Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i gradonačelnik Buzeta Damir Kajin obišli su jučer gradilište buzetske obilaznice. Ipsilon se dovršava, a uskoro kreće obnova Riječke ulice, jedne od glavnih prometnica u Buzetu
Dovršetak se očekuje do kraja godine (snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i gradonačelnik Buzeta Damir Kajin obišli su jučer gradilište buzetske obilaznice. Novom prometnicom od 1,2 kilometra duljine ostvaruje se novi spoj državnih cesta DC44 i DC201 zapadno od centra Buzeta. Osnovni cilj je prihvaćanje tranzitnih prometnih tokova i preuzimanja dijela postojećeg lokalnog prometa, kao i očekivanog prometa generiranog otvaranjem planiranih gospodarskih zona.
Zahvat izgradnje obilaznice Buzeta započinje kružnim raskrižjem s državnom cestom kod naselja Verona, a završava kružnim raskrižjem s državnom cestom kod stanice za tehnički pregled. Nova dionica projektirana je kao jednokolnička cesta s dva prometna traka. Investitor su Hrvatske ceste, ugovorena vrijednost radova 2,5 milijuna eura bez PDV-a, odnosno 18,9 milijuna kuna, a nadzora 72.733 eura bez PDV-a, odnosno 548.008 kuna. Radove izvode GP Krk i buzetska Ekspert gradnja, pod nadzorom Učka Konzaltinga.
U zimskom razdoblju radove su otežavali nepovoljni vremenski uvjeti, velika količina padalina te visoka razina podzemne vode te je nakon izvršenog projektantskog nadzora zaključeno da će se praćenje slijeganja temeljnog tla promatrati u razdoblju od minimalno šest mjeseci, iako je projektom predviđeno tri mjeseca. U tom se razdoblju očekuje konsolidacija temeljnog tla, kojom će se ispuniti preduvjeti za radove na kolničkoj konstrukciji.
- Obilaznica je u visokoj fazi realizacije. Radovi su započeli u rujnu prošle godine. Imali smo rok od devet mjeseci, međutim objektivno, zbog visokog nivoa podzemnih voda i potrebe za malo dužim slijeganjem tla, malo ćemo prolongirati rok i radove dovršiti do kraja ove godine, najavio je Škorić.
Naglasio je također da će Hrvatske ceste zajedno s gradskom upravom i komunalnim poduzećima realizirati i projekt obnove 650 metara Riječke ulice u središtu Buzeta.
Jučerašnji obilazak nije pokvarilo ni kišno vrijeme (snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)
- U dogovoru s Gradom, to je također jedna od tema koju imamo s gradonačelnikom, definirat će se da li započeti radove u rujnu, nakon sezone, ili možda krenuti ranije, ali mislim da smo u ovom trenutku bliže varijanti da s obnovom Riječke ulice započnemo u rujnu, naglasio je Škorić.
Ovih dana, rekao je također direktor Hrvatskih cesta, otvorene su i ponude za rekonstrukciju državne ceste DC44, na 4,5 kilometara dugoj dionici od Ponte Portona do skretanja za Livade i Motovun.
- U tijeku su pregled i ocjena ponuda, najniža je oko 27 milijuna kuna. Nakon toga ide odabir izvođača i krećemo s radovima, ako se dogovorimo, već i prije sezone. Sve radimo u dogovoru s lokalnom samoupravom kako bi se posao što prije odradio, ali i da se što manje smeta prometu za vrijeme sezone, najavio je Škorić.
Govoreći o projektu buzetske obilaznice, Kajin je naglasio kako ovdje nije riječ samo o buzetskom, niti o istarskom projektu, već o svehrvatskom.
- Moramo imati na umu da je na pet kilometara udaljenosti od obilaznice granični prijelaz Požane/Sočerga, preko kojeg je samo lani u zemlju ušlo negdje oko 2,2 milijuna putnika. Očekuje se da će se nakon ulaska Hrvatske u Schengen te brojke zasigurno povećati, tako da će se u velikoj mjeri ovom obilaznicom rasteretiti najuža gradska jezgra. Kada dobijemo i obnovljenu Riječku ulicu, Buzet će, da se našalim, dobiti svoj "ring" po uzoru na puno veći Beč, i to će zasigurno građanima otvoriti neke nove vidike, a samom gradu nove mogućnosti, jer dobivamo dva nova građevinska područja od nepresušne vrijednosti za svakoga tko nastanjuje naš Buzet. Obilaznica Buzeta možda nije trenutno najveća investicija u cestogradnji u Istri, ali za nas u Buzetu je, možda uz Istarski ipsilon, najvrjednija, rekao je Kajin, dodavši da će Buzet s Ipsilonom biti na 30-tak minuta od Rijeke, koliko je i od Trsta ili Kopra.
Kružno raskrižje s državnom cestom predviđeno kod Verone (snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)
U nastavku Kajin se posebno zahvalio Vladi Andreja Plenkovića, za kojeg je rekao da je pokazao najveću susretljivost prema Istri u 33 godine koliko se on (Kajin) bavi politikom.
Rješavanje infrastrukture
Temeljita rekonstrukcija Riječke ulice, 650 metara duge dionice državne ceste od Autobusnog kolodvora do Mašimove škuje, obuhvaća i rješavanje infrastrukture. Hrvatske ceste, buzetska Park odvodnja, Istarski vodovod Buzet, HEP - Operator distribucijskog sustava i Grad Buzet potpisali su sporazum o zajedničkom reguliranju međusobnih obveza i sufinanciranju radova na izvanrednom održavanju.
Rekonstrukcija Riječke ulice prema projektantskom troškovniku vrijedna je oko osam milijuna kuna bez PDV-a, od čega na Grad Buzet otpada oko milijun kuna, no stvarna vrijednost radova utvrdit će se nakon provedenog javnog nadmetanja. Obveza Grada je izgradnja nove kanalizacije, rješavanje imovinsko-pravnih odnosa u obuhvatu zahvata i izgradnja linijske javne rasvjete.