TUNEL UČKA

Ministar Butković zadovoljan dinamikom radova na tunelu Učka

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sa suradnicima u petak je obišao gradilište druge cijevi tunela Učka, istaknuvši pritom da se u toj gradnji koristi najsuvremenija tehnologija i da je s istarske strane do sada probijeno 800, a s kvarnerske 400 metara.

"Impresioniran sam onime što sam danas vidio, s obzirom da je to moj prvi službeni obilazak gradilišta nakon što smo otvorili radove na drugoj B2 fazi. Radovi idu jako dobro, za sve nas to je jedan veliki doživljaj i jedno novo iskustvo s obzirom da se u gradnji druge cijevi tunela Učka koristi najsuvremenija tehnologija", rekao je ministar Butković, dodavši kako je do danas probijeno 1,2 od ukupno 5,6 kilometara tunela. 

Ustvrdivši kako radovi idu prema predviđenoj dinamici, Butković je istaknuo da je vrijednost tog projekta 200 milijuna eura. Probijanje druge cijevi tunela fizički bi trebalo biti gotovo do sredine 2023. godine, dok se opremanje, testiranje i puštanje u promet planira do polovice 2024. godine.  

"Na izgradnji druge cijevi tunela Učka od 5,6 kilometara trenutno je angažirano oko 400 radnika, a veći dio radne snage potiče iz lokalnih sredina Istarske i Primorsko-goranske županije, no ima i radnika iz ostalih krajeva Hrvatske. Gradilište je na najvišoj mogućoj razini sigurnosti i profesionalnosti. Velik je to projekt koji ima pozitivne učinke na BDP i rast gospodarstva te naravno, na sigurnost prometa", poručio je ministar Butković.

Dodao je kako se paralelno s time, u suradnji s Bina Istrom radi na završetku cijelog projekta te kako preostaje završetak punog profila istarskog ipsilona do Matulja, koji uključuje i dva vijadukta - Limska draga i Mirna - koji nisu u punom profilu.

"Mi smo u ovom trenutku, nakon potpisanog memoranduma, u fazi pripreme bitnih elemenata ugovora, koji će se okončati kroz dva do tri mjeseca i onda idemo po istom principu prema Bruxellesu i ratifikaciji. Zatim bi, budući da postoje građevinske dozvole, radovi mogli krenuti slijedeće godine i time će se cijeli projekt završiti", zaključio je Butković, zahvalivši se Bina Istri na profesionalnosti i korektnosti.

Generalni direktor Bina istre Dario Silić kazao je kako će dupliranjem tunela Učka, Bina Istra povećati sigurnost i postići usklađenost tunela Učka s direktivom EU iz 2004. godine o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele u EU. Zatim, bit će smanjeno i prometno zagušenje i skraćeno vrijeme putovanja autocestom.

"Nadogradnjom sveobuhvatne Transeuropske prometne mreže, čime se primjereno povezuje Istra s ostatkom Hrvatske, poboljšava se gospodarska i socijalna kohezija te se ostvaruju znatne gospodarske koristi. To je posebice važno uzimajući u obzir utjecaj Istarskog Ipsilona na dolazak turista budući da preko 90 posto turista u Istru dolazi automobilom koristeći Istarski Ipsilon te da udio Istre u turizmu RH iznosi skoro 30 posto", poručio je Silić.

Dodao je da će taj pravac dodatno biti valoriziran kada se spoji sa dionicom koju planira izgraditi HAC, a koja bi povezivala autocestu A6 Rijeka-Zagreb te A7 s A8 (Matulji – Kanfanar) u koncesiji Bina-Istre.

Iz Bina Istre navode kako je plan probijanje prosječno 5 do 10 metara dnevno sa svake strane tunela, što znači da bi ekipe probile do prosječno 26 metara dnevno. Radi postizanja ubrzanog tempa gradnje, tunel se probija s obje strane. Osim toga, jedna od specifičnosti izgradnje tunela je veliki broj miniranja, a za cijev dužine 5,6 kilometara bit će potrebno više od 2000 miniranja. Nakon probijanja, nastupaju radovi na izgradnji betonske oplate tunela, kolničke konstrukcije kao i sustava odvodnje. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter