Vedran Kos, Bruno Blažina, Valter Glavičić (B. BIOČIĆ)
Glavičić je rekao kako je Blažina s 14 godina otišao u svijet i u New Yorku ostvario zavidnu karijeru, ali nije zaboravio svoje smokve, masline i loze kojima se na kraju i vratio
Vinova loza, smokva i maslina poljoprivredne su kulture koje vjekovima hrane Mediteran. Motivi su to koji se od pamtivijeka pojavljuju u grčkoj i rimskoj mitologiji i umjetnosti, trguje se njihovim proizvodima, povezivale su civilizacije i najudaljenije krajeve Mediterana.
Povezanost sa zavičajem
"Možemo slobodno reći da su te kulture temelj europske civilizacije kakvu poznajemo danas. Othranile su i domaćeg čovjeka i brojne obitelji u Drenju i Ravnima pa i Bruna Blažinu", rekao je na otvaranju izložbe fotografija Bruna Blažine pod nazivom "Zavičaj" u labinskom Narodnom muzeju Vedran Kos, kustos i voditelj tog muzeja.
Izložbu je pred mnogobrojnim publikom među kojom su bili stanovnici Drenja, Ravni i okolice te iseljenici na cakavici otvorio labinski gradonačelnik Valter Glavičić istaknuvši povezanost labinskih iseljenika sa svojim zavičajem.
Glavičić je rekao kako je Blažina s 14 godina otišao u svijet i u New Yorku ostvario zavidnu karijeru, ali nije zaboravio svoje smokve, masline i loze kojima se na kraju i vratio. Svi mi bez obzira gdje bili i otišli imamo u glavi svoj rodni kraj, svoje ulike, lozu, smokve, kamen i more i na kraju im se uvijek vratimo, rekao je Glavičić. Blažina je zahvalio na toplim riječima i velikom broju posjetitelja na otvaranju izložbe.
- Bruno Blažina, iako već više od 60 godina nastanjen u Americi, u duši je Mediteranac, nostalgični Mediteranac koji je dušom i tijelom vezan uz svoj rodni kraj. Pripadnost rodnom kraju i Mediteranu dokazuje i svojim fotografijama i slikama, načinom razmišljanja i sve češćim posjetima rodnome kraju. Prva serija fotografija nastala je pred circa 50, 60 godina. Fotografije su slikane na području Drenja i Ravni, i već tada Blažina pokazuje veliki talent i intuiciju prema fotografiji. Portreti osoba i motivi seoske sredine oslikavaju svu težinu života u priobalju Labinštine, te su izvrstan dokument za etnografska istraživanja. Posebno bih istaknuo fotografiju s motivom voza, boškarina i gospođe koja se sprema na put odjevena poput kakve manekenke, fotografija