PRESTALI S POSLOVANJEM

Zbog koronavirusa organizatori vjenčanja, sajmova i drugih događanja u Istri u problemu: PREDLOŽILI DVA GLAVNA SMJERA AKTIVNOSTI ZA OČUVANJE RADNIH MJESTA

| Autor: Glas Istre
Unsplash

Unsplash


Organizacijom raznih manifestacija bavi se više od 200 mikro, malih i srednjih poduzeća te obrta u Istri, a procjenjuje se da je u tu industriju uključeno više od 1.500 zaposlenih. Zbog zabrane javnog okupljanja većeg broja ljudi početkom ožujka su prestali s poslovanjem pa predlažu mjere koje će im pomoći da prežive krizu

Poslovanje organizatora vjenčanja, festivala, sajmova, izložbi i drugih manifestacija u Istri bilo je glavna tema razgovora predstavnika istarskih tvrtki iz područja kreativnih i uslužnih djelatnosti s Jasnom Jaklin Majetić, predsjednicom Hrvatske gospodarske komore - Županijske komore Pula.

Sudionici sastanka složili su se da je potrebno usuglasiti mjere koje će im omogućiti rad u drugačijim i poslovno prihvatljivim okolnostima, budući da trenutne, za sada, nisu zadovoljavajuće niti je moguće poslovati prema donesenim mjerama. Uz HGK – Županijsku komoru Pula podršku zahtjevima organizatorima raznih manifestacija dala je i Obrtnička komora Istarske županije.

Organizacijom raznih manifestacija u Istri bavi se više od 200 mikro, malih i srednjih poduzeća te obrta u Istri, a procjenjuje se da je u tu industriju uključeno više od 1.500 zaposlenih koji su početkom ožujka prestali s poslovanjem te, zbog zabrane javnog okupljanja većeg broja ljudi, nema naznaka daljnjeg poslovanja.

Poslovni subjekti u ovom segmentu surađuju s predstavnicima niza drugih djelatnosti kao što su catering usluge, usluge opremanja prostora i najma opreme, fotografi, cvjećari, dekorateri, saloni vjenčanica i krojači, animatori i mnogi drugi. Svima njima će zbog nemogućnosti održavanja raznih manifestacija biti ugroženo poslovanje.

Stoga su predstavnici tvrtki iz područja kreativnih i uslužnih djelatnosti predložili dva glavna smjera aktivnosti kojima bi se omogućio opstanak tvrtki i obrta te sačuvala brojna radna mjesta. Prvi smjer aktivnosti uključivao bi različite vrste potpora za plaće i doprinose, moratorij na kredite i leasinge, omogućavanje plaćanje PDV-a nakon naplate računa, oslobađanje od plaćanja troškova najma za poslovne prostore, kao i komunalne naknade sve do potpunog okončanja pandemije i ponovnog pokretanja tržišta.

Drugi smjer aktivnosti odvijao bi se u skladu s postepenim popuštanjem mjera, a organizatori raznih događanja nadaju se da bi 1. lipnja mogao biti prihvatljiv datum za sljedeću fazu mjera, kada bi se moglo krenuti s radom, kako bi se održala određena događanja na kojima će se okupljati do, najviše, 200 osoba. Ovisno o epidemiološkoj situaciji, slijedilo bi postepeno potpuno ukidanje ograničenja broja okupljenih, uz set mjera u svrhu zaštite sudionika događanja. Za male obiteljske hotele i restorane u sklopu hotela, koji su često mjesto održavanja različitih privatnih ili poslovnih događanja, predlaže se donošenje mjera vrlo sličnih mjerama koje se provode u trgovinama široke potrošnje, a za specijalizirane trgovine vjenčanica, svečanih haljina i odijela potrebno je omogućiti da se isprobavanja i mjerenja odvijaju po principu rada frizerskih ili kozmetičkih salona, odnosno, usluživanjem jednog po jednog klijenta. (GI)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama