NEDOUMICE OKO VAŽNOG PROJEKTA

Livio Nefat tvrdi da Općina Marčana i Grad Vodnjan koče projekt pruge Zračna luka - centar Pule. Odgovorio mu načelnik Pliško

  Da ne bude dilema i pogrešnih interpretacija, nije da Općina Marčana i Grad Vodnjan čine nešto loše, krivo, ružno, nego ne čine ono što bi trebali činiti, a to je uskladiti svoje prostorne planove sa planom Županije iz 2016. godine. Zbog toga nedostaju grafičke podloge, tekst i odluke, i time suštinski onemogućuju druge u radu, tvrdi Nefat u ime udruge Akademija zdravog života

| Autor: Jasna Orlić
Tračnice i danas postoje i prolaze ispod Istarskog ipsilona kod Stancije Peličeti (vizalizacija)

Tračnice i danas postoje i prolaze ispod Istarskog ipsilona kod Stancije Peličeti (vizalizacija)


"Općina Marčana i Grad Vodnjan svojim nečinjenjem koče prvi korak u realizaciji važnog projekta spajanja međunarodne zračne luke Pula na istarsku prugu", upozorio je Livio Nefat ispred udruge Akademija zdravog života.

Naime, Nefat, zajedno sa skupinom entuzijasta već godinama pokušava inicirati obnovu pruge od Zračne luke Pula do njene morske luke, duljine oko šest-sedam kilometara. Time bi se stvorilo prometno čvorište koje bi povezalo zračni i pomorski promet. Ujedno, pruga bi bila u funkciji gradskog i prigradskog željezničkog prometa Pule i okolice, naglašava Nefat.

"Da ne bude dilema i pogrešnih interpretacija, nije da Općina Marčana i Grad Vodnjan čine nešto loše, krivo, ružno, nego ne čine ono što bi trebali činiti, a to je uskladiti svoje prostorne planove sa planom Županije iz 2016. godine. Zbog toga nedostaju grafičke podloge, tekst i odluke, i time suštinski onemogućuju druge u radu", naveo je Nefat, koji je želio da Općina Marčana zaustavi donošenje novog prostornog plana, ali od toga nije bilo ništa.

ggLivio Nefat

No, načelnik Marčane Predrag Pliško ima pojašnjenje, prije čega se trebamo malo vratiti u prošlost.

Krajem 2021. godine HŽ Infrastruktura objavila je natječaj za prethodno savjetovanje glede izrade studije obnove i modernizacije željezničke pruge Državna granica - Buzet - Pula. Grad Pula, Općina Medulin i udruga Akademija zdravog življenja iz Pule tada su zatražili dopunu projektnog zadatka na način da se Zračna luka Pula uklopi u tračničku mrežu.

HŽ Infrastruktura je na te prijedloge odgovorila da je primarno potrebno "usklađenje prostorno planske dokumentacije, kao prvog koraka realizacije". Odvojak je naime definiran Prostornim planom Županije i prostornim planovima Grada Pule i Općine Ližnjan i potrebno ga je grafički i tekstualno popratiti i u planovima Grada Vodnjana i Općine Marčana.

Na dnevnom redu sjednice Općinskog vijeća Marčane minulog utorka bile su Izmjene i dopune općinskog Prostornog plana koje su usvojene. Međutim, u njima nije bilo spomena o željezničkoj trasi, niti usklađenju sa županijskim planom.

ggPredrag Pliško

Na Nefatove prozivke odgovorio je načelnik Marčane Predrag Pliško koji kaže da su usklađivali svoj Plan sa županijskim iz 2016. godine te da su vodili računa o odredbama plana Istarske županije kao plana višeg reda, pa i o onima koje se odnose na planiranu prugu Pula - Zračna luka Pula. On ističe da na području Općine Marčana već postoji ogranak željezničke pruge (premošćen je i autocestom) koji je vodio do nekadašnjih vojnih skladišta sjeverozapadno od same zračne luke. Ali objašnjava da "Koridor u istraživanju" pruge Pula - Zračna luka Pula, koji je određen u županijskom Planu, rezervira prostor za buduće istraživanje i gradnju, kada se kao rezultat provedenog istraživanja odabere konkretna varijanta tog koridora.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter