Građani su nezadovoljni jer semafori rade nelogično - raskrižje Rakovčeve i Zagrebačke (Snimila Jelena Milović)
Što se događa sa semaforima u gradu: tko upravlja semaforima i po kojem kriteriju raspoređuje njihov ciklus, s tim nam se pitanjima javio jedan čitatelj iz Pule, navodeći kako je svaki dan "neki drugačiji raspored vožnje po semaforima i uopće nema neke konstante", smatra on. Navodi i kako redovito ulice s puno većim prometom imaju nepovoljan položaj u semaforiziranom raskrižju što stvara dodatno nepotrebne gužve.
Iz Grada Pule nas izvještavaju kako semaforskim uređajima i opremom upravlja Grad Pula, dok "uslugu održavanja obavlja društvo Tomido d.o.o. Pula", sukladno provedenoj nabavi prema kojoj je sklopljen Okvirni sporazum 26. siječnja 2022. godine, na tri godine, preciziraju iz Grada.
Nadalje pojašnjavaju kako semafori u gradu rade na temelju detektorskih petlji (najave) i koordiniranog zelenog vala, te nas dodatno informiraju i kako su semaforizirana raskrižja koja su u koordinaciji: Rakovčeva – Vukovarska – Stankovićeva, Rakovčeva – Zagrebačka – Stankovićeva, Mletačka – Flanatička, Trg Republike – Dobrilina – Mutilska te Mutilska – Nazorova. "Ostali semaforski uređaji rade pomoću detektora - detektorskih petlji ugrađenih u asfalt neposredno prije semaforiziranog raskrižja koja detektiraju vozila, stoga vremenski ciklus signalnih grupa nije isti, odnosno ovisi o najavi vozila na pojedinim prilazima", pojašnjavaju dinamiku koju je uočio i naš čitatelj. Semaforizirana raskrižja koja rade po principu potpuno detektorskog sustava su: Koparska ulica – Krmpotićeva ulica, Ulica 43. istarske divizije – Autobusni kolodvor, Tomasinijeva ulica – Ulica Pina Budicina, Laginjina – Smareglina – Anticova, Istarska ulica – Ulica Dubrovačke bratovštine, Ulica Riva – Sv. Ivan i Arsenalska ulica – Flaciusova ulica – Dobrilina ulica.
- Ovim putem napominjemo da semaforski uređaji rade potpuno ispravno, dok zeleni val, radi dotrajalosti opreme, povremeno izbacuje iz koordinacije gore navedenih križanja, stoga ponekad dolazi do nelogičnosti rada semafora, tumače iz Grada zašto se ovo događa.
Za sljedeću godinu, kako najavljuju, predviđena je nabava i implementacija novog koordiniranog sustava potpuno upravljana preko GPS-a, čime će doprinijeti kvaliteti prometa, odnosno većoj protočnosti vozila na semaforiziranim raskrižjima koja su u koordiniranom zelenom valu.