Koncertni program 14. BaRoMus Festivala nastavljen je nastupom ansambla Ars Longa. Pred brojnim posjetiteljima okupljenim u rovinjskoj crkvi sv. Franje ansambl se predstavio u sastavu- Monika Cerovčec (sopran), Ana Benić (barokna traverso flauta), Stjepan Nodilo (uzdužna flauta i barokna oboa), Lea Sušanj Lujo (viola da gamba) i Linda Mravunac Fabijanić (čembalo).
Glazbenici su na preksinoćnjem koncertu premijerno izveli svoj novi koncertni program naslovljen "Chez Rossignol" koji je tematski osmišljen tako da u centru pozornosti budu skladbe koje u naslovu imaju ptice ili skladbe koje svojim vokabularom pokušavaju oponašati ptičji pjev, prvenstveno slavuja. Naime, slavuji i njihov poj bili su jedna od omiljenih tema baroknih skladatelja, a kako ansambl u središte stavlja drvene puhačke instrumente, tema slavuja posebno mu pogoduje jer su flaute neizostavne u onomatopejskim prikazima ptica.
Uz poj ptica publika imala prilike uživati u djelima Jean-Philippe Rameaua (Rossignols amoureux), François Couperin (Double du rossignol, Double du rossignol ), J. B. Drouard de Bousset/M. Blavet/ J. M. Hotteterre (Pourquoy, doux rossignol), É. Jacquet de La Guerre ( Kantata L'Isle de Délos)...a riječ je o skladateljima koji su redom bili povezani s dvorom Luja XIV., primjerice Hotteterre i Couperin. Ujedno, oni su bili i službeni dvorski glazbenici u Versaillesu, pa savršeno predstavljaju tipično francuski barokni stil.
Dodajmo i da je posebna zanimljivost programa bila i kantata jedine skladateljice- Elisabeth Jacquet de la Guerre jedne od rijetkih žena čije su skladbe iz baroka poznate. Upravo i Elisabeth Jacquet de la Guerre također je uživala pokroviteljstvo Luja XIV., a njena kantata Otok Del (L'Isle de Délos), čiji tekst povezuje Francusku 18. stoljeća s grčkim otokom Delosom i sve vremenskim porukama antičke pastoralne mitologije. Čak i ova Kantata ima stavak posvećen slavujima, pa preksinoćnji program u istinski bio posvećen pticama u glazbenoj literaturi.
Inače, Ansambl Ars longa naišao je na topao prijem BaRoMus- ove publike, a predanim je izvedbama i uranjanjem u sadržaj odabranih partitura okupljenima je uspio prenijeti duh glazbe s Versajskog dvora 18. stoljeća te rekonstruirati zvučnu sliku odabranog perioda. (Nina ORLOVIĆ RADIĆ)