DVA TJEDNA UOČI EUROPSKIH IZBORA KAMPANJA SE ZAHUKTAVA

PR STRUČNJAK KREŠIMIR MACAN HVALI SLOGAN AMSTERDAMSKE KOALICIJE, ALI NE I HDZ-a I SDP-a Slogan "Za normalnu Hrvatsku" je dobar. "Rame uz rame" i "Hrvatska za generacije" nisu


Do sada su dvije liste odradile posao po pravilima struke. Pri tome mislim na listu Milorada Pupovca s kampanjom "Kako je biti Srbin u Hrvatskoj" i Amsterdamska koalicija sa sloganom "Za normalnu Hrvatsku". Njihovi slogani rade "sami od sebe", slogan Pupovčeva plakata i poruka Amsterdamske koalicije doslovce pokreću razgovor. Nisam siguran koliko to uspijevaju HDZ-ovi i SDP-ovi slogani, kaže Krešimir Macan

Kampanja za europske izbore ulazi u završnicu. Poruke i izborni slogani odjekuju iz televizijskih reklama, plakata te u oglasima u medijima i na društvenim mrežama dok kandidati krstare Hrvatskom u potrazi za podrškom birača. Do petka, 24. svibnja u ponoć, kad započinje izborna šutnja, kandidati za Europski parlament imaju dva osnovna cilja - potaknuti birače na uopće izađu na glasačka mjesta, te da tamo zaokruže njihovu listu i ime na njoj. Da bi u tome uspjeli, treba im dobar marketing - a u čemu, po mišljenju stručnjaka, nisu svi jednako uspješni.

- Najbolje kampanje vode Amsterdamska koalicija i Milorad Pupovac jer su njihovi slogani jasni, razumljivi i mogu se lako prepričati, kaže Krešimir Macan, jedan od vodećih stručnjaka za odnose s javnošću i političke kampanje u Hrvatskoj.

- Do sada su dvije liste odradile posao po pravilima struke. Pri tome mislim na listu Milorada Pupovca s kampanjom "Kako je biti Srbin u Hrvatskoj" i Amsterdamska koalicija sa sloganom "Za normalnu Hrvatsku". Njihovi slogani rade "sami od sebe", slogan Pupovčeva plakata i poruka Amsterdamske koalicije doslovce pokreću razgovor. Nisam siguran koliko to uspijevaju HDZ-ovi i SDP-ovi slogani, objašnjava Macan.

Dodaje da ljudi koje se pojavljuju u spotovima Amsterdamske koalicije pokazuju kakvu Hrvatsku žele - naprednu i normalnu, te kako nije problem ako si drugačiji. Njihov spot govori da nije problem u različitosti i da će te podržati ako si drugačiji.

Most i Živi zid

Po broju televizijskih reklama, radijskih spotova i plakata prednjače najveće stranke. SDP-ova kampanja "Rame uz rame", u kojoj se zalažu za pojam ravnopravnosti i građana i država unutar Europske unije te HDZ-ova s porukom "Hrvatska za generacije" svakako će ostati zapamćene, iako veću pažnju javnosti izazivaju Mostove provokacije ili neobična reklamna kampanja Živog zida. Oni su, dva tjedna prije izlaska na birališta, pokrenuli potpisivanje potpisa za referendum "Uzmimo novac političarima". Uspije li taj referendum, političke stranke bi se prestale financirati iz državnog proračuna, što je do sada nezabilježen zahtjev u hrvatskoj politici. Ali, jasno je da u prvom planu Živog zida nije referendum - teško će sakupiti 375 tisuća potpisa - nego izborna kampanja za ulazak u Europski parlament.

- Bit kampanje je da svatko može doći do poruke i poslati je drugome preko društvene mreže ili sms-a, a da ta poruka bude posve razumljiva. Ako nekome pošalješ poruku "Hrvatska za generacije", on bi se mogao pitati da li si normalan jer je ta poruka nerazumljiva. Ili slogan "Ravnopravna Hrvatska", koji je također smišljen forme radi. Oko njega postoji kampanja, ali to je odrađivanje forme, kaže Krešimir Macan.

HNS i Bandić

Važna je činjenica kako se europska kampanja uglavnom ne vodi oko - europskih tema. Izborni kandidati polemiziraju oko nacionalnih tema, a u europske izbore upala je i tema mirovinske reforme te sindikalni referendum za kojeg oporbene stranke tvrde da je veliko izjašnjavanje građana protiv Vlade.

- Kod nas se izborne kampanje ne koriste za promociju ideja i sadržaja i to je problem strankama. Kampanje su prilika da kažu biračima za što se zalažu, a ako to ne učine, onda se radi o bacanju novca, ističe Macan, koji izdvaja još dvije kampanje manjih stranaka za koje smatra da su primjer dobrog i lošeg političkog markentinga.

- Plakat Milana Bandića na kojem se nalaze svi kandidati suprotan je svim pravilima struke. Na vanjskom plakatu treba imati jedno lice koje će ljudi zapamtiti, obično se radi o nositelju liste, kritizira Macan i nastavlja:

- Kampanja HNS-a s međimurskim županom Matijom Posavcem u spotu je po svim pravilima, ali pitanje je imaju li šanse na europskim izborima. HNS ima dobru kampanju, prvi su krenuli sa spotovima, ali njihova situacija je - sve ili ništa. Oni sad kažu da hvataju prostor za iduće parlamentarne izbore, ako na njih budu izašli sami, ističe Macan, dodavši da su nerazumljive i poruke desnog bloka.

- Mnoge stranke su zadovoljile formu, ali nisu došle do građana. Cilj kampanje je da napravi rezultat i da se dobije veći broj mandata nego što predviđaju istraživanja. Ako je kampanja dobra, ako se odradi teren i izvuku se birači na glasanje, stranke će dobiti više nego što su im predviđale ankete, poručuje Krešimir Macan.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter