(Hina/EPA)
Najveći proizvođač i distributer proizvoda za kućanstvo i higijenu u Ukrajini, tvrtka Biosphere Corporation predstavila je u utorak kampanju "Support Ukrainians/Podrška Ukrajincima", namijenjenu podršci ukrajinskim proizvođačima, koja započinje u Hrvatskoj, a cilj je proširiti je i u ostalim EU članicama.
Kako je istaknuto na konferenciji za novinare, cilj kampanje je postaviti posebno brendirane prodajne police s ukrajinskim proizvodima u vodećim hrvatskim trgovačkim lancima kako bi se skrenula pozornost javnosti na proizvode koji su razvijeni i proizvedeni u Ukrajini.
Kampanja ima i humanitarni karakter, jer će Biosphere Corporation određeni iznos novca od svakog prodanog artikla donirati UNICEF-u Ukrajina, međunarodnoj organizaciji koja pomaže djeci i njihovim obiteljima pogođenim ratom u Ukrajini. Naime, od svakog kupljenog proizvoda donirat će se i dodatnih 50 lipa za donaciju higijenskih potrepština UNICEF-u.
Direktor Biosphere Corporation Andriy Zdesenko je rekao kako je Hrvatska zemlja u kojoj kampanja počinje, a cilj je proširiti se i u ostale zemlje EU.
"Za Biosphere Corporation važno je ne samo pojačati naš izvoz kako bismo podržali proizvodnju u Ukrajini, već predvoditi društvenu misiju koja će imati značajan učinak u vidu podrške ukrajinskom narodu. Stoga želimo uspostaviti suradnju s UNICEF-om u Ukrajini i donirati dio od svake prodane jedinice proizvoda za pomoć djeci u Ukrajini", kazao je.
Kupnjom proizvoda proizvedenih u Ukrajini, kako je rekao, hrvatski potrošači dobivaju proizvode vrhunske kvalitete te izravno pomažu ukrajinskim poduzećima da održavaju proizvodnju u Ukrajini, isplate plaće, poreze i sačuvaju radna mjesta. Također je izrazio zahvalnost Hrvatskoj na sveobuhvatnoj potpori Ukrajini.
Kampanja se provodi uz podršku Veleposlanstva Ukrajine u RH, a izvanredni i opunomoćeni veleposlanik Ukrajine u Hrvatskoj Vasyl Kyrylych je kazao kako je važno u ratnim uvjetima očuvati proizvodnju, a ovaj projekt je jedan od načina.
"Iznimno nam je zadovoljstvo što su trgovački lanci u Hrvatskoj prepoznali ovu važnu kampanju i što će postati pioniri u podršci ukrajinskim poduzećima i ukrajinskom narodu", istaknuo je te dodao kako je to još jedan dokaz solidarnosti i prijateljske podrške Ukrajini u ovim iznimno teškim vremenima.
Regionalni direktor Biosphere za jugoistočnu Europu Damir Perlok istaknuo je kako su proizvodi već prisutni u Konzumu te vjeruje da će se uskoro naći i u ostalim trgovačkim lancima.
Suzana Knežević iz Hrvatske gospodarske komore (HGK) rekla je da je robna razmjena između Hrvatske i Ukrajine do ratnih zbivanja iz godine u godinu rasla te ocijenila da je postojao veliki potencijal za jačanje gospodarske suradnje. Tome svjedoči i zadnji gospodarski forum, održan u prosincu lani u Kijevu, na kojem je sudjelovalo više od 200 hrvatskih i ukrajinskih tvrtki.
Robna razmjena se u 2021. kretala oko 127 milijuna američkih dolara, što je povećanje od 16 posto u odnosu na 2020., bez obzira na covid krizu.
Knežević je kazala i da ova inicijativa pokazuje da gospodarstvenici pronalaze svoj način borbe te kako u zadnjih mjesec dana sve više primaju upite ukrajinskih tvrtki preko hrvatskog veleposlanstva u Ukrajini, vezano uz zajedničke projekte s hrvatskim tvrtkama i moguće prijenose i transfere aktivnosti i poslovanja ukrajinskih tvrtki na hrvatskom tržištu.