LABIN

Revitalizacija željezničkog prometa važna za razvoj Istre, željeznica došla na red

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Revitalizacija željeznice iznimno je važna u razvoju prometne infrastrukture u Istri, rekao je u utorak župan Miletić na konferenciji 'Inicijativa za revitalizaciju željezničkog prometa u Istarskoj županiji', a izaslanik Vlade Gospočić poručio je da je na red sada došla željeznica.

Kada se govori o prometnoj infrastrukturi proteklih 20-30 godina najviše se ulagalo u onu cestovnu, dok je ona željeznička trenutno u najnezavidnijem položaju, dodao je istarski župan Boris Miletić na konferenciji u Labinu.

"Najslabija točka istarskog prometa je već godinama željeznica - neelektrificirana, spora, degradirana u svakom smislu. Primjerice, trasa Lupoglav-Štalije je izvan prometa od 2009. godine, a u putničkom prijevozu se koriste stari, nepouzdani diesel-motorni vlakovi s prosječnom voznom brzinom oko 60 km na sat", istaknuo je  Miletić.

Podsjeća da istarska željeznica na mnogim mjestima još uvijek nema osigurane cestovno-željezničke prijelaze dok je prijevoz tereta potpuno obustavljen, a onaj putnički je sveden uglavnom na prijevoz srednjoškolaca.

"Stoga smatramo kako je revitalizacija željeznice u Istarskoj županiji itekako potrebna i kada se govori o očuvanju okoliša, a željeznički je promet ekološki najprihvatljivija vrsta prijevoza. Mi želimo suvremen, ekološki i efikasan prijevoz putnika i tereta, u skladu sa smjernicama prometnog razvoja EU a Istarska županija želi biti otvoren i aktivan partner u razvoju istarske željeznice jer će se budućnost prometa u velikoj mjeri oslanjati upravo na željeznički promet", poručio je župan Miletić. 

Državni tajnik Gospočić: Na red došla željeznica

Izaslanik predsjednika Vlade, državni tajnik u Ministarstvu mora, i prometa i infrastrukture Alen Gospočić istaknuo je da je nakon uspješnog restrukturiranja cestovnog prometa, na red sada došla željeznica.

"Problema s financijama nemamo, jer je Hrvatskoj na raspolaganju oko 5,5 milijardi eura iz EU fondova, nacionalne komponente i bankovnog sustava. U planu je obnova 780 km pruga, u što je uključena i ona na području Istarske županije. Također, Vlada do 2023. godine planira obnoviti pola voznog parka s novim vlakovima te razviti nove vlakove na baterijski ili hibridni pogon", naglasio je državni tajnik.

Napominje kako je treći cilj povećati mobilnost građana i da sva djeca do 18. godine života imaju besplatan prijevoz vlakom na području cijele Hrvatske.

"Istra je regija koju čeka svjetla budućnost, kako u cestovnom, tako i u željezničkom prometu", zaključio je Gospočić.

Labinski gradonačelnik Valter Glavičić rekao je kako je želja da istarska željeznica bude spojena s Europom.

Istra je uvijek bila na nekim prekretnicama, ali je danas najrazvijenija hrvatska županija. Kad pogledamo prometnu infrastrukturu, osim Istarskog ipsilona, ona ne prati razvoj Istarske županije i zato mi je drago što se pokrenula ova inicijativa. Želja nam je da istarska željeznica bude spojena s Europom, kao što je to bila prije sto godina, ali i s željeznicom u drugim dijelovima Hrvatske, što nikad nije bila, poručio je.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter