(Hina/EPA)
Promet u njemačkoj maloprodaji naglo je pao u prosincu 2020. godine zbog ograničenja uvedenih kako bi se suzbio novi val širenja koronavirusa, pokazali su u ponedjeljak podaci statističkog ureda.
Obujam trgovine na malo pao je u posljednjem prošlogodišnjem mjesecu 9,6 posto u odnosu na prethodni mjesec kada je porastao 1,1 posto.
Time je na kraju prošle godine završilo tromjesečno razdoblje njegova rasta.
Na godišnjoj razini promet je u prosincu naglo usporio, na samo 1,5 posto, što je njegov najslabiji rast u osam mjeseci. U studenome poskočio je pet posto.
Prodaja hrane, pića i duhana porasla je na godišnjoj razini 6,3 posto, dok je prodaja neprehrambenih proizvoda pala 1,5 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Zatvaranje trgovina radi sprečavanja širenja virusa snažno je potaknulo internetsku i prodaju putem pošte, koja je poskočila 31 odnosno 31,9 posto u odnosu na isti mjesec godine ranije.
U usporedbi s veljačom, mjesecom prije širenja pandemije koronavirusa u Njemačkoj, maloprodaja je u prosincu bila 2,6 posto niža, prema sezonski i kalendarski prilagođenim podacima.
U cijeloj 2020. godini promet u trgovini na malo realno je porastao 3,9 posto, izvijestio je Destatis.