Najbolje od najboljeg

19. BaRoMus Festival: Najbolje od najboljeg

| Autor: Mladen RADIĆ
Zagrebački kvartet u crkvi sv. Franje (Snimila Tea Pozar)

Zagrebački kvartet u crkvi sv. Franje (Snimila Tea Pozar)


U crkvi sv. Franje u Rovinju u svoju 19. koncertnu sezonu svečanim koncertom otvorenja uplovio BaRoMus Festival, kultni festival koji već gotovo dva desetljeća pod vodstvom maestra Domagoja Terzića u Rovinj dovodi najbolje od najboljeg.

Na koncertu otvorenja je nastupio čuveni Zagrebački kvartet, najstariji profesionalni gudački ansambl u Hrvatskoj. Zagrebački kvartet u sastavu Martin Krpan (violina), Davor Philips (violina), Hrvoje Philips (viola) i Martin Jordan (violončelo) izveo je djela Josepha Haydna (Gudački kvartet u G-duru, Op. 54, br.1) i Felixa Mendelssohna (Gudački kvartet Br. 6 Op. 80 u f-molu) i A. Sorkočevića (Simfonija za gudače br.1). Članovi Zagrebačkog kvarteta su skladnim muziciranjem impresionirali okupljene, a koncert je protekao u znaku tzv. Željeznog gudačkog repertoara, kojeg su ovi vjerni čuvari europske glazbene tradicije na najbolji mogući način predstavili publici. Izvođači su pokazali vrhunsku razinu muziciranja i interpretativnu zrelost te će ovaj koncert svakako ostati zapamćen. Publika je na kraju njihova nastupa burnim aplauzom umjetnike pozvala na bis. Koncert je zaključen poletnom izvedbom "Mađarskog plesa" br. 5 Johannesa Brahmsa koji je dodatno podigao raspoloženje publike.

Topi zvuci gitara

Nekoliko dana kasnije pred brojnom publikom nastupio je gitarski Duo Coulé koji je u intimnom ozračju i toplim zvucima gitara razgalio okupljene svojim izvedbama djela J. S. Bacha ("Engleska suita br. 2", BWV 807), F. Sora ("Fantazija za dvije gitare, op. 54b") i Astora Piazzolle ("Tango Suite"). Jedan potpuno novi tonski svijet i zvučna slika u odnosu na gudački kvartet, a opet topao i bogat mnoštvom tonskih boja koje ovaj fantastičan instrument može proizvesti u rukama vrsnih gitarista. To su ovoga puta bili Morana Pešutić i Tomislav Vasilj, članovi Dua Coulé.

- Koncertni je prostor bio okupan toplim zvucima gitara, a pažljiva publika koja je doslovno upijala svaki ton, pratila je svaki trzaj žice. Duo Coulé, koji nastupa i pod novim imenom Zagrebački gitarski duo definitivno je osvojio srca BaRoMusove publike. Nakon najavljenog dijela programa publika je željela još, a ugodno iznenađenje za sve posjetitelje bila je izvedba djela inspiriranog istarskom ljestvicom koje je za dvije gitare skladao kompozitor Miroslav Miletić (1925. - 2018.). Skladba "Istarski rondo" bila je pravo iznenađenje za okupljene, a zvuci Istre i istarske ljestvice na dvije gitare oduševili su okupljene.

Treći koncert donio je nastup sopranistice Darije Auguštan i tenora Filipa Filipovića koji su uz znalačku pratnju izvrsne Lane Bradić za glasovirom raspametili okupljene u rovinjskoj crkvi sv. Franje. Auguštan i Filipović se na rovinjskom nastupu nisu štedjeli, ostavili su srce na pozornici i angažiranim su izvedbama vladali scenom osvojivši auditorij, kaže Terzić.

Njihov koncertni program obuhvatio je operne arije i duete iz opera Giuseppea Verdija ("Lunge da Lei" - arija Alfreda, "Addio del passato" - arija Violette, "Parigi o cara" - duet Alfreda i Violette, sve iz opere "Traviata", te Ave Maria iz opere "Otello"), Petra Iljiča Čajkovskog ("Kuda kuda" - arija Lenskog iz opere "Evgenij Onjegin"). Okupljeni su imali prilike uživati i u prelijepim skladbama Franza Schuberta ("Ave Maria") Stefana Donaudiyija ("O del mio amato ben"), Stanislaoa Gastaldona ("Musica proibita"), Antonína Dvořáka ("Když mne stará matka") i Camille Saint-Saens ("Le cygne"). Na programu su mjesto našle i solo popjevke Dore Pejačević ("U lovu je mjesec na sunce") i Josipa Hatzea ("Ljuven sanak", "Suzi" i "Serenada").

Darija Auguštan je jedna od najtraženijih i najcjenjenijih mladih glazbenica u Hrvatskoj, koja je svojim lirskim sopranom osvaja publiku i kritiku. Članica je solističkog ansambla HNK-a u Zagrebu, gdje je ostvarila niz glavnih uloga u poznatim opernim djelima. Nastupala je s velikim zvijezdama poput Plácida Dominga, a njezine izvedbe su uvijek pune emocije, izražajnosti i tehničke savršenosti što je potvrdila i ovim nastupom.

Učili Giorgia Suriana

Filip Filipović je također jedan od najtraženijih i najhvaljenijih mladih opernih pjevača u Hrvatskoj. Njegov tenor se oslanja na talijansku belkantističku tehniku pa je već prozvan "hrvatskim Carusom" zbog njegove jedinstvene prirodne tehnike i boje glasa koji u sebi nosi veliku tradiciju belcanta i prizvuk velikih povijesnih tenora.

- Naše gostujuće vokalne umjetnike povezuje učenje od najboljih, a zanimljivo je da su oboje, uz ostale vrsne pedagoge uz koje su stasali, mnogo naučili od našeg velikog opernog pjevača, maestra Giorgia Suriana, kažu organizatori.

Nakon burnog aplauza i poziva na bis umjetnici su se oprostili s publikom pjevajući "Non ti scordar di me" Ernesta de Curtisa, što je bio savršen završetak jedne bajkovite glazbene večeri.

- Bio je ovo krasan početak Festivala i odličan izbor za festival ovakvog kalibra. Vrhunski izvođači, zanimljiv program i prekrasan prostor crkve sv. Franje stvorili su nezaboravan doživljaj za sve prisutne. Koncerti su pokazali da Rovinj zaslužuje kvalitetno smišljenu i koncipiranu koncertnu ponudu ozbiljne glazbe koja će iz ove neiscrpne riznice ljepote i stvaralaštva svojim sadržajem i atraktivnošću zadovoljiti i najzahtjevnije kriterije, smatraju organizatori.

Koncerti su održani zahvaljujući potpori Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Istarske županije, Grada Rovinja, Turističke zajednice grada Rovinja i Adris grupe.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter