(Hina/EPA)
Turistički klaster Slavonska košarica koji okuplja 122 člana iz pet slavonskih županija predstavio se u ponedjeljak u Zagrebu građanima na Europskom trgu i studentima na Ekonomskom fakultetu, s ciljem promocije proizvoda članova tog klastera i Slavonije kao destinacije.
"Želimo promovirati domaće, autohtone proizvode i suvenire iz pet slavonskih županija, s porukom da ta regija može ponuditi sve domaće na jednom mjestu", istaknula je za Hinu klaster menadžerica Kristina Šokić iz Grada Slavonskog Broda, koji je 2011. osnovao klaster.
U Zagrebu se predstavljaju u jednoj prodavaonici hrane na Europskom trgu, a poslijepodne na Ekonomskom fakultetu, gdje će razgovarati sa zainteresiranim studentima i profesorima, a sve se odvija pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede, od kojega je klaster dobio financijsku potporu.
Od ukupno 122 člana klastera, među kojima su brojni proizvođači hrane, vinari, hoteli, OPG-ovi, restorani, trgovine i drugi, u Zagrebu ih se svojim proizvodima predstavlja pet, od vinarija i OPG-ova s bučinim uljima, voćnim rakijama i suvenirima, do tvrtke koja se bavi proizvodnjom suhomesnatih proizvoda.
Na upit novinara Šokić je objasnila da se svi ti i drugi proizvodi članica mogu naručiti putem e-maila ili drugih kontakata s web stranice Klastera, pri čemu kupci sami biraju što žele kupiti, i o tome ovisi i cijena.
"Prosječna cijena Slavonske košarice koju nudimo ovim putem kreće se oko 400 kuna, cijene su konkurentne s obzirom da se radi o domaćim proizvodima od isključivo domaćih sirovina", poručila je Šokić.
Klaster "Slavonska košarica" je zapravo udruga za turistički razvoj regije Slavonija, Šokić kaže da se financiraju iz članarina, koja je 200 kuna godišnje, a u njihovoj promociji aktivno sudjeluje i Turistička zajednica grada Slavonskog Broda, koja je sa Razvojnom agencijom tog grada i suosnivač Klastera.
U njega su umreženi proizvođači hrane i pića, pružatelji turističkih usluga, predstavnici javnog, školsko-obrazovnog i znanstvenog sektora te jedinice lokalne i regionalne uprave i samouprave.
Proizvođači rakija i voćnih likera iz destilerije u Podgorači (blizu Našica) te suhomesnatih proizvoda iz Slavonskog Broda Igor Džafović i Marko Vidaković za Hinu su kazali da su zadovoljni članstvom u Klasteru jer se promoviraju i na raznim stranim i domaćim sajmovima i drugim prigodama.
Obojica su kazali da od predstavljanja u Zagrebu očekuju bolju prodaju, složivši se u ocjeni da nije lako raditi uz porast svih troškova i cijena, ali da se "bore svaki dan" i uspijevaju prodati gotovo sve što proizvedu, ili preko Klastera, ili preko drugih kanala, posebice HOREC-a za ugostiteljstvo i hotele.
Posebice dobru prodaju očekuju za Uskrs, koji im je, kako su rekli, uz Božić najbolji termin za prodaju, koja je tada i do dvadeset puta veća nego u 'običnim' danima, a vjeruju i da će proizvodima i u Slavoniju privući više posjetitelja, kojih ta regija ima sve više, pa neke županije i više nego rekordne predpandemijske 2019. godine.