Ilustracija (Snimio Milivoj Mijošek)
Sudeći prema dosadašnjim svjetskim turističkim bilancama, nakon proteklih godina mršavije potražnje, vraćamo se konačno u normalu. To je zaključak istraživanja koje su proveli njemački Institut za odmor i turizam (FUR - Forschungsgemienschaft Urlaub und Reisen), prof. dr. Martin Lohmann i Reise Analyse. Rezultate su predstavili na otvaranju konferencije za novinare sajma CMT u Stuttgartu koji je alfa i omega za kamping turizam u Njemačkoj, ali i u Europi.
Svjetski turizam je s 920 milijuna turističkih dolazaka sada na razini 2010. godine, ali Europa je već ulovila 2019. godinu. U Njemačkoj, s gotovo 460 milijuna ostvarenih noćenja prošle godine, imali su rast od 147 posto. Kriza i krizne najave nisu se posebno teško odrazile na turističku potražnju, kako pokazuju razne studije u zadnjih sedamdeset godina. Ono što je puno kritičnije je općenito teži ekonomski položaj Nijemaca zbog rasta cijena, recesije, pandemije i rata u Ukrajini. Pozitivno je, međutim, da se 61 posto Nijemaca izjasnilo za putovanja u poznate destinacije.
- Za nas nije dobro da se sve više Nijemaca odlučuje iz raznih razloga ostati kod kuće i putovati po Njemačkoj. Prema ovoj analizi pretpostavlja se kamo će putovati Nijemci 2023. godine - njih 11,2 milijuna odabralo bi Španjolsku, 9 milijuna putovalo bi u Italiju i 8 milijuna u Francusku. To su tri najtraženije destinacije koje će Nijemci ponovno posjetiti ove godine u otprilike tim brojkama.
Četvrto i vrlo potentno mjesto s aspekta potražnje dijele Turska i Hrvatska s 2,7 do 3,4 milijuna dolazaka, ovisno o godinama i tržišnim prilikama. I na kraju, ono što je šlag na tortu je činjenica da jedan dio Nijemaca, prvenstveno Bavarci, od svih navedenih destinacija i europskih turističkih takmaca preferiraju Istru, odnosno Hrvatsku, barem kad je kamping u pitanju, pa tako zaključujemo da smo, eto, i mi u nekom segmentu na prvom mjestu kod dijela Nijemaca, ističe Jerko Sladoljev iz Top Campinga u Poreču.