Prva virtualna asistentica za digitalne nomade u Istri

Adis Burić: Virtualni asistent je poduzetnik baš kao i svaki drugi

| Autor: Doria MOHOROVIĆ
Adis Burić (Snimila N. Dundara)

Adis Burić (Snimila N. Dundara)


Posao virtualnog asistenta je da »rješava probleme«, reći će Puležanka Adis Burić, prva virtualna asistentica za poduzetnike u turizmu i digitalne nomade u Istri. Riječ je o relativno novom, sve popularnijem poslu, osobito u segmentu administracije, marketinga i vođenja projekata, a koji je postao izuzetno tražen u vrijeme epidemije.

Nedavno ju je, navodi primjer, po preporuci kontaktirala organizatorica iz Zagreba koja je organizirala jedno događanje u Istri, gdje nikako nisu mogli u zadnji tren pronaći ton majstora. Adis je taj problem, ističe, riješila za sat vremena. Uz ovaj primjer u razgovoru nam je otkrila koje usluge virtualni asistent nudi, kakve je vještine potrebno imati za uspješno odrađivanje tog posla, tko su njezini klijenti te na kojim projektima usporedno radi.

- Za početak, virtualni asistenti je poduzetnik baš kao i svaki drugi poduzetnik, što je vrlo važno naglasiti. To je osoba koja pruža svoje usluge na daljinu. Radi na vlastitoj opremi, u vlastitom prostoru ili na terenu, ovisno o dogovoru s klijentom i ovisno o tome koje usluge nudi. Klijenti im ne plaćaju ni doprinose, ni godišnji, a ne daj Bože bolovanje, već samo onoliko koliko virtualni asistent stvarno odradi. Po satu, paušalno ili po dogovoru, odnosno projektu. Virtualni asistent može pružati široki spektar usluga, a sve ovisi o tome koliko znanja i iskustva posjeduje. S obzirom na moje dugogodišnje radno iskustvo, više od 20 godina u turizmu, financijama, administraciji i organizaciji događanja, odlučila sam se specijalizirati kao virtualni asistent za poduzetnike u turizmu. U sklopu tog posla nudim niz usluga, a najčešće su: pomoć u pripremi marketinških kampanja, s naglaskom na e-mail marketing, pomoć pri organizaciji događanja, istraživanje i analiza tržišta i konkurencije, izrada radnih procedura, slanje personaliziranih ponuda klijentima, praćenje uplata i financija, priprema dokumentacije za knjigovodstvo i komunikacija s knjigovodstvom te razne administrativne usluge prema potrebama klijenta. Svi ovi zadaci mogu biti vremenski zahtjevni i mogu se pojaviti neočekivani izazovi, i upravo za takve i slične zadatke klijenti mogu angažirati mene kao virtualnog asistenta s iskustvom u turizmu, kaže Adis.

Relativan pojam

Koje su vještine i znanja potrebne da bi netko bio uspješan virtualni asistent, a osobito s naglaskom na turizam?

- Pa biti uspješan je vrlo relativan pojam, zar ne? Sve ovisi o osobi kolike su joj ambicije i što želi od tog posla. Ali smatram da je vrlo bitno imati široki spektar znanja, vještina, biti prilagodljiv, spreman se konstantno educirati i raditi na sebi. A ono što je meni najvažnije i što uvijek pri svakom razgovoru s potencijalnim klijentom naglašavam da mi nije u interesu »nabijati« sate i tako nabrzinu zaraditi, nego stvoriti kvalitetan i dugoročan odnos s klijentom, s naglaskom na međusobno povjerenje.

Često se kaže da virtualni asistent klijentu štedi vrijeme i novac – na koji način se to konkretno postiže?

- Virtualni asistent preuzima mnoge administrativne i rutinske zadatke, oslobađajući klijentu dragocjeno vrijeme za fokusiranje na ključne poslovne aktivnosti. Umjesto da tvrtke zaposle stalnog djelatnika, angažiranje virtualnog asistenta može biti ekonomičnija opcija jer će plaćati samo za stvarno obavljene zadatke ili sate rada.

Adis Burić (Snimila N. Dundara)Adis Burić (Snimila N. Dundara)

S obzirom na to da je riječ o relativno novom zanimanju, kako ste vi došli na ideju da se time bavite te koliko dugo radite taj posao?

