Tradicionalni godišnji koncert pulskog ogranka Hrvatskog društva glazbenih umjetnika održan je u subotu navečer u crkvi sv. Franje. Ovo društvo djeluje već 15 godina, okuplja eminentne glazbenike, te osim božićno-novogodišnjeg koncerta i onog ljetnog u Puli, organizira i razne turneje, gostovanja te druge manifestacije.
Aktualni predsjednik je Vedran Vojnić, koji je i pozdravio nazočne prije samoga početka.
Koncert je bio posvećen i velikom majstoru impresionizma Claudeu Debussyju u povodu stote obljetnice njegove smrti, tako da je od ukupno sedam točki, šest bilo posvećeno ovome velikanu.
Duo Nesactivm u sastavu Aleksandra Golojka i Jadranka Celić Bernaz izvele su četveroručno Debussyjev "Troix epigraphes antiques". Ove umjetnice učestalo nastupaju zajedno, vrsne su i korepetitorice te glazbene pedagoginje.
Zatim je poznata pijanistica Elda Krajcar Percan, s Muzičke akademije u Puli izvela "L'isle joyeus", također Debussyjevo djelo, da bi potom uslijedio nastup pulskog pijanista s ljubljanskom adresom Vladimira Mlinarića, koji svake godine održi nekoliko koncerata u Puli i okolici te sopranistice Tanje Rupnik. Oni su se nadahnuto predstavili s tri solo pjesme, "Mandolina", "Zvjezdana noć" i "Kiša".
Mlada pulska pijanistica Chiara Jurić, koja predaje i u pulskoj glazbenoj školi te na Muzičkoj akademiji imala je na repertoaru "Jardins sous la pluie", a potom je Vedran Vojnić za vibrofonom izveo "Clair de lune". Tatiana Šverko, inače umjetnička ravnateljica glazbenih radionica Arena International, koja učestalo na svome repertoaru ima Debussyjeva djela, odsvirala je njegovu Arabesque.
I za kraj, flautIstice Nataša Dragun i Samanta Stell (ovoga puta alt flauta) te pijanistica Aleksandra Golojka izvele su "Canon" Luise Adolphe Le Beau.
Svi su se umjetnici predstavili vrlo dobrim nastupom, nadahnuto i uigrano, a Debussyjev opus omogućio je da se svatko od njih predstavi nekim impresionističkim djelom koji je vrlo bogate melodijske linije i pruža veliku mogućnost za nadahnute izvedbe.
Debussyjeva glazba gotovo je definirala prijelaz između glazbe kasnoga romantizma i modernističke glazbe 20. stoljeća. U francuskim književnim krugovima, to razdoblje je poznato kao simbolizam, strujanje koje je direktno inspiriralo Debussyja kao skladatelja i kao aktivnog člana kulturnog društva. (Piše Vanesa BEGIĆ)