(Hina/EPA)
Kamping je 'perjanica' hrvatskog turizma u 2021. s dosegnutih 91 posto noćenja iz rekordne 2019., ali i po kvaliteti i mogućnostima koje pruža, pa i u pandemiji, a u 2022. se očekuje još bolji rezultat s obzirom na najave s tržišta, istaknuto je u četvrtak na kongresu kampinga u Termama Tuhelj.
Na tom jubilarnom, 15. kongresu hrvatskog kamping Kamping udruženja Hrvatske (KUH) u tri dana, od 8. do 10. prosinca, okupilo se više od stotinu sudionika, kamping profesionalaca i predstavnika kampova iz cijele Hrvatske, kao i njihovi gosti iz njemačkog, nizozemskog i talijanskog auto kluba te drugi, koji su u skladu se epidemiološkim mjerama panele i skupove pratili u više dvorana.
Kvaliteta i sigurnost najvažniji
Među njima prisutan je optimizam zbog ovogodišnje dobre sezone za kampove, ali i najava za 2022. godinu, što je potvrdio i direktor Hrvatske udruge turizma i predsjednik Izvršnog odbora KUH-a Veljko Ostojić, naglasivši da je kamping definitivno najbolji segment turizma za 2021. i da bi to mogao biti i za 2022.
"Razumljivo je dobro poslovanje kampova u pandemiji zbog trenova potražnje za boravcima u prirodi i određenoj distanci, a hrvatsko je more najbliže mnogim tržištima važnim za kamping. Uz to, kampovi su dosta digitalizirali procese rezervacije, prijave, plaćanja i druge. Najave za 2022. su odlične, a kao i cijeli turizam tako i kampove očekuju dva najveća izazova - radna snaga i investicije", poručio je.
I Ostojić, kao i direktor KUH-a Adriano Palman smatraju da će iduća godina biti i bolja od ove i zbog velike kvalitete u kampovima, njihove sve veće popularnosti, i to ne samo u pandemiji, ali i zbog toga što su i dalje posvećeni podizanju kvalitete i održivosti, čemu bi trebale pridonijeti i nove investicije odnosno njihovo jače pokretanje u kampovima.
Za to se, pak, čeka donošenje i prateće uredbe temeljem zakona o turističkom zemljištu (usvojen prije godinu i pol), kako bi time taj zakon konačno postao i operativan i primjenjiv u kampovima.
Natječaji na jesen 2022. za financiranje projekata
Pomoćnik ministrice turizma i sporta Robert Pende na kongresu je najavio kako bi ta uredba trebala biti donijeta u prvom kvartalu 2022. godine. Još se razgovara o nekim detaljima, ali vjeruje da će se to donijeti jer se dugo čeka i to je za kampove i turizam, kako je dodao, "bolna tema za sve".
"I za kampove će biti i financijskih mogućnosti iz NPPO-a odnosno od 2,2 milijarde kuna za turizam po tom programu 1,2 milijarde kuna ide za realni, privatni sektor, i tu će mjesto naći i projekti za kamping. Sada oko toga razgovaramo sa sektorom i 'programiramo' što i kuda", kazao je Pende.
Vjeruje i da će natječaj ili više njih za ta sredstva biti na jesen 2022. godine, do kada će se pripremiti i projekti, pa i građevinske dozvole.
Nizozemski i njemački auto klubovi najavljuju daljnji 'boom' sa svojih tržišta
Predstavnici njemačkog auto kluba ADAC-a i nizozemskog ACSI-ja Uwe Frers i Ramon van Reine najavili su za 2022. daljnji 'boom' dolazaka kampista s njihovih tržišta u Hrvatsku, složivši se u ocjeni da su hrvatski kampovi, uz talijanske, među najkvalitetnijima u Europi, a neki i najbolji.
"Nijemci, članovi ADAC-a, ali i drugi, jako vole kampirati u Hrvatskoj i dolazit će ih i više, jer su se i u pandemiji uvjerili u kvalitetu, a dojmila ih se i visoka razina higijenskih i drugih sigurnosnih mjera protiv koronavirusa. Sigurno će pritisak na vaše kampove 2022. iz Njemačke biti još veći", poručio je Frers.
Van Reine smatra kako će iduća kamping sezona u Hrvatskoj s nizozemskog tržišta biti najbolja do sada. I u 2021. je bila odlična, Nizozemci vole Hrvatsku pa se čak stvara i nova grupa gostiju koji se tome također pridružuju i žele dolaziti od travnja do kraja rujna, naglasio je.
Jačanje promocije
Vijesti su za kampove dobre i s tradicionalnog češkog tržišta, gdje se jako cijeni omjer vrijednosti za novac, što u Hrvatskoj u kampovima i nalaze. Sigurno će i Čeha u 2022. biti više u tom smještaju nego u 2021. koja je također bila odlična, ocijenio je direktor HTZ-ova predstavništva za Češku i Slovačku Dubravko Miholić.
Direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić najavio je jačanje promocije za kampove za 2022. pa i na nekim novim tržištima poput Skandinavije i Ukrajine, gdje bi se, kako se razmišlja, iduće godine moglo otvoriti i novo predstavništvo HTZ-a.
Raste zanimanje mladih i studenata za obrazovanje i rad u kampingu
Na kongresu je istaknut i porast zanimanja mladih za rad i obrazovanje za kamping, što provodi i opatijski hotelijerski fakultet s programom kamping menadžment, kojeg vodi Josipa Cvelić Bonifačić.
"Stvara se nova generacija kamping menadžera budućnosti i vidi se porast zanimanja mladih za to obrazovanje, a oni su i važni kako bi se kamping održivo i kvalitetno razvijao i poslovao, poštovao prostor i ljude na području gdje se razvija, što je i jedan od najvećih izazova za kamping u Hrvatskoj, kao i sustavnija kategorizacija te rješavanje pitanja tzv. divljih, većinom manjih i privatnih kampova", zaključila je Cvelić Bonifačić.