- Već nekoliko godina mi se motala po glavi ideja da pokrenem nekakav svoj posao, ali nikada nisam znala odakle i kako krenuti, te kako sve to znanje i iskustvo prezentirati na tržištu. Do dolaska pandemije vodila sam vrlo uspješno jedan pulski hostel, i to je posao koji sam obožavala, međutim, dolazak pandemije i neizvjesnost natjerali su me na promjenu radnog mjesta na kojem se nikako nisam mogla pronaći. Jednostavno, posao od 8 do 16 sati nije za mene s obzirom na to da sam po prirodi hiperaktivna. Na ideju sam došla prošle godine, baš negdje u ovo doba, kada mi je na društvenim mrežama iskočio jedan članak o vrtualnim asistentima. Krenula sam dublje istraživati i shvatila da je to – to! Upisala sam školu digitalnog marketinga kako bih osvježila svoje znanje iz marketinga, u međuvremenu otvorila obrt, na početku uz posao od 8 do 16 sati, te polako krenula u pronalazak prvih klijenata, da bi nakon tri mjeseca odlučila dati otkaz, te se samo tome posvetiti, i eto me već 7 mjeseci. Da je lako, nije, potrebno je puno truda i odricanja, ali smatram da, ako nešto dovoljno jako želiš i voliš raditi, ništa nije nemoguće.

Tko vas najčešće angažira, radite li više s domaćim ili stranim klijentima? Radite li od kuće ili u uredu?

- Nemam »najčešćih« klijenata. Većina se bavi turizmom, ali svatko nekom drugom granom turizma. Ne poslujem s poduzetnicima koji su si međusobno konkurencija. Na to jako pazim, jer kao što sam i ranije napomenula, jako mi je bitno stvoriti kvalitetan i dugoročan odnos s klijentom, s naglaskom na međusobno povjerenje. Zasad surađujem s domaćim, a u posljednje vrijeme i sa stranim klijentima. Radim od kuće ili na terenu, ali svakako je uređenje ureda u planu.

Novi projekt

Čini se da u ovom poslu morate klijentima biti dostupni tijekom cijelog dana – je li vam se nekad teško nositi s tim zahtjevom i nedostaje li vam »klasično« radno vrijeme?

- Da, s obzirom na to da sam se specijalizirala za turizam, radnog vremena nemam, ali budući da sam cijeli život u turizmu, to mi nije nikakav problem. Jedan je radni dan dulji, drugi kraći. Sve se da organizirati.

Pripremate novi projekt »Virtualni asistent za digitalne nomade u Istri« – možete li nam otkriti nešto više o njemu?

- Budući da sam rođena Puljanka, to jest Istrijanka, i da obožavam svoj grad i svoju Istru, želim pomoći digitalnim nomadima koji žele doći živjeti i raditi u prekrasnu Istru, pružajući im administrativnu i logističku podršku. Moj fokus je privući digitalne nomade u Pulu, a tu sam da im olakšam proces preseljenja i učinim ga ugodnim iskustvom. Bilo da im je potrebna pomoć prilikom podnošenja zahtjeva za izdavanje vize, pronalaženja smještaja, organiziranja aktivnosti u slobodno vrijeme, upoznavanja i druženja s lokalnim stanovništvom, uspostave poslovnih kontakata ili nešto drugo. U Puli se temom digitalnih nomada nitko konkretno ne bavi. Većina je okrenuta masovnom turizmu, kao da nitko ništa nije naučio iz pandemije iz koje smo nedavno izašli. Pula je prekrasan grad i imamo jako puno toga za ponuditi i izvan sezone. Grad ne živi samo tri mjeseca u godini, grad živi 365 dana u godini. Kada biste samo na trenutak mogli pogledati kroz moje oči i vidjeti ga onako kako ga ja vidim! U ožujku ove godine odazvala sam se javnom pozivu Istarske razvojne agencije poduzetnicima na području Istarske županije za sudjelovanje u programu mentorstva u sklopu projekta »Coworking Pula«, za izbor poduzetničke ideje koja će se mentorski pratiti do spremnosti za implementaciju, a koja će biti prezentirana na samom otvorenju prostora »Coworking Pula« najesen. Sa svojom poslovnom idejom ušla sam u uži izbor zajedno s još deset poduzetnika te trenutačno radim na razvoju poslovne ideje s mentorom. Uskoro će biti gotova web-stranica, marketinška strategija je također u pripremi. Još jako puno posla nas očekuje, ali vjerujem da će se na kraju sav taj trud i rad isplatiti. I za kraj, nadam se da će Turistička zajednica grada Pule i Grad Pula prepoznati moju ideju kao ideju koja doprinosi stvaranju dodatne vrijednosti i unapređenju gospodarstva na području Pule.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama