JEDINSTVENI PROJEKT

ZABORAVLJENI MOTETI: Pulski barokni skladatelj - Hieronimus Talonus Polensis

Koncert Ansambla Responsorium u sastavu Tessa Roos (cantus), Daniel Elgersma (altus), Florian Michael Cramer (tenor), Darko Solter (bassus), Silvio Richter i Natalie Carducci (barokne violine), Tin Cugelj i Maximilien Brisson (tromboni), Augustin Mršić (viola da gamba), Rui Staehelin (teorba) i Mario Penzar (čembalo i organo di legno) na kojem će biti predstavljeni marijanski moteti iz opusa Hieronimusa Talonusa Puljanina, održat će se u pulskoj crkvi sv. Franje večeras u 20 sati

| Autor: Glas Istre
Ansambl Responsorium

Ansambl Responsorium


Jubilarno dvadeseto izdanje Dvigrad festivala, međunarodnog festivala rane glazbe posvećenog glazbi povijesnih razdoblja, donosi zanimljiv projekt Ansambla Responsorium. Premijerna izvedba projekta Sancta Maria, Mater Ecclesiae zasnovana je na muzikološkom istraživanju i rehabilitaciji opusa zaboravljenog pulskog baroknog skladatelja Hieronimusa Talonusa Polensisa.

Iznimna izvedba

Koncert Ansambla Responsorium u sastavu Tessa Roos (cantus), Daniel Elgersma (altus), Florian Michael Cramer (tenor), Darko Solter (bassus), Silvio Richter i Natalie Carducci (barokne violine), Tin Cugelj i Maximilien Brisson (tromboni), Augustin Mršić (viola da gamba), Rui Staehelin (teorba) i Mario Penzar (čembalo i organo di legno) na kojem će biti predstavljeni marijanski moteti iz opusa Hieronimusa Talonusa Puljanina održat će se u pulskoj crkvi sv. Franje večeras u 20 sati.

O životu ovog Puljanina poznato je malo. Prema informaciji koju iščitavamo iz autorova potpisa na izdanjima njegovih zbirki Hieronimus Talonus rođen je u Puli, tadašnjoj mletačkoj Istri, u drugoj polovici šesnaestog stoljeća. Od 1621. do približno 1630. godine obnašao je dužnost prefekta i kapelnika katedrale u Albanu pored Rima. Do danas su sačuvane dvije poznate zbirke ovog skladatelja: "Armonicus parnasus" iz 1628. te "Motecta, psalmi vespertini completorium" iz 1629. godine.

Obje su zbirke tiskane u Rimu u nakladničkoj radionici Paola Masotta. Zbirke obuhvaćaju himne, psalme, motete, litanije i antifone, uglavnom vezane uz svetkovine Blažene Djevice Marije, a pri tome se kao središnja skladba ciklusa izdvaja "Missa Ave maris stella" koja predloškom slijedi čuveni renesansni uzor istoimene mise Josquina des Preza.

Naklonost kritike

Ansambl Responsorium posvetio se istraživanju i interpretaciji vokalnog i instrumentalnog repertoara sedamnaestog stoljeća s posebnim osvrtom na ostvarenja starije hrvatske glazbene baštine, čime je stekao naklonost publike i kritike u domovini i inozemstvu. Ansambl djeluje u skladu s načelima povijesno utemeljene izvođačke prakse rane glazbe, koristeći replike autentičnih glazbala te poštujući znanstveno utemeljene stilske smjernice.

- Ovaj zanimljivi projekt realizirao je zagrebački Ansambl Responsorium pod umjetničkim vodstvom sjajnog mladog trombonista Tina Cugelja, združivši izvrsnost domaćih glazbenika specijaliziranih za povijesno utemeljenu interpretaciju rane glazbe s umijećem gostujućih glazbenika iz Švicarske i Nizozemske. Ansambl Responsorium posvetio se istraživanju i interpretaciji vokalnog i instrumentalnog repertoara sedamnaestog stoljeća s posebnim osvrtom na ostvarenja starije hrvatske glazbene baštine, čime je stekao naklonost publike i kritike. U potrazi za autentičnim zvucima ansambl je realizirao niz uspješnih projekata među kojima je nekoliko suvremenih praizvedbi djela hrvatskih baroknih skladatelja (Tomaso Cecchino, Gabriello Puliti i Francesco Usper). Plod intenzivne muzikološke aktivnosti ansambla je nosač zvuka Tomaso Cecchino: "Madrigali et canzonette a tre voci 1617". (Croatia Records, 2017.) koji je objavljen povodom 400. obljetnice tiskanja zbirke i bio je nominiran za diskografsku nagradu Porin. Svoju posvećenost glazbi ansambl radosno dijeli s vjernom publikom, koncertirajući na brojnim festivalima.

Profesionalni napori članova ansambla izdvajaju ga među vodeće hrvatske sastave posvećene povijesnim razdobljima što potvrđuje i nagrada "Ivan Lukačić" žirija 49. Varaždinskih baroknih večeri dodijeljena ansamblu 2019. godine za muzikološki rad i izvodilački domet…

Dvigrad festival tako će i ove godine ponuditi jedinstveni projekt kojim se promovira glazbena baština. U proteklih dvadeset godina festivala u povijesnim se ambijentima Istre moglo čuti sjajne izvođače, ali i popratiti nadahnute izvedbe koje su priskrbile Dvigrad festivalu jedinstveno mjesto na festivalskoj sceni. Kvalitetna produkcija uz neizostavni trud umjetničkog ravnatelja Alojzija Prosolija osigurali su daljnju budućnost tog sjajnog kulturnog projekta koji se održava pod visokim pokroviteljstvom Papinskog instituta za sakralnu glazbu iz Vatikana i predsjednika Republike Hrvatske Zorana Milanovića.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter