Ravnatelj Županijske lučke uprave Pula

Dalibor Brnos najavio velike investicije: Na Mandraču u planu izgradnja dva nova pontona sa šezdesetak vezova

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
(Arhiva Glasa Istre)

(Arhiva Glasa Istre)


Jednoglasnom odlukom Upravnog vijeća Dalibor Brnos prošlog je tjedna dobio novi četverogodišnji mandat na mjestu ravnatelja Županijske lučke uprave Pula. U predstavljenom programu rada za naredno razdoblje, Brnos je naglasak stavio na velike investicije, poput projekta dogradnje i rekonstrukcije pulskog lukobrana, koji je krajem siječnja kandidiran na program Connecting Europe Facility Europske unije, a čiji se ishod očekuje koncem lipnja.

Uređenje luka u Fažani i Ližnjanu

Tu je i projekt izgradnje četiri objekta na pulskoj rivi, kao i njezino proširenje prema Mandraču. Jednako tako, Županijska lučka uprava Pula bit će uključena u projekt sanacije i rekonstrukcije starog dijela pulske rive, odnosno od ulaza u brodogradilište do Riječkog gata, a kojeg provodi Grad Pula u suradnji s ACI Marinom.

U pripremi je, najavljuje ravnatelj Brnos, i dokumentacija za dogradnju i uređenje luke Fažana i luke Kuje u Ližnjanu, projekti koji bi se kandidirali na EU fondove. Spomenimo i nastavak povećanja broja komunalnih vezova, na čemu se kontinuirano radi svake godine, a tu su i brojni drugi projekti o čemu smo razgovarali sa starim, novim ravnateljem najveće Županijske lučke uprave u Istri.

(Arhiva Glasa Istre)(Arhiva Glasa Istre)

- Za ravnatelja Lučke uprave imenovan sam u svibnju 2020. godine. Početak prvog mandata obilježila je situacija s pandemijom covida i činjenicom da su zbog toga morali biti zaustavljeni svi pokrenuti projekti, a prvi veliki projekt s kojim sam se u mandatu morao uloviti u koštac bilo je razminiranje skladišta na području Vallelunge, u kojem su se nalazile velike količine eksplozivnih sredstava zaostalih još iz vremena drugog svjetskog rata. U toj fazi više smo se posvetili i internoj reorganizaciji Lučke uprave te uveli novi integrirani informatički sustav koji je bitno poboljšao interne poslovne procese i kolanje informacija, ali i pripremio Lučku upravu za daljnju digitalizaciju poslovanja u skladu s trendovima. Stvorili smo i preduvjete za uvođenje kontroling sustava u sklopu kojeg se postavlja i sustav internog izvještavanja i ključnih pokazatelja uspjeha. Na tome još radimo. Na taj način značajno ćemo povećati transparentnost poslovanja te efikasnost i efektivnost rada, rezimirajući učinjeno tijekom proteklog mandata kazao nam je Brnos.

Podsjeća da je krajem 2021. godine donesen novi pravilnik o kriterijima za dodjelu stalnog veza u komunalnom dijelu luka kojima upravlja Županijska lučka uprava Pula, a koji je omogućio transparentniju objavu kriterija i provedbu postupka za dobivanje jednog od više od 2.600 vezova kojima danas u akvatoriju Puljštine upravlja Lučka uprava.

- Kad već govorimo o vezovima, treba kazati da su u zadnje četiri godine značajna sredstva uložili u obnovu dijela postojećih i izgradnju novih. Ono što sam zatekao na početku mandata bio je dovršetak projekta plutajućeg gata u Krnici s 56 vezova, a u proteklom razdoblju napravili smo i nove plutajuće gatove na Bunarini sa 130 vezova opremljene priključcima na struju i vodu, što je nadstandard u komunalnim lučicama. Napravili smo šetnicu i novi obalni zid u Valbandonu s 50 novih vezova, a na istoj lokaciji smo sanirali i lukobran te s unutrašnje strane postavili novu pasarelu, čime smo omogućili sigurniji pristup i kvalitetniji privez plovilima s te strane. Podsjetio bih da je tijekom radova u Valbandonu otkriveno nalazište triju antičkih hermi i postamenata koje je po svojoj brojnosti jedinstveno za Istru, a i za prostor hrvatske obale Jadrana, te me svakako veseli činjenica da smo svojom investicijom doprinijeli tome da ti vrijedni nalazi nakon toliko godina ponovno ugledaju svjetlo dana, kaže Brnos.

U Fažani je, dodaje, izgrađen i novi plutajući gat s 60 vezova, dva su plutajuća gata s nova 22 veza izgrađeni u Medulinu, a trenutno se radi na projektu luke Verudele s 60 novih komunalnih vezova. Pripremaju su i novi projekti kao što je dogradnja i uređenje luke Fažana kojim će se dobiti 150 novih vezova, kao i projekt dogradnje i uređenja luke Kuje koji će uskoro biti predstavljen i koji u jednoj varijanti nudi mogućnost izgradnje do čak 300 novih vezova, a planira se i nastavak uređenja prostora Ribarske kolibe koji će krenuti čim budu rješenje manje postojeće administrativne zapreke.

- Spomenuo bih i planove vezane uz pulski Mandrač, na kojemu se planira izgradnja dva nova pontona s šezdesetak novih vezova, a ta lokacija ponuđena je i ribarima koji moraju iseliti iz lučice Vergarola, budući da se radi o području brodograđevne luke za koju koncesiju ima brodogradilište Tehnomont Pula.

