SLAVNA BALETNA UMJETNICA
Prva hrvatska primabalerina Maja Bezjak: "S hrvatskim baletom se dogodila velika katastrofa"
Ova sredina ne trpi nekoga tko ima talenta, tko ima radni elan, tko ima disciplinu i odgovornost i tko se bori za svoje ideale. Ovo što se dogodilo s hrvatskim baletom jedna je velika katastrofa. Mi našeg baleta nemamo i 23 godine nam je zatvorena baletna škola koja je proizvodila naš baletni kadar«, započet će, vrlo jezgrovito, oštro i jasno, ovaj razgovor jedna od naših najvećih baletnih umjetnica i prva hrvatska primabalerina Maja Bezjak. Balet je učila kod Milorada Jovanovića, da bi od 1959. bila solistica Baleta HNK-a u Zagrebu. Potom je uslijedila njezina inozemna karijera sve do povratka u Zagreb. Kritika, i ono malo svjedoka njezinih nevjerojatnih kreacija što je ostalo među nama, pamti je po izvanrednim glavnim ulogama u »Labuđem jezeru« (Čajkovski), »Pepeljugi« (Prokofjev), »Lepoj Vidi« te u »Poslijepodne jednog fauna« (Debussy), a njezina koreografija »Rapsodija na Paganinijevu temu« (Rahmanjinov) donijela je osvježavajuće vjetrove u hrvatski i srednjoeuropski balet.