prijevoznicima do 600 milijuna kuna potpora

Paoletić: Bez likvidnosti nema spasa. Kad se na kraju godine podvuče crta bit će itekako VIDLJIV ZNAČAJAN PAD PROMETA

| Autor: Chiara BILIĆ
ilustracija

ilustracija


Vladinom dopunom Programa dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima na popis prihvatljivih korisnika uvršteni su i poslodavci cestovnog prijevoza robe, kojima je sada za ublažavanje posljedica korona krize na poslovanje također otvoren put do 600 milijuna kuna, poručili su jučer iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Prijevoznicima će se potpore dodjeljivati do kraja godine. Iznosi za likvidnost ograničeni su na 200 milijuna kuna, a potpore u obliku jamstava za zajmove na 400 milijuna kuna. Inače, spomenuti je Program Vlada donijela još u srpnju ove godine. Izradilo ga je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Uključuje sve aspekte prometa i predviđa pomoć malim, srednjim i velikim poduzetnicima putem potpora u obliku jamstava koje bi u ime i za račun Republike Hrvatske trebali odobravati HBOR i Hamag-Bicro. 

No, čini se da je zasad sve još uvijek samo mrtvo slovo na papiru. Naime, vlasnik vrsarskog Loritransa Daniel Paoletić govori da sustav jednostavno ne funkcionira.

- Pozdravljam potpore, dobar su put prema spašavanju poduzeća, ali očigledno nitko o toj odluci nije obavijestio banke koje su u čitavoj ovoj priči posrednici. Hamag je državna agencija, no stvar se očigledno nije iskomunicirala kako treba jer u bankama, barem do jutros (jučer ujutro, op.a), nisu ni znali o čemu je riječ, iako je program Vlada donijela još na ljeto, pojašnjava.

U priopćenju koje je iz HGK pristiglo svim medijima, direktor sektora za graditeljstvo i promet Dario Soldo poručuje da je naglasak ovih potpora na mjerama za osiguranje likvidnosti i omogućavanju pristupa financiranju kako bi prijevoznici mogli nastaviti sa svojim poslom.

- To je iznimno važno jer je nesmetano odvijanje prometa roba preduvjet funkcionalnog gospodarstva. Stoga su ove dopune korak u pravom smjeru koji će poduzetnicima olakšati stvaranje uvjeta za što brži oporavak od trenutačne krize, istaknuo je. 

Paoletić, koji je u svibnju bio koordinator protestne vožnje "Pet do podne" za Istarsku županiju, a kojim su prijevoznici povremenog prijevoza od Vlade tražili da postigne dogovor s leasing kućama o zamrzavanju glavnice i kamate na godinu dana i da se potpore za očuvanje radnih mjesta produlje dodatna tri mjeseca, govori da su potpore za radnike i radnice pomogle, ali da bez likvidnosti nema spasa. Kad se na kraju godine podvuče crta, ističe, bit će itekako vidljiv značajan pad prometa u usporedbi lanjskom godinom.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter