strategija

Zbog željezničke odsječenosti, poslovi pretovara u Luci Pula konstantno u silaznoj putanji

| Autor: Milan Pavlović
(Arhiva Glasa Istre)

(Arhiva Glasa Istre)


U sklopu okruglog stola na temu "Hrvatske morske luke: Ključne karike europske transportne mreže TEN-T", koji je organizirao eurozastupnik Valter Flego, direktorica Luke Pula dr. sc. Tatiana Zanini Gavranić prošlog je tjedna u Europskom parlamentu u Bruxellesu predstavila poziciju trgovačkog društva Luke Pula vezane uz trenutnu reviziju Uredbe o transeuropskoj prometnoj mreži kojom se i Hrvatskoj otvaraju velike prilike i nove perspektive.

(Arhiva Glasa Istre)(Arhiva Glasa Istre)

Nije od značaja za RH

Sudjelujući na raspravi na okruglom stolu ona je kazala da uključivanje naših Jadranskih luka u TEN-T mrežu dodatno naglašava njihovu važnost u jačanju europske transportne infrastrukture, posebno lučke, čime se otvara put za novu eru razvoja i suradnje unutar EU-a.

- Pula po veličini izgrađenih obala i po opremljenosti najznačajnija i najveća luka u Istri, a dobro zaštićen Pulski zaljev ubraja se među najbolje prirodne luke na Jadranu. Zbog svoje veličine, istaknutog položaja, pristupa neposredno s mora i kroz Fažanski kanal, niskih obala i lakog utvrđivanja, Pulski zaljev je, gledajući daleko u prošlost, imao istaknuto strateško značenje. Danas je Luka Pula nažalost najbolji primjer iz prakse kako izgleda lučko poslovanje trgovačkog društva koje posluje u luci koja nije povezana željezničkim prometom. Za razliku od ostalih luka u Hrvatskoj, Luka Pula nema status od značaja za RH. Nažalost, zbog željezničke odsječenosti svjedoci smo kontinuiranog pada obavljanja poslova pretovara odnosno lučkog poslovanja kao trenda kretanja te gospodarske djelatnosti u Puli, kazala je Zanini Gavranić.

(Arhiva Glasa Istre)Tatiana Zanini Gavranić (Arhiva Glasa Istre)

Upoznala je sugovornike s činjenicom da je lučko poslovanje usmjereno na obavljanje usluga za Inu, odnosno da je Luka Pula lnina logistička baza. Ina koristi zonu Molo Carbone kao glavnu opskrbnu luku za postojeće platforme u sjevernom Jadranu, ali i za platforme koje će se tek graditi.

- Dodatno opterećenje za poslovanje Luke Pula predstavljaju dugogodišnji sporovi koji traju još od osnivanja Društva. Predloženu koncesiju na cijelu zonu Molo Carbone Lučka Uprava Pula nažalost nije prihvatila, te od 1. studenog 2023. godine Luka Pula ima ugovor o koncesiji na samo deset godina, ali i uz uvjete koji su dodatno visoko fiksno opterećenje poslovanju. Međutim, unatoč otegotnim okolnostima i novim uvjetima poslovanja, mogućnost željezničkog povezivanja nadalje stvara temelje multiplikativnih efekata na razvoj lučkog poslovanja i gospodarstva Pule i regije, poručila je direktorica Luke Pula.

Strateško čvorište

Revitalizacijom željeznice, kazala je, ispunjavaju se pretpostavke za povezivanja istarske regije s ostatkom Europske unije te otvara mogućnost za potencijalno pozicioniranje Pule u strateško urbano čvorište.

(Arhiva Glasa Istre)Sudionici okruglog stola koji je organizirao istarski europarlamentarac Valter Flego (Arhiva Glasa Istre)

- Grad Pula treba ići u korak s ostalim lukama te imati razvijenu željezničku povezanost, što je ključno za razvoj svih luka pa tako i pulske. Revitalizacijom željezničkog prometa Pule, koja uključuje i kargo promet, rasterećuju se autoprometnice glomaznog kamionskog transporta i smanjuju emisije ugljičnog dioksida, a samim time doprinosi prometnoj fluidnosti prema turističkim destinacijama. Nadam se da je pred nama dugo očekivana renesansa Luke Pula, kazala je na okruglom stolu Tatiana Zanini Gavranić.

Konferenciji u Bruxellesu prisustvovali predstavnici najvećih hrvatskih luka Rijeke, Splita, Ploča i Pule, član Uprave najvećeg lučkog projekta na Jadranu - Rijeka Gateway – Tomislav Žunić, predstavnik Luke Koper, viši savjetnik sa strateško planiranje Roberto Richter.

Među gostima okruglog stola bili su i predstavnici sektora za promet HGK-a, zamjenica glavnog direktora Uprave za promet Europske komisije Maja Bakran te izvjestitelj Parlamenta za Uredbu TEN-T zastupnik Dominique Riquet.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter