Boravišna pristojba se iskazuje na odvojenom računu i nikako ne može biti dio cijene naše smještajne ponude. Iznosi nisu mijenjani od 2005. godine kada se računalo na razini 35 dana popunjenosti i prosječne cijene od 100 kuna u privatnom smještaju, kaže ministar turizma Gari Cappelli
Vezano za negodovanje iz dijela turističkog sektora prema namjeri Vlade da od 2019. godine poveća iznos boravišne pristojbe, iz Ministarstva turizma ističu da je to povećanje nužno za jačanje konkurentnosti Hrvatske na tržištu.
- Sredstva prikupljena boravišnom pristojbom važan su prihod Hrvatske turističke zajednice i usmjerena su, među ostalim, i na financiranje promotivnih aktivnosti te je upravo prijedlog novih izmjena o visini boravišne pristojbe, na kojima radi Ministarstvo turizma u suradnji sa svim dionicima turističkog sektora, odgovor na promjenjive tržišne izazove s glavnim ciljem - jačanje konkurentske pozicije naše zemlje na svjetskoj turističkoj karti, ističu iz Ministarstva.
Ministar turizma Gari Cappelli ističe kako boravišna pristojba nije nikakav porez, niti parafiskalni namet te se sredstva od nje ne slijevaju u državnu blagajnu, već je riječ o prihodima koji se direktno vraćaju u destinacije putem preraspodjele gradovima, županijama, HTZ-u i Crvenom križu.
Odvojeni račun
- Boravišna pristojba se iskazuje na odvojenom računu i nikako ne može biti dio cijene naše smještajne ponude. Iznosi nisu mijenjani od 2005. godine kada se računalo na razini 35 dana popunjenosti i prosječne cijene od 100 kuna u privatnom smještaju. Kada pogledate koliki milijuni ljudi su ovih dana pretraživali našu zemlju zahvaljujući snažnoj promociji radi povijesnog uspjeha naših nogometaša na Svjetskom prvenstvu, to je neprocjenjivo. Siguran sam da bi svi naši dragi gosti rado pridonijeli ljepoti, infrastrukturi, ponudi i promociji destinacija u RH koje su izabrali za mjesto svoga odmora, komentirao je ministar turizma i predsjednik HTZ-a Gari Cappelli.
Direktor HTZ-a Kristijan Staničić rekao je kako sredstva prikupljena boravišnom pristojbom značajno unaprjeđuju funkcioniranje cjelokupnog sustava te omogućuju provedbu ključnih zakonskih zadaća poput promocije, razvoja turističke ponude, poticanja događanja i aktivnosti u destinaciji te jačanja kompetencija i profesionalizacije zaposlenika. (G. I.)