PULSKA KLASIČNA ZIMA

Omnis spiritus laudet Dominum: Pulskoj publici predstavio se raritetan ansambl

| Autor: Vanesa BEGIĆ
S koncerta u Svetim Srcima

S koncerta u Svetim Srcima


U muzejsko-galerijskom prostoru Svetih Srca održan je drugi koncert iz ciklusa Pulska klasična zima pod naslovom "Omnis spiritus laudet Dominum". Nastupili su renomirani hrvatski glazbenici umjetnici, sopranistica Margareta Klobučar, oboistica Dora Draclin, trubač Dario Teskera te čembalist Alen Kopunović Legetin. S obzirom da nije česta pojava u Puli čuti jedan ovakav raritetan ansambl, a i uživati u zvucima čembala, pulska publika je ispunila prostor Svetih Srca do zadnjeg mjesta.

Barokni stil

Program koncerta bio je sačinjen od skladbi skladatelja baroknog stila J. S. Bacha, G. Ph. Telemanna, G. F. Händela, A. Campre te našega Ivana Lukačića, a iz samog naslova koncerta bilo je očito da će proteći uglavnom u duhovnoj noti.

Vokalna solistica Margareta Klobučar je kroz numeru iz kantate "Jesus bleibet meine Freude" J. S. Bacha, Händelovih arija "Meine Seele hört im Sehen" i "Let the bright Seraphim", te Lukačićevog "Sicut cedrus" pokazala iznimne glasovne mogućnosti uz besprijekornu intonaciju, ekspresiju i dobru dikciju, a čembalo, oboa i truba su je u interpretaciji pouzdano podupirali.

Naročito je bila zanimljiva izvedba Purcellove "Sound the Trumpet", gdje je postojao pravi, gotovo opipljivi dijalog između glasa i trube.

Oboistica Dora Draclin i trubač Dario Teskera kao solisti su se predstavili s Telemannovim "Koncertom u D-duru" izvevši ga stilski jasno te zvučno veoma kompatibilno i prilagođeno prostoru, a sve uz stabilnu podršku Kopunovića Legetina na čembalu.

Umijeće interpretacije

Draclin je svoje umijeće interpretacije barokne glazbe pokazala i sama uz pratnju čembala izvevši simfoniju za obou iz kantate "Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen" J. S. Bacha. Izvela ju je tehnički besprijekorno i intonativno čisto sa suptilnim dinamičkim nijansiranjima te fraziranjima svojstvenim Bachovom stilu.

Alen Kopunović Legetin predstavio se i kao solist na čembalu izvevši "Toccatu in C" Wilhelma Bacha, jedinog unuka slavnog Johanna Sebastiana koji je stekao slavu kao skladatelj, te nezaobilaznu Händelovu "Sarabandu in d".

Potkraj koncerta izvedena je i jedna suvremena skladba skladateljice Maje Majcen s naslovom "Kao Marija da te ljubim".

- To je jedna od najobrađivanijih novijih autorskih skladbi posvećenih Mariji Bogorodici te danas postoji stotinjak raznih verzija, a ovdje je bila u obradi za ovaj mali barokni ansambl. Koncert je okončan "Psalmom 150" francuskog skladatelja i dirigenta iz barokne ere Andrè Campre odnosno posljednjim psalmom iz Knjige psalama, a iz kojeg proizlazi i naslov ovog koncerta, objasnio je umjetnički ravnatelj i izvršni producent Sandro Vešligaj.

Oduševljena publika je gromoglasnim i dugim aplauzom pozvala izvođače na bis, a koji su izveli Gounodovu "Ave Mariu".

Organizatori koncerta su Udruga Disonanca, pulski ogranak Hrvatskog društva glazbenih umjetnika, Organum Histriae, Istarska glazbena scena mladih te Udruga violinista. Producent ciklusa je Diego Vitasović, a umjetnički ravnatelj i izvršni producent Sandro Vešligaj. Stručni tim ciklusa čine Vesna Ivanović Ocwirk, Elena Roce i David Kumpare. Suorganizator koncerta bio je Arheološki muzej Istre, a generalni pokrovitelj Grad Pula.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter