NAJNOVIJE


OPET DOBRE BROJKE

NEMA ZIME ZA HRVATSKI TURIZAM: U studenom 20 posto više gostiju, ISTRA PRVA NAKON ZAGREBA

(N. LAZAREVIĆ)

Tijekom studenog najviše je noćenja ostvareno u Zagrebu (166.000) te u Istri (149.000). Slijedi Kvarner sa 132.000 te Splitsko-dalmatinska županija sa 120.000. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvareno je 97.000 noćenja, Zadarskoj 87.000, dok je u Šibensko-kninskoj županiji ostvareno 35.000 noćenja

Prema podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je tijekom studenog ostvareno gotovo 380.000 dolazaka i 955.000 noćenja, što u usporedbi s istim mjesecom prošle godine predstavlja rast od visokih 20 posto u dolascima i 5 posto u noćenjima.

Ministar turizma Gari Cappelli naglasio je kako su dobri rezultati posljedica promišljene strategije.

"Približavamo se kraju kalendarske godine i možemo biti ponosni na našu cijelu turističku godinu koju je obilježio pozitivni trend turističkog prometa kojeg prate i pokazatelji o potrošnji turista, odnosno ostvarenim prihodima. Rezultat je to naše promišljene turističke politike odgovornog i održivog turizma koji će imati važnu ulogu i u našim budućim planovima i Strategiji razvoja turizma do 2025. godine, čiju izradu pokrećemo. Atraktivna turistička ponuda posebno je obogaćena upravo u ovo blagdansko vrijeme popularnim i dobro posjećenim manifestacijama adventa, koje dodatno privlače goste iz cijelog svijeta, ali i potiču domaća kretanja", poručio je ministar Cappelli.

Utjecaj adventa

"Veseli nas rast turističkog prometa kojeg smo zadržali i tijekom ovih zimskih mjeseci. Očekujemo vrlo pozitivan utjecaj adventskog razdoblja na cijelu turističku godinu, a upravo je zbog toga u tijeku provedba posebne promotivne adventske kampanje na osam ključnih europskih - Austriji, Švicarskoj, Italiji, Njemačkoj, Sloveniji, Francuskoj, Mađarskoj i Velikoj Britaniji. Osim adventa, koji predstavlja jedan od ključnih motiva dolazaka u zimskom razdoblju, promoviramo i druge turističke proizvode, pa je tako u tijeku promotivna kampanja za poslovni turizam koja za cilj ima produljenje sezone, rekao je Staničić, pritom najavivši skorašnji početak promotivne kampanje za nautički turizam koja će se provoditi do sredine siječnja iduće godine na devet europskih tržišta.

Tijekom studenog najviše je noćenja ostvareno u Zagrebu (166.000) te u Istri (149.000). Slijedi Kvarner sa 132.000 te Splitsko-dalmatinska županija sa 120.000. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji ostvareno je 97.000 noćenja, Zadarskoj 87.000, dok je u Šibensko-kninskoj županiji ostvareno 35.000 noćenja.

Na kontinentu je, ne računajući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Krapinsko-zagorskoj (27.000), Osječko-baranjskoj (18.000), Vukovarsko-srijemskoj (14.000) te u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji, gdje je ostvareno po 13.000.

Top tržišta s kojih je tijekom studenog ostvareno najviše noćenja su Slovenija, Njemačka, BiH, Austrija, Italija, Koreja i SAD, dok su top destinacije s najviše ostvarenih noćenja Zagreb, Dubrovnik, Opatija, Split i Rovinj.

Strani i domaći

Gledajući cijelu godinu, od siječnja do kraja studenog ostvareno je 6 posto više dolazaka. U točnim brojkama to je 19,4 milijuna. Noćenja je bilo 105,2 milijuna, odnosno 4 posto više. Od toga su strani turisti ostvarili 17,3 milijuna dolazaka (+ 6 posto) i 92.6 milijuna noćenja (+ 4 posto), a porast bilježe i domaći turisti u dolascima za 9 posto te noćenjima za 5 posto.

Tijekom 11 mjeseci najviše je noćenja ostvareno u Istri (28.3 milijuna), u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno je 19.8 milijuna, a na Kvarneru 18.9 milijuna. Slijede Zadarska županija sa 14,5 milijuna noćenja i Dubrovačko-neretvanska s 8,8 milijuna noćenja. U Šibensko-kninskoj županiji je ostvareno 7.1 milijun noćenja, u Ličko-senjskoj 3.3 milijuna noćenja, dok je u Zagrebu ostvareno 2.3 milijuna noćenja.

Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, najviše noćenja ostvareno u Karlovačkoj (611.000), Krapinsko-zagorskoj (323.000), Zagrebačkoj (191.000), Osječko-baranjskoj (188.000) i Međimurskoj županiji (176.000).

Na nacionalnoj je razini tijekom prvih 11 mjeseci najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21.1 milijun), Slovenije (10.5 milijuna), Austrije (7.7 milijuna), Poljske (6.3 milijuna) i Češke (5.5 milijuna). Top destinacije po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin. (GI)


Podijeli: Facebook Twiter