OPTIMISTIČNA SEZONA

HOĆE LI NAS TURISTIČKA SEZONA SPASITI? Nekoliko je faktora koji o tome odlučuju, ali zna se što je ključno: "To je apsolutni imperativ"

| Autor: Glas Istre
(Foto: pula.hr)

(Foto: pula.hr)


Epidemiološka situacija, usprkos očekivanjima, se ne smiruje. U trećem smo valu, a brojke su daleko više nego prije mjesec dana. Uskrs tradicionalno označava početak većeg priljeva turista u zemlju i trenutak za pojačane pripreme prije glavnog dijela turističke sezone.

No, to ne znači da u zemlji tijekom blagdana nije bilo nijednog turista i da ih do ljeta uopće neće biti. Dapače, na Kvarneru je bilo gostiju, ali manje nego inače, a većina su bili – Hrvati. Brojne se crne prognoze nadvijaju nad našim najprofitabilnijim gospodarskim sektorom, iako ima pozitivnih najava poput recimo rezervacija 15.000 karata za vlak koji će na ljeto iz Češke putovati prema Rijeci i Splitu ili turističkih viza za Ruse. Ministrica turizma, Nikolina Brnjac, još je prije Uskrsa poručila kako je od početka godine u našoj zemlji zabilježeno više od 600.000 noćenja.

Za razliku od ranijih godina, turizam se neće moći osloniti samo na puno sunca, bistro more i bogatu turističku ponudu, već i na zdravstvenu sigurnost i mogućnost putovanja. Po pitanju zdravstvene sigurnosti ne stojimo dobro, za stjecanje nekakvog kolektivnog imuniteta bilo bi potrebno procijepiti barem još 2,3 milijuna građana, a daleko smo od te brojke. Za to bi ovakvim tempom, trebalo jako dugo razdoblje.

Čini se kako postoji više minusa nego pluseva u nastojanjima da imamo, makar solidnu, turističku sezonu. No, Goran Rihelj, glavni urednik turističkog news portala hrturizam.hr, gaji optimistične prognoze, iako ni on ne bježi od problema s cijepljenjem i putovanjima.

“Mislim da će ova turistička sezona biti ipak relativno dobra, to jest nešto bolja nego prošle godine, jer će se ipak ubrzati cijepljenje i uvest će se covid-putovnice, a postoji i jako velika želja za putovanjem, što govore referentna globalna istraživanja tržišta. Također bi mogla biti dobra i posezona, negdje rujan i listopad, jer će tada procijepljenost biti 60 do 70 posto, a tu moramo pribrojiti i ljude koji su preboljeli covid.

Treći element je da će se uskoro više ljudi cijepiti, jer sad kreće treća faza cijepljenja, što znači da će se umirovljenici i rizične skupine već procijepiti do jeseni i imat ćemo puno bolju epidemiološku sliku. Možemo očekivati da bude dobra i posezona, naravno ako epidemiološki uvjeti budu povoljni kod nas, kao i na drugim tržištima”, govori Rihelj za Net.hr i dodaje kako očekuje 10 posto veće brojke nego lani.

Upozorava kako službena statistika prošlogodišnje sezone pokazuje kako su dolasci i noćenja bili na otprilike 50 posto u odnosu na godinu ranije, dok je realno stanje oko tridesetak posto, jer se statistika bazirala na podacima skupljenima s platforme Enter Croatia, na koju su se, da bi mogli ući u zemlju, morali prijaviti i oni koji imaju nekretnine na obali, a dobar dio godine prebivaju u inozemstvu, piše Net.hr.

Rihelj smatra da je za ovakvu situaciju odgovorna Europska unija, jer je pogriješila s cijepljenjem, ali, što je za turizam još važnije, nije definirala jedinstvene protokole na razini svih zemalja članica, koji bi omogućili pripremu za dolazak većeg broja turista.

“Nažalost, situacija je takva kakva jest i sada se pokušava ubrzati da se cijepi cjelokupno pučanstvo, prije svega zbog zdravstvene situacije, dakako i zbog turizma. Bilo bi odlično da su te brojke puno bolje i da je cijepljenja puno više i pogotovo da se prije početka te ljetne turističke sezone procijepe turistički radnici, jer su oni u stalnom kontaktu s gostima. I onda bismo s te strane imali jaki marketinški adut na emitivnim tržištima da je naš turistički sektor cijepljen i s te strane, uz sve te sigurnosne protokole, bi bila puno bolja situacija. Što očekivati? Čekamo da se ubrza taj proces isporuke cjepiva i da se što više ljudi cijepi prije svega zbog zdravstvene situacije u cijelom svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, i zbog turističke sezone”, tvrdi Rihelj.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter