(Hina/EPA)
Telekom A1 Hrvatska u 2021. je, unatoč svim izazovima i pritiscima i uz velika ulaganja, ostvario pozitivne financijske rezultate te su ukupni prihodi porasli u odnosu na 2020. za 5,6 posto, na 452 milijuna eura, a operativna dobit (EBITDA) za 8,6 posto, na 155,7 milijuna eura, doznaje se u srijedu iz te tvrtke.
Poslovni rezultati A1 Hrvatska objavljeni su u sklopu rezultata matične Telekom Austria Grupe u Beču, a na upit Hine iz A1 Hrvatska komentiraju da je na poslovanje u 2021. utjecao "pritisak rastuće inflacije i poremećaji lanaca opskrbe te porast cijena sirovina i čipova", ali i da se lanjski oporavak gospodarstva odrazio na dinamiku cijelog telekomunikacijskog sektora.
Od pokazatelja za 2021. izdvajaju da je porast prometa posjetitelja u roamingu zahvaljujući turističkoj sezoni bio iznad svih očekivanja, kao i da im je poslovanje obilježilo kupnja (akvizicija) frekvencija i pokretanje 5G mreže te izgradnja i otvaranje najmodernijeg regionalnog podatkovnog centra u Zagrebu.
Osim rasta prihoda od mobilnih i fiksnih usluga, rasli su i prihodi od ICT usluga, kao i potražnja za konvergentnom ponudom.
Na upit Hine o investicijama, čiji intenzivni nastavak najavljuju i u 2022. godini, iznose da su u prošloj godini, osim značajnih investicija u radiofrekvencijski spektar za 5G mrežu, ulagali i u gradnju mobilne i fiksne infrastrukture te podatkovni centar i, kako navode, "generirali 93,7 posto viša ulaganja, odnosno 96,1 milijuna eura".
Navode i da je broj mobilnih korisnika porastao 2,8 posto, pri čemu broj mobilnih pretplatnika za 6,2 posto, uz 2,6 posto manje korisnika na bonove, a to je pratilo i povećanje prosječnog prihoda po korisniku (ARPU) od 3,4 posto, na 10,6 eura.
U segmentu fiksnih usluga ukupni broj linija je 2,1 posto viši zbog rasta širokopojasnih linija za 6,6 posto, s time da je prosječni prihod po priključku (ARPL) iznosio 32 eura ili 1,4 posto više nego godinu ranije.
Član uprave i glavni direktor za financije A1 Hrvatska Goran Manestar ocijenio je da su dobri poslovni rezultati potvrda održive poslovne strategije, koja se najviše odražava u razumijevanju potreba privatnih i poslovnih korisnika, pametnim uštedama i značajnim investicijama u ključnu infrastrukturu i razvoj usluga.
"Izgradnjom u 10-ak gradova zaokružujemo 600.000 kućanstava s najmodernijem širokopojasnim pristupom u početku 2022., a cilj je da u iduće dvije godine dosegnemo više od 800.000 kućanstava", najavio je Manestar, naglašavajući da nakon ulaganja u frekvencijski spektar ubrzano grade i 5G mrežu, uz unapređenje postojeće 4G mreže.
Upravo tu infrastrukturu i nedavno otvoreni podatkovni centar označava i kao temelj digitalnog razvoja Hrvatske i realizacije nekih od strateških planova Vlade RH za oporavak i gospodarski razvoj.
"Pred nama je teško razdoblje gotovo galopirajuće inflacije i porasta cijena energenata što će sigurno utjecati u većoj mjeri na poslovanje u narednom razdoblju. Nastavila se i kriza lanaca opskrbe, kao i porast cijena ključnih sirovina i čipova. No, unatoč svemu A1 Hrvatska ostaje fokusiran na omogućavanje najboljeg korisničkog iskustva i pouzdan partner gospodarstvu prema boljoj digitalnoj budućnosti", poručio je Manestar.