STRUČNJACI SLOŽNI U PROCJENI

KAKO ĆE IZGLEDATI KORONA IZBORI? MACAN: IDS-u se i s manje glasova smiješi četvrti saborski mandat 

| Autor: Dubravko GRAKALIĆ
(N. LAZAREVIĆ)

(N. LAZAREVIĆ)


Ugledni stručnjaci za politički marketing složni su u procjeni kako će izborna kampanja koja je pred nama biti drugačija od prethodnih, posebice ako ne bude masovnijih skupova u organizaciji velikih stranaka

Izborna kampanja za ljetne parlamentarne izbore neće nalikovati niti na jednu u tridesetogodišnjem hrvatskom višestranačju. Pandemija koronavirusa sigurno se neće iscrpiti do srpnja kada bi se izbori – spominju se datumi 5., 12. i 19. srpnja – trebali održati – dok epidemiolozi očekuju kako nas već na jesen očekuje drugi val opake pošasti. Političke stranke ubrzano se pripremaju za izbore, sklopljene su i prve predizborne koalicije – Restart koja okuplja SDP, HSU, HSS i Snagu te koalicija Domovinskog pokreta i Hrvatskih suverenista, no kako će oni, zajedno s HDZ-om i ostalim strankama, komunicirati s biračima još je pod znakom pitanje.

Ugledni stručnjaci za politički marketing složni su u procjeni kako će izborna kampanja koja je pred nama biti drukčija od prethodnih, posebice ako ne bude masovnijih skupova u organizaciji velikih stranaka.

 „Kampanja će biti drukčija jer živimo u novom kontekstu. Živimo u vrijeme korone i tehnička provedba kampanja ovisit će o preporukama nacionalnog stožera Civilne zaštite. Sve stranke će imati jednake uvjete, ali kako se ide na brzu relaksaciju mjera do službenog početka kampanja još će se vidjeti kako će se ona odvijati”, ističe Ankica Mamić, PR stručnjakinja koja je vodila brojne političke kampanje.

Na promjenu načina prijema političkih poruka upozorava i Krešimir Macan, politički analitičar i PR-ovac koji je radio i za vlade HDZ-a i SDP-a.

„Zbog pandemije naglasak u izbornoj kampanji biti će na sučeljavanjima koji će se prikazivati na televiziji i digitalnim kanalima. Tu bi moglo doći do velike rasprave o sposobnostima kandidata i o tome tko je sposobniji voditi državu u izazovnim vremenima. Ako televizije osiguraju bar tri sučeljavanja, to bi moglo biti presudnije nego ostatak kampanja. Važni će biti i javni skupovi koji će se prenositi na društvenim mrežama. U korona krizi ljudi su naučili koristiti live streamove kao način na koji se konzumira informacija. To im je postalo normalno i stranke će to iskoristiti. Neće biti bitni masovni skupovi – dovoljno je da dođe 40 ljudi i da se to onda prenosi i gleda. Ali, morat će se obići teren i ljudi ih moraju vidjeti”, kaže Macan.

„Jasno je kako će se propaganda širiti prema medijima i društvenim mrežama. Doduše, društvene mreže targetiraju određene skupine birača. Nisu svi na društvenim mrežama što znači da su važni budžeti za propagandu u svim medijima. Ne samo, dakle, na televiziji nego u svim medijima. Media miks se radi ovisno o skupini kojoj želite prenijeti poruku, ovisno o tome što je komunikacijska platforma kampanje i koji su njezini službeni ciljevi. U tom smislu važno je da imate dosta novaca. SDP je, kako znamo, u financijskim problemima i njihov budžet je sigurno bitno manji od HDZ-ova. S druge strane, HDZ je na vlasti i svaki protokolarni događaj je dio kampanje kao što to, uostalom, radi svaka vlast,” objašnjava Ankica Mamić.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter