PARIZ IH JE ZABRANIO

Gdje su nestali pulski romobili i bicikli? Saznajemo da se ovih dana vraćaju, ali u drugačijem aranžmanu i s novim pravilima

| Autor: Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ
"Stari" pulski romobili

"Stari" pulski romobili


Pula će i ove godine dobiti električne romobile kojima će građani, a više turisti, moći brzo, usprkos prometnom krkljancu, stići do željenog odredišta. No, mnogi su se lani požalili da zatiču romobile svugdje, nasred pločnika i pješačkih zona, na putu pješacima, ali i na neobuzdanu vožnju romobilima koji su izlijetali na prometne ulice, među pješake i predstavljali opasnost u prometu. Iz Grada Pule napominju da je na natječaju ove sezone odabrana tvrtka Sustav javnih bicikala koja će početkom ovog tjedna početi pripreme za postavljanje romobila da bi se ta prijevozna sredstva našla na ulicama u prvoj polovici lipnja. Prema natječaju, romobili će na ulicama moći biti sve do 31. prosinca ove godine. Osim romobila, uvode se i električni bicikli.

Da romobili nisu bezazleni kad jurcaju gustim pješačkim zonama, svjedoči i primjer Pariza, na čijim je ulicama lani čak 15.000 električnih romobila prouzročilo 408 nezgoda, uz tri poginulih i čak 459 ozlijeđenih. Stoga su Parižani, njih 89 posto, na referendumu zabranili ovo prometno sredstvo kojeg od 1. rujna više neće biti na ulicama francuske metropole.

Ponukani iskustvom Pariza, ali i prometnih problema u Puli, gradske smo oce upitali koliko se romobila lani nalazilo na pulskim ulicama, a koliko će ih biti ove godine i hoće li njihov broj biti smanjen.

"Prošle se godine na pulskim ulicama u optjecaju nalazilo 150 romobila i 30 bicikala (15 klasičnih i 15 električnih). Kao što navodite, jedan grad u Europi, Pariz, zabranio je električne romobile, s čime je Grad Pula također upoznat. U skladu s time, razmišljalo se o broju romobila za ovu godinu te je odlučeno da se limitira broj električnih romobila na maksimalno 100, odnosno da se broj smanji u odnosu na prošlu godinu, te da se broj električnih bicikala poveća na 100. Od romobila nismo odustali radi povećanja mikro mobilnosti te smanjenja broja automobila u samom centru, o čemu u prilog govori i činjenica da su tri lokacije za smještaj električnih romobila i bicikala predviđene na parkiralištima na obodu (Mandrač, Marsovo polje 2 i Gregovica)", odgovaraju iz Grada.

Na koji način Grad namjerava riješiti problem romobila koje su korisnici znali ostavljati na svim mogućim, ali i nezamislivim mjestima, poput krošnji stabala?

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter