Ovogodišnji festival imao je goste iz Italije - kvartet predvođen saksofonistom Lucom Doninijem koji je najavljen kao vodeći predstavnik talijanske električne jazz scene. Prije njega i poslije njega večer su zaokružile pulske snage, nastupio je kvartet poznatog kontrabasista Nenada Mirta, a u završnici večeri pridružila im se mlada pjevačica Jasmina Makota
Jazz (snimio Dejan ŠTIFANIĆ)
Kao što se mnogo toga moralo prilagoditi epidemiološkim mjerama, tako je i 6. Pula Jazz Festival preksinoć morao promijeniti mjesto održavanja te je iz dvorišta Doma hrvatskih branitelja pomaknut do obližnjeg Danteovog trga. Još prošle godine festival je skraćen na jednu večer, no dok su prošle godine publiku uspješno zabavile domaće snage, ove godine događaj je imao goste iz Italije - kvartet predvođen saksofonistom Lucom Doninijem koji je najavljen kao vodeći predstavnik talijanske električne jazz scene. Prije njega i poslije njega večer su zaokružile pulske snage i to kvartet poznatog kontrabasista Nenada Mirta, kojemu se za završni dio večeri pridružila mlada pjevačica Jasmina Makota.
Izvorne skladbe
Uz Lucu Doninija, ovaj bend, odnosno 4et kako piše na promotivnom letku, čine i Andrea Tarozzi za klavirom, basist Mario Marcassa i bubnjar Ricky Turco, a iza njih je bogata diskografija koja uključuje 11 CD-ova, dok Doninijeva koncertna karijera traje više od 25 godina. Publici koja se okupila na trgu u jednosatnom nastupu predstavili su se izvornim skladbama. Svirajući na pozornici koja je bila postavljena odmah pored ulaza u Osnovnu školu Centar izveli su neke skladbe koje djeluju prilično ambijentalno, idealne za neki drugi prostor, a nisu bile jako brze, kao da su težili nekoj zlatnoj sredini i zapravo su zvučali dosta konzervativno, ali u najboljem smislu te riječi. Njihov fusion stil zvučao je vrlo prepoznatljivo, što se vidjelo i po reakcijama publike koja ih je, kako je nastup odmicao, između skladbi častila sve jačim aplauzima. Negdje na sredini prebacili su ipak u malo višu brzinu i pokazali što još mogu, a mogu puno. Vidjelo se odmah koliko su uigrani i koliko je dobra kemija među njima, zvučali su kompaktno, usmjereno i profesionalno te podigli cijelu večer na jednu višu razinu. Ako bude sreće i želje organizatora, možda ih vidimo opet.
Autorska glazba Luce Doninija i prijatelja bila je preksinoć zakoružena jazz standardima. Nenad Mirt je dobro poznato ime ne samo ljubiteljima jazza u Puli nego i svima koji prate ovdašnju scenu. S njim su se preksinoć na pozornici našli i druga poznata imena i to trubač Branko Sterpin, bubnjar Marco Quarantotto i gitarist Srđan Kolarević. Svi oni imaju dovoljno iskustva i dovoljno se dobro poznaju da, vjerujem, ne moraju osjećati tremu kada se uspinju na pozornicu u gradu u kojem redovito nastupaju. U prvom dijelu počastili su publiku instrumentalima, a potom im se, nakon što su Talijani odsvirali svoje, pridružila Jasmina Makota koja živi na relaciji Pula – SAD. Njen lijepi, čisti glas i samouvjeren nastup zajedno s prijateljima iz benda s kojima je već nastupala i to na ovom festivalu, bilo je nešto s čime se kraju prikladno mogla privesti večer uz klasike kao što su "Night and day", "Take the A train" i druge poznate skladbe.
Nova pravila
Nadam se da će se iduće godine Pula Jazz Festival vratiti na staro mjesto ili da će pronaći neko novo jer ovdje okružen restoranima cijela ta glazbena priča baš i ne funkcionira, iako je jasno da Milanu Rašuli i drugima iz organizacije nad glavom visi težina pravila na koja ne mogu utjecati. Okupilo se preksinoć i nešto slučajnih i namjernih ljubitelja jazza koji su tražili neko obično, po mogućnosti sjedeće mjesto, da nije za restoranskim stolom, s kojeg će u miru pratiti koncert jer jazz u tom svom komunikacijskom kanalu koji ide prema publici ponekada traži malo intime, bez suvišnih vanjskih utjecaja.