(Hina)
Ministrica je to rekla u Martinišću, u blizini Zaboka, gdje je obišla područnu školu nakon radnog sastanka s krapinsko-zagorskim županijom Željkom Kolarom.
Ministrica Divjak i župan Kolar: Zagorje kao znanstveno-obrazovno odredište
U vezi s kurikularnom reformom i rezultatima njezine evaluacije, ministrica je istaknula da se konstantno prikupljaju informacije iz 74 škole, među kojima je i pet iz Krapinsko-zagorske županije, te da evaluacija prati kako su učitelji pripremljeni i opremljenost škola te kako su uključeni roditelji i jesu li učitelji motivirani i djeca zadovoljna.
"Već sada sve te spoznaje stavljamo u funkciju pripreme za sljedeću školsku godinu. Baš smo temeljem evaluacija vidjeli što nedostaje u edukaciji učitelja. Edukacija za učitelje uživo već sada je odrađena u svim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj s naglaskom kako učiti i na upotrebu tehnologija za učenje", rekla je ministrica Divjak te dodala da su otvorene virtualne radionice, u što su uključeni svi učitelji. Nazvala je to svojevrsnim pothvatom budući da je riječ o više od 32 tisuće učitelja koji moraju proći edukaciju za iduću školsku godinu.
"Edukacija je već sada startala. S jedne strane znamo kako to raditi i na koje teme stavljati poseban naglasak. Evaluacija u eksperimentalnim školama pokazala je da su neke teme posebno istaknute. Prva je vrednovanje, odnosno ocjenjivanje, druga nove metode poučavanja i treća upotreba tehnologija u nastavi", rekla je.
Prije obilaska područne škole u Martinišću, u blizini Zaboka, ministrica Divjak razgovarala je s krapinsko-zagorskim županom Željkom Kolarom o županijskim projektima u obrazovanju, iinvesticijama u školske objekte, ponajprije u energetsku obnovu, a u ovom trenutku riječ je o 100 milijuna kuna.
"Ako još spomenemo poduzetnički inkubator u Krapini, koji je investicija preko 34 milijuna kuna i koji će poslužiti srednjim strukovnim školama i Veleučilištu, onda je to sigurno jedan dobar znak i potvrda da smo županija – prijatelj djece", rekao je Kolar.
Spomenuo je i mnoge druge programe: od rada s nadarenom djecom i djecom s posebnim potrebama do Veleučilišta u Krapini koje je bi trebalo uskoro postati javno kako bi se moglo financirati iz državnog proračuna. Bilo je riječi i o centru kompetencija i izvrsnosti u turizmu koji će se otvoriti u Zaboku te o znanstveno-edukacijskom centru za koji je pripremljena dokumentacija i traže se izvori financiranja.
"S tim projektima ćemo promijeniti kompletnu sliku Zagorja kao obrazovno-znanstvene destinacije", ustvrdio je Kolar.
Divjak: Na nasilje ne odgovarati nasiljem
Odgovarajući na novinarski upit vezan uz novi pravilnik koji se odnosi na rješavanje problema nasilja u školama, ministrica Divjak je rekla da je on "instruktivne naravi" i da pomaže ravnateljima i učiteljima u identifikaciji te potpori djeci koja imaju probleme u ponašanju. Tim je pravilnikom je, rekla je ministrica, propisano što je čija zadaća, kako se pristupa tome, koja se vrsta potpore i rada zahtijeva. Istaknula je da se očekuje suradnja s roditeljima.
"Taj pravilnik je pripreman šest-sedam mjeseci i sada se baš igrom slučaja stavlja u javno savjetovanje. On nam je važan jer daje priliku da na jedan strukturirani i sustavni način pristupimo problemu učenika s problemima u ponašanju", objasnila je Divjak. Na pitanje vjeruje li da će primjenom tog pravilnika biti manje nasilja, ministrica je odgovorila da statistika ne bilježi porast nasilja u školama, ali svako je nasilje koje se dogodi u školama zabrinjavajuće.
"Moramo imati različite preventivne programe koji pomažu školama da budu sigurne i da znaju kojim protokolom i kojim načinima se s takvim problemima mogu suočavati", zaključila je ministrica Divjak.
Pravilnik je u javnoj raspravi slijedećih 30 dana, nakon čega će trebati još mjesec dana za sređivanje komentara. Ministrica vjeruje da će za dva mjeseca stupiti na snagu. Najavila je da se još pripremaju izmjene i dopune pravilnika o pedagoškim mjerama. No, kao najvažnije je najavila izradu akcijskog plana koji će, kako je objasnila, kratkoročnim i dugoročnim mjerama pokazati kako se nositi s različitim oblicima nasilja.
Za kraj je poručila da se nasiljem ne smije odgovarati na nasilje i da nitko nema pravo, pogotovo u školi, upotrebljavati nasilje, pa ni kad je riječ o reakciji na neki incident. (Hina)