ZAGREB

Izložba "U žalovanju i bijesu" za kraj sezone Galerije Nova

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Skupna izložba "U žalovanju i bijesu", koja pojmove iz naslova interpretira kao preduvjet za otpor, osnaživanje i iscjeljenje otvara se u četvrtak u zagrebačkoj Galeriji Nova.

Nazvana je po istoimenom javnom performansu koji su umjetnice Suzanne Lacy i Leslie Lebowitz izvele u Los Angelesu 1977. u suradnji sa ženskim zajednicama koje su se borile protiv seksualnog nasilja nad ženama.

Kako je najavljeno, ta izložba kustosice Ane Dević iz kolektiva WHW promišlja i integriranje tuge i gubitka kao neophodnog koraka za ponovnim pokretanjem otpora, osnaživanja, komunalnog učenja i iscjeljenja na individualnoj i kolektivnoj razini.  Predstavit će radove 12 umjetnika i umjetnica kolektiva. 

Rad "Who is Afraid of Ideology? III" (2020) Marwe Arsanios bavi se ekološkim i aktivističkim borbama žena pripadnica autohtonih naroda u Kolumbiji za očuvanje sjemena kao zajedničkog dobra. 

Adresirajući normalizaciju smrti na granicama, selma banich u suradnji s Marijom Hameršak i kolektivom Žene ženama, realizirala je spomen platno i projekt "Prijelaz" (2021) u spomen na živote ljudi koji su umrli na migrantskoj ruti na Balkanu. 

Reprezentacija ženskog subjektiviteta s motivima borkinja, pobunjenica, vještica i ožalošćenih majki ili zatvorenica ključna je preokupacija opusa skulptura Vere Dajht Kralj koja je u poslijeratnom razdoblju također realizirala javne spomenike koji tematiziraju jugoslavensku antifašističku borbu.

Skoro osam sati dug film "Melancholia" (2008) redatelja Lava Diaza bavi  revolucionarnom melankolijom, tugom i fikcijom zajedništva u kontekstu političkih i revolucionarnih borbi Filipinaca. 

"Two Way Surge as if There Was no Other" Tine Gverović prostorna je instalacija koja je nastala ove godine za prostor Galerije Nova i koja testira utjelovljenje bijesa prevedenog u materijalnost tkanine i crteža s motivima tijela kojima je potrebna uzajamna podrška. 

Svoj stalni interes za teme boli i smrti Mladen Stilinović promišlja kao trajne i uzajamno isprepletene uvjete te reflektira njihovu neumoljivu prirodu. 

U najavi stoji i da je poezija CAConrad usredotočena na teme smrti i žalovanja - nakon brutalnog ubojstva njihovog partnera Eartha radili su na ritualu (soma)tske poezije kako bi izliječili depresiju i problematizirali sistemsko nasilje nad LGBTQ+ zajednicama. 

Njihova pjesnička zbirka "While Standing in Line for Death" (2017) uvrštena u izložbu sastoji se od rituala, pjesama, političkih akcija i vježbi koji svjedoče o sposobnosti poezije da nas ponovo poveže i umanji otuđenje na osobnoj, kolektivnoj i planetarnoj razini. 

Promatrajući dinamiku melankolije naspram revolucionarnog potencijala, izložba poziva na obnavljanje prostora za zajedničko žalovanje i otpor. 

"Kao što je izraženo na plakatu grupe Etcétera Let's Try Again (2021), upravo sada unatoč gubicima, zajedničkim snagama trebamo pokušati ponovo kolektivno graditi internacionalizam povezujući trenutne borbe kojima se daje podrška priznavanju svih onih ljudi, zajednica i teritorija što su još uvijek pod opsadom nasilja i aparthejda", dodaje se.

Izložba je dio dvogodišnjeg suradničkog projekta Education from Below osmišljenog u suradnji s Rijksakademie van beeldende kunsten, Amsterdam i MACBA – Museu d’Art Contemporani de Barcelona.

Bit će otvorena do 16. rujna, no u kolovozu Galerija Nova će biti zatvorena.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter