GLAZBENA ČAROLIJA MARIJANA ĐUZELA

Jedan od vodećih hrvatskih pijanista mlađe generacije nastupio u pulskoj kazališnoj kući

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Marijan Đuzel u Istarskom narodnom kazalištu (Snimio Dejan Štifanić)

Marijan Đuzel u Istarskom narodnom kazalištu (Snimio Dejan Štifanić)


Marijan Đuzel jedan je od vodećih hrvatskih pijanista mlađe generacije. Trenutno je zaposlen na Muzičkoj akademiji Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli kao asistent klavirskog odsjeka.

U srijedu navečer priredio je solistički koncert u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula iz ciklusa "Samo najbolje", gdje su u publici bili i brojni učenici glazbene škole te studenti Muzičke akademije u Puli.

Prošli je koncert Đuzel imao u pulskoj kazališnoj kući prije dvije i pol godine, u doba epidemioloških mjera i samim time limitiranog broja publike, kada je svejedno stvorio glazbenu čaroliju koja je tada bila itekako potrebna.

No, ovoga se puta sve poklopilo, atmosfera, publika i sjajno raspoloženi pijanist koji je potvrdio svoje umijeće vrhunskog muziciranja te sve pohvale koje dobiva za svoj rad.

Za ovu je prigodu odabrao zanimljiv repertoar koji je započeo djelom Ludwiga van Beethovena "Sonata br. 14. u cis-molu, 'Quasi una fantasia', op. 27 br. 2".

Vrlo je sugestivno prenio glazbenu misao ovog velikana, jednog od najvećih skladatelja u povijesti glazbe kojega nazivaju "posljednjim bečkim klasičarom i prvim romantičarom" i koji je ostavio neizbrisiv trag na daljnji razvoj europske klasične glazbe. Stavcima Adagio sostenuto/Allegretto/Presto agitato pokazao je iznimno odnjegovanu muzikalnost, što je nastavljeno i izvedbom djela Stjepana Šuleka "Prva sonata za klavir" sa stavcima Allegro appassionato/Larghetto doloroso/Allegro.

Stjepan Šulek (Zagreb, 5. kolovoza 1914. – Zagreb, 16. siječnja 1986.) bio je hrvatski violinist, skladatelj, dirigent, glazbeni pedagog i akademik.

Đuzel je majstorski interpretirao djelo ovoga autora čiji stil glazbeni kritičari definiraju neoklasicističkim, gdje sjedinjuje klasične glazbene oblike i romantičarsku izražajnost.

Jedan od glavnih autora klavirskog romantizma je Chopin, a upravo je njemu posvetio drugi dio koncerta te bis, uz izniman osjećaj za dinamiku i bogatu glazbenu liniju ovoga autora.

Đuzel je klavir učio kod Alenke Milano i Kosovke Čudine, a diplomirao je 2015. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Đorđa Stanettija. Svoja pijanistička znanja usavršio je na Kraljevskom konzervatoriju u Bruxellesu u klasi Aleksandra Madžara, gdje je diplomirao s najvećom pohvalom.

Osobitu pažnju posvećuje opusu Ludwiga van Beethovena čije klavirske sonate uvrštava u gotovo svaki koncert. Za uspjehe tijekom studija primio je Dekanovu nagradu i Rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu. Kao mladi pijanist osvaja veliki broj prvih nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima.

Nastupao je kao solist uz Zagrebačku filharmoniju, Zagrebačke soliste, Dubrovački simfonijski orkestar, Simfonijski orkestar HRT-a i drugima, a ostvaruje i brojne suradnje.

Redovito održava solističke recitale u Hrvatskoj i inozemstvu. Bio je stipendist Zaklade Dr. Ing. Dino Škrapić, MBA. Umjetnički je direktor i profesor na Međunarodnoj ljetnoj školi Ardea u Čapljini.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom

Pula

Pula: Forum
Pula: Forum