Ribarski dio u luci Zonka

Rade se planovi i vezani uz izgradnju ribarskog dijela luke Zonka, no Lučka uprava ne može krenuti u konkretnu razradu prije nego što Istarska županija i Grad Pula ne završe proceduru izmjene prostornog plana kako bi taj prostor bio definiran kao luka otvorena za javni promet, kaže ravnatelj Županijske lučke uprave Pula.

Što se financijskog poslovanja tiče, pandemija covida značajno je utjecala na prihodovnu stranu svih lučkih uprava, no u Županijskoj Lučkoj upravi Pula uspjeli su pad ostvarenih prihoda zadržati na razini od svega devet posto u odnosu na godinu dana ranije, da bi do kraja mandata prihodi od pružanja usluga porasli za 50 posto - s 2,35 na 3,5 milijuna eura.

(Arhiva Glasa Istre)(Arhiva Glasa Istre)

- Moram istaknuti da smo u svojim aktivnostima imali veliku podršku osnivača Istarske županije te Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, koje je značajnim sredstvima sufinanciralo projekt u Valbandonu i luke Verudela, dok će ove godine sufinancirati projekt sanacije Molo Carbonea u Slobodnoj zoni, koji je izuzetno značajan za odvijanje pomorskog prometa u pulskom zaljevu. Budući da je u izuzetno lošem stanju, tijekom ove godine planirana je njegova sanacija kako zbog podlokanosti na više mjesta ne bi došlo do njegova urušavanja što bi onda desetostruko uvećalo troškove potrebne da se dovede u funkcionalno stanje.

Naglasio bih i da koncem idućeg tjedna počinju geotehnički istražni radovi na Molo Carboneu, kao i na pulskoj rivi. Oni će trajati tri tjedna, a uključuju istražno bušenje na trupu Molo Carbone, dok će na rivi biti izvedeno istražno bušenje kroz obalni zid te geofizičko ispitivanje na obali i u moru cijelom dužinom obale. Ti istražni radovi podloga su za daljnje projektiranje i izradu troškovnika. Radove će izvesti tvrtka Grasa projekt iz Zagreba, ugovorena vrijednost radova je 37.500 eura plus PDV. Procijenjeno ukupno vrijeme trajanja radova s laboratorijskim ispitivanjima i izradom elaborata je dva mjeseca, navodi Brnos.

Naime, pulsku rivu nužno je pod hitno rekonstruirati i obnoviti, budući da trenutno stanje nije sigurno za pristan brodova, niti za pješake ili kolni pristup.

- Županijska lučka uprava Pula je u svibnju 2022. godine potpisala Memorandum o razumijevanju s Gradom Pula i ACI d.d. Rijeka vezano za uređenje i oplemenjivanje pulske rive koje obuhvaća područje od ulaza u brodogradilište Uljanik do Riječkog gata. Na temelju tog memoranduma Lučka uprava je izradila geodetski elaborat i elaborat postojećeg stanja obalnog zida, odnosno snimak postojećih oštećenja. Sporazum o financiranju izrade idejnog rješenja rekonstrukcija obalnog zida i uređenje obalne šetnice pulske Rive potpisan je u travnju prošle godine, a trenutno je u tijeku prezentacija varijanti idejnih rješenja te odabir varijante s kojom će se ići prema izradi idejnog odnosno glavnog projekta te ishodovanja akata za gradnju. Nositelj projekta je Grad Pula, a u planu je kandidiranje za dodjelu bespovratnih EU sredstava koja bi značajno doprinijela ubrzanju njegove realizacije, kaže Brnos.

Realizacija vizije grada na moru

Podsjeća i da je 2012. godine započelo uređenje šetnice na rivi, od Riječkog gata prema platou nekadašnjeg Yacht servisa, prema komunalnom dijelu luke Mandrač.

- Razvoj nove obale sjeverno od carinskog gata, osim što uključuje stvaranje novih sadržaja, nove objekte i šetnicu, bolju organizaciju prostora i poslova vezanih uz more, stvara novu obalu koja je osnova za druge buduće sadržaje predviđene GUP-om. S obzirom na brzinu razvoja luke na tom području i postavljanje temelja za buduće sadržaje, možemo govoriti o realnom uporištu za realizaciju vizije Pule kao grada na moru, kaže.

Tijekom ove godine kreću prvi radovi na projektu koji ima za cilj oplemeniti i oživjeti prostor pulske luke, odnosno dugo vremena pripremanoj izgradnji četiri reprezentativna objekta na sjevernom djelu Pulskog zaljeva, u pojasu od mora do Ulice Svetog Petra. Krenulo se s radovima s »zgradom 1« u kojima će biti smješteni ugostiteljski objekt i restoran, za koju je plan da se izgradi do razine »visoki roh bau«, s kompletnim uređenjem okoliša te da se da u koncesiju zakupcu koji će je urediti do kraja.

U 2025. godini planira se izgradnja druge zgrade koja bi trebala postati novo sjedište Lučke uprave, nakon toga i treće u kojoj bi Arheološki muzej trebao urediti »Muzej mora« te izložiti šivani brod iz Zambratije i još neke vrijedne arheološke nalaze iz podmorja Istre, dok se namjena zgrade 4 još treba definirati. (Sadržaj realiziran u suradnji s Istarskom županijom)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter