(Hina/EPA)
Jednostavniji proizvodi, prilagođen pristup novim generacijama i digitalizacija poslovanja ključni su za nastavak pozitivnih trendova u industriji osiguranja, istaknuto je na konferenciji Hrvatski dani osiguranja koja se od 6. do 8. studenoga održava u Opatiji.
Trodnevna konferencija, koju organizira Hrvatski ured za osiguranje (HUO) sa suradnicima, okupila je gotovo 400 stručnjaka iz svijeta osiguranja i reosiguranja, regulatora, supervizora i drugih pratećih financijskih institucija s nacionalne, regionalne i europske razine.
Konferencija je službeno otvorena u četvrtak, a kako su izvijestili iz HUO-a tom je prigodom predsjednik Upravnog odbora HUO-a Slaven Dobrić izrazio zadovoljstvo činjenicom da je Hrvatska već postala "hub" osigurateljne industrije u jugoistočnom dijelu Europe.
Predstavljajući globalne izazove s kojima se susreće industrija osiguranja u cijelom svijetu te ih uspoređujući s izazovima na hrvatskom tržištu, Dobrić je zaključio "kako su niske kamatne stope te inflacija automobilskih popravaka ključni kratkoročni izazovi s visokim utjecajem na industriju osiguranja".
"U zadnje dvije godine industrija osiguranja u Hrvatskoj uhvatila je trend rasta, ali još smo uvijek ispod prosjeka stope osiguranja u odnosu na Europsku uniju - stoga prostora za napredak ima puno", istaknuo je predsjednik Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa) Ante Žigman.
U svom je izlaganju skrenuo pažnju i na potrebu dodatnog osnaživanja financijske pismenosti građana, na čemu aktivno radi i industrija osiguranja te se osvrnuo na trenutne izazove te industrije. "To je svakako potraga za novim izvorima prihoda, aktivna diverzifikacija ulagačkog portfelja, unaprjeđenje i modernizaciju poslovnih procesa te razmišljanje o proizvodima i uslugama za građane treće životne dobi", istaknuo je Žigman.
Na skupu je bilo riječi i o tržišnim izazovima industrije osiguranja iz europske i globalne perspektive, a održan je i panel vodećih ljudi osigurateljne industrije u Hrvatskoj, a tom su prigodom predsjednici uprava šest osgiurateljskih kuća razgovarali o hrvatskom tržištu osiguranja i aktualnim trendovima.
HUO u priopćenju prenosi i glavne naglaske te rasprave pa tako prenosi da je predsjednica Uprave UNIQA osiguranja Saša Krbavac istaknula da će intenzivno raditi na tome kako nadmašiti očekivanja svojih klijenata. "Moramo postati još jednostavniji, pristupačniji, brži i efikasniji. S jedne strane, potrebno je kontinuirano raditi na poboljšanju postojećeg poslovanja, dok s druge strane, moramo ulagati u budućnost - u digitalizaciju i inovacije", naglasila je Krbavac.
Predsjednica Uprave Euroherc osiguranja Ivana Bratanić je, "uz kontinuitet izvrsnih poslovnih rezultata na domaćem tržištu, istaknula značaj poslovnog iskoraka Koncerna Agram na zapadno europska tržišta, čime je započela nova era poslovanja hrvatskih osiguratelja te je stvoren temelj za daljnju internacionalizaciju i još dinamičniji razvoj industrije".
"Za industriju osiguranja nove tržišne okolnosti koje diktira politika niskih kamatnih stopa osobito su izazovne. Kao industrija moramo imati dugoročan fokus u poslovanju kako bismo bili u stanju i kroz duže vremensko razdoblje ispuniti sva obećanja dana klijentima. Poseban izazov su police životnog osiguranja. U tom segmentu naša ponuda mora se modificirati i prilagođavati novim tržišnim uvjetima", istaknuo je, kako se prenosi u priopćenju, Daniel Matić, predsjednik Uprave Allianza Zagreb.
Iz HUO-a u priopćenju o konferenciji izdvajaju i rasprave o modernizaciji i ditigalizaciji poslovnih procesa te njihovu utjecaja na poslovni svijet s fokusom na osigurateljnu industriju, kao i raspravu posvećenu električnim i hibridnim vozilima - od romobila i električnih bicikala do električnih i hibridnih automobila, o čemu su kroz nekoliko panel rasprava govorili cestovni stručnjaci, vodeći ljudi automobilske industrije i prometne znanosti te predstavnici MUP-a i relevantnih fakulteta.