Ministar Butković na gradilištu novog mosta Mirna

Na novom mostu u dolini Mirne primijenit će se tehnologija "plutajućeg mosta"

| Autor: Gordana Čalić Šverko
(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)

(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)


Zadovoljstvo zbog svečanog obilježavanja otvaranja radova posljednje faze izgradnje Istarskog ipsilona, izrazio je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji je danas, uoči svečanog obilježavanja početka radova dionice tunel Učka - Matulji, obišao gradilište drugog mosta Mirna na Istarskom ipsilonu.

Podsjetio je tom prigodom da su u mandatu aktualne Vlade, tri faze Istarskog ipsilona gotovo realizirane.

- Jedna je realizirana u cijelosti, to je puni profil od tunela Učka do Pazina. Probijena je druga cijev koja će zajedno s kilometrom autoceste biti puštena u ovoj turističkoj sezoni u promet i ostalo nam je još ono što se upravo i svečano obilježava, a to je završiti most Mirna i vijadukt Limska draga, dva složena, impresivna objekta, jedan je dugačak 1,4 kilometara, drugi oko 500 metara, i naravno ovaj završetak, izgradnja drugog kolničkog traka od oko 10,5 kilometara do Matulja čime će u cijelosti biti završen Istarski ipsilon. Ukupna vrijednost svih tih faza je oko 600 milijuna eura.

(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)

To je veliki iznos, a ono što treba istaknuti je da je čitavo to vrijeme jako puno hrvatskih građevinskih tvrtki bilo uključeno iz Istarske i Primorsko goranske županije, a i šire, i tu se želim zahvaliti Bina Istri kao jednom izvrsnom partneru s kojim smo u realizaciji ovog velikog investicijskog ciklusa kada govorimo o Istarskom ipsilonu, kazao je ministar Butković.

Procjena je da će radovi trajati dvije i pol godine, ali uvijek kod velikih infrastrukturnih radova može se naići na izazove tako da i to treba uzeti u obzir. Sve dosadašnje faze Istarskog ipsilona bile su na vrijeme gotove, čak i ranije, kazao je ministar te dodao kako vjeruje iz dosadašnjeg iskustva, da bi i ova mogla biti zgotovljena prije roka. Naglasio je također da je jako puno velikih infrastrukturnih projekata obilježilo ovo razdoblje, a obilježit će i naredno, tako da se nastavlja s velikim investicijskim ciklusom u gradnji cesta.

(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)(Snimio Milivoj Mijošek / Glas Istre)

Pored izgradnje punog profila autoceste na dionici od tunela Učka, kvarnerska strana, do čvora Matulji, nadovezao se je tehnički direktor Bina Istre Christian Santaleza, treba izgraditi još dupli most Mirna duljine od 1.400 metara, na visini od nekih četrdesetak metara.

- Specifičnost je da zbog loše kvalitete tla, ovdje koristimo tehnologiju takozvanog plutajućeg mosta gdje je potrebno zabijati pilote do 90 metara dubine. Pored toga se treba duplirati vijadukt Limska draga, on je nešto kraći, petsto metara duljine, međutim stupovi su do sto metara visine što također ovaj zahvat čini kompleksnim.

Na istarskoj strani, kada je o operativi riječ, kao i uvijek, ono što je pozitivno u našem projektu je da nastojimo angažirati isključivo domaće građevinske tvrtke, od jakih građevinskih pa sve do manjih obrtnika sa raznim strojevima. Bit će tu puno posla tako da je to dobra prilika i za svu domaću operativu da bude angažirana na tom projektu, kazao je Santaleza. Vrijednost drugog mosta Mirna je oko 57 milijuna eura, oko 40,7 milijuna eura je vijadukt Limska draga i 101 milijun eura dionica tunel Učka - Matulji.

U obilasku gradilišta novog mosta Mirna na Istarskom ipsilonu, ministru su se uz generalnog direktora koncesionara Bina Istre Daria Silića, pridružili i istarski župan Boris Miletić i saborski zastupnik Anton Kliman.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter