U sklopu R.A.P.-a (Rovinj Art Programa), u galerijskom prostoru crkvice sv. Tome u Bregovitoj ulici predstavljena je samostalna izložba slika "Poslije cvjetanja" opatijske umjetnice Melite Sorola Staničić.
Zidovima crkvice dijelom su dominirale snažne boje, a dijelom nježni, pahuljasti cvjetni motivi postavljeni poput herbarija. No, bilo da je riječ o klasičnim akvarelnim crtežima ili akrilnim slikama na papiru većih dimenzija na svima njima, i nakon dubljeg promatranja uočljivi su brojevi, znakovi, datumi…
- Teme odražavaju stanja različitih raspoloženja i složenih suodnosa u dinamičnoj evoluciji života koji u vremenu ide neprestano naprijed. Fizička i duhova stanja, jedna za drugim nestaju, vraćaju se prirodi, a do nas dopiru kroz uređeni kontinuitet čije unutarnje veze uspostavljaju doživljaje između trenutka vremena i osjećaja prostora, zapisao je u predgovoru kataloga, Dario Sošić, viši kustos Muzeja grada Rovinja.
Govoreći o akrilnim slikama na kojima dominira motiv lišća, kapljica kiše ili suze zamjetan je znak, odnosno sitno utiskan broj-konkretno datum, pa se promatraču čini i da slika predstavlja svojevrsni rokovnik događanja ili slikarski dnevnik trenutka u kojem je kapljica, list, ili suza nastao.
- Pamćenje postoji bez obzira na to što vrijeme ide dalje, čuvaju ga zapisani znakovi, u tišini. Brojčani zapisi opiru se kaosu nastajanja ili smrti, postaju sastavni, osnovni dio sadašnjeg života bez budućnosti. Imaju prošlost i sadašnjost, ali ne i budućnost, koja postaje neizvjesna u trenutku kada se zapisuje sadašnjost kako bi se ista vječno sačuvala. Takvim suprotstavljanjem smrti i nestajanju Melita ulazi u paradoks svršetka života. Sadašnjost nema potrebe za ponovnim rađanjem, zamjenu starog za novim. Ne propušta svoje mjesto novome neprekidnim protokom nestajanja i nastajanja jer postoji vječno, rekao je Dario Sošić. ( N. ORLOVIĆ RADIĆ)