajni kapaciteti biti najviše kategorije u top destinaciji, ali ako teren nije dobar nitko ti neće doći, tako da smo svojim uslugama dodali i izgradnju, održavanje i sanaciju nogometnih igrališta, rekao je Krajnc, istaknuvši da agencija posjeduje vlastiti nogometni trening centar Gobele u Kranjskoj Gori, dok su odnedavno prisutni i na još jednoj etabliranoj slovenskoj turističkoj destinaciji u Čatežu na Savi. Slovenija se sve više koristi za ljetne pripreme nogometaša, dok je Umag njihova glavna zimska baza.
Dugogodišnja prisutnost agencije B4 u Umagu obilježena je turnirom za mlade nogometaše koji ove godine ima svoje jubilarno deseto izdanje. Umag Trophy danas se smatra najvećim i najkvalitetnijim turnirom za mlade nogometaše u regiji i jednim od najvećih u Europi, a sve to rezultat je dugogodišnje tradicije, uspješne organizacije i inovativnosti koje krase umaški turnir.
Počelo je s dvije dobne kategorije na terenu u Katoru, koji je i dan danas važan dio mozaika autentičnog doživljaja Umag Trophyja za svakog sudionika.
(B4)
- Tih prvih godina je bilo puno manje klubova i nije bilo ovih velikih nogometnih giganata koje danas imamo na turniru. Trebalo je puno strpljenja i truda, a istovremeno nismo imali pravo ni na najmanju grešku u organizaciji da bi postigli današnji nivo turnira. Naša najbolja reklama je komunikacija između samih klubova. Inter iz Milana je prije pet godina bio prvi veći klub na turniru, nakon toga su zbog njihovog pozitivnog iskustva počeli dolaziti i ostali velikani poput Barcelone, Juventusa, Arsenala, AC Milana i Benfice, kao i regionalni nogometni divovi zagrebački Dinamo, splitski Hajduk, Crvena Zvezda, Partizan, Red Bull Salzburg, Sturm iz Graza, Udinese, Verona i Parma. Ove godine smo bili jako blizu dolaska Real Madrida, nažalost neće ih biti na turniru, ali će zato po prvi put na Umag Trophy nastupiti njihov gradski rival Atletico Madrid, rekao je Krajnc o renomeu umaškog turnira za mlade.
Umag Trophy ima turnire u sedam mladih kategorija od U8 do U14 koji će odigrati sedam turnira u pet vikenda tijekom ožujka i jedan vikend u travnju.
(Snimio Aleksandar Golob)
- Ove godine ćemo imati 535 ekipa i po tome smo jedan od najvećih turnira u Europi. Zadovoljni smo i činjenicom što u tom periodu punimo sve turističke kapacitete u Umagu, a mnogi gosti potraže smještaj na relaciji od Savudrije do Poreča. Službene brojke kažu da nas u tih pet vikenda posjeti oko 20.000 ljudi koji ostvare 40.000 noćenja, a kad tome dodamo i prva dva mjeseca u godini naše prisutnosti onda su te brojke puno veće. Pripreme za ovaj turnir traju cijelu godinu, ništa se ne prepušta slučaju, rekao je Haskić.
Potencijal Umag Trophya ubrzo je prepoznala i lokalna zajednica. Turistička zajednica grada Umaga podupire projekt od trećeg izdanja, jer su tijekom godina nogometni turniri u organizaciji B4 prerasli okvire strogo sportskih natjecanja. Igrači, treneri, predstavnici klubova, roditelji i ostali navijači, uživaju u sve bogatijem popratnom programu u vidu svečanog otvaranja na ATP stadionu Goran Ivanišević, dječjih zabava, večeri glazbe uživo i ceremonijama zatvaranja.
(Snimio Aleksandar Golob)
- Mnogi ljudi ne znaju za ta službena otvorenja prije svakog turnira i spektakularan program na teniskom stadionu u Stella Marisu. Želja nam je što više približiti sva događanja domaćim ljudima i zbog toga smo uveli svaki četvrtak besplatan zabavni program za 4.500 ljudi, koliko ih stane na tribine teniskog stadiona, kao najava vikend turnirima Umag Trophy, rekli su iz B4.
Dobra suradnja s lokalnom zajednicom očituje se i u odnosima s lokalnim NK Umagom kojem je agencija B4 i jedan od sponzora, a i problem oko nogometnih terena, s obzirom da se turniri održavaju vikendima u kojima NK Umag zna igrati domaće prvenstvene utakmice, uvijek je bio riješen na obostrano zadovoljstvo.
(B4)
- Svjesni smo da je NK Umag lokalni klub i mi ćemo mu uvijek u svemu biti podrška. Nadamo se da će već sljedeće godine biti izgrađen još jedan novi teren koji će svima nama olakšati aktivnosti u sportskom smislu. Još jednom moramo istaknuti izuzetnu suradnju s lokalnom zajednicom koja je prepoznala našu strategiju, tako da je naš partnerski odnos ogledni primjer kako bi dvije strane trebale raditi na jednom uspješnom projektu. Imamo isti pogled na to kako razvijati grad Umag kao destinaciju i što u tom kontekstu znači punjenje turističkih kapaciteta u predsezoni kad je grad gotovo prazan. Nakon ovih dvanaest godina tu se osjećamo kao kod kuće jer imamo ogromnu podršku i stvarno cijenimo lojalnost lokalne zajednice, rekli su čelnici iz B4 agencije.