ZAGREB

Zagrebački turizam očekuje bolje proljetne rezultate nego lani

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Zagreb je u prva tri mjeseca posjetilo 147 tisuća turista ili 155 posto više nego u isto vrijeme lani, ostvareno je i 119 posto više noćenja ili 345,3 tisuće, što daje optimizam da će se porasti turističkih dolazaka i noćenja nastaviti i dalje ove godine, iznose za Hinu iz zagrebačke Turističke zajednice i hotela Esplanade.

"S obzirom da je Zagreb primarno aviodestinacija, optimizam potiče i najava Croatia Airlinesa, nacionalnog avioprijevoznika, o novim izravnim linijama za i iz Zagreba. Uz to, i Turkish Airlines je već obnovio predpandemijski broj letova te ponovo povezuje Zagreb sa svijetom", ističe direktorica Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ) Martina Bienenfeld na pitanja o turističkim očekivanjima Zagreba uoči uskrsnih blagdana i poslije.

Prema upitima i interesu za Zagreb iz korporativnog sektora i udruženja u turističkoj zajednici vide da se počinje oporavljati i kongresno-poslovni segment, a imaju i najave održavanja međunarodnih kongresa u jesen.

Proljeće i ljeto u Zagrebu će, kako kaže, biti u znaku brojnih događanja, koncerata, festivala i drugih, zbog čega će TZGZ uskoro pokrenuti posebnu promotivnu kampanju na najvažnijim tržištima kako bi privukli što veći broj turista u Zagreb.

Jedno od događanja koje je privuklo dosta gostiju bio je u ožujku Festival svjetla, koji je nakon dvije godine stanke zbog pandemije opet potvrdio svoj doprinos boljim rezultatima ožujka i prvog tromjesečja, kaže Bienenfeld.

Pritom navodi da je u ožujku u Zagrebu bilo 58,5 tisuća turista i 133,6 tisuća noćenja, što je 153 odnosno 118 posto više nego u prošlom ožujku.

Većinu noćenja ili 98,7 tisuća ostvarili su strani turisti, za koje je to porast od 190 posto, a i domaćih noćenja je u ožujku bilo 28 posto više ili 35 tisuća, čime su prvi po broju noćenja a slijede Talijani, Nijemci, turisti iz SAD-a i BiH.

U prva tri mjeseca, pak, od ukupnih 147 tisuća turista i njihovih 345,3 tisuće noćenja, stranih je bilo 97 tisuća, s 245,2 tisuće noćenja, što je 285 i 182 posto više nego u prva tri mjeseca 2021. godine. 

Turista iz Hrvatske u tri mjeseca u Zagreb je došlo 55 posto više i ostvarili su 42 posto više noćenja, a nakon domaćih turista drugi su po broju noćenja Rusi, nakon kojih slijede gosti iz Italije, Njemačke, Bosne i Hercegovine te SAD-a.

Hotel Esplanade vjeruje u bolje rezultate, ali vide i utjecaj rata u Ukrajini na luksuzni segment

Sličan poredak zabilježio je i zagrebački hotel Esplanade, u koji je od kraja prošle godine do ožujka ove godine također dolazilo dosta Rusa, no toga sada više nema, kaže za Hinu generalni direktor tog hotela Ivica Max Krizmanić.

"U 2022. ćemo se, kao i do sada, nastaviti prilagođavati situaciji oko pandemije te se nadamo da će rat u Ukrajini brzo završiti da ljudi ne pate. Tek treba vidjeti koliko će to utjecati na realizaciju za sada dobrih najava primjerice iz Amerike, kojima je Europa kao jedna destinacija, a čiji su turisti uvijek bili kod nas na prvom mjestu do kraja prošle godine, kada su to bili Rusi. No, sada to više nije tako", iznosi Krizmanić.

Kaže i da u Esplanadi kao luksuznom hotelu u Zagrebu vide pad prometa u luksuznom segmentu u pandemiji, ali i sada zbog rata, pri čemu se azijsko tržište još ne vraća, ali vjeruje da će im doći turisti s drugih tržišta, oko čega se treba i potruditi. Za rat u Ukrajini smatra da ima i izravan negativan utjecaj na određene destinacije i tržišta.

"Svi smo u hotelijerstvu i turizmu optimisti, jer je to takav posao, ali svi imamo i upitnike i moramo paziti oko troškova zbog porasta cijena i svega drugog. Ali kada smo uspjeli 'isplivati' iz jako loše prve pandemijske godine 2020. i počeli polako vraćati poslove, vjerujemo da hrvatski turizam i u 2022. može bolje. Najave nam već govore da će i travanj i svibanj biti bolji nego lani i za hotel, ali i za Zagreb i Hrvatsku", ističe Krizmanić.

Napominje i da su zadovoljni rezultatima u 2021. godini, imali su i više gostiju nego su se nadali, a zauzetost soba je bila blizu onoj u 2019. odnosno tek oko 15 posto manja nego te rekordne godine, dok su uz nešto cjenovno više proizvode i usluge profitno bili pozitivni i također blizu rezultatu iz 2019.

Ponudili su i mogućnost zapošljavanja za Ukrajince koji su u Hrvatskoj, a u hotelu rade za sada domaći ljudi, njih stalnih nešto više od 150, čiji se broj po potrebi povećava na oko 200.

"Rezervacije nisu stale i stalno imamo jako izražen last minute potražnju. Vjerujemo da će biti bolje, jer i sada svaki dan imamo neki plus u zauzeću u odnosu na iste dane prošle godine", zaključuje Krizmanić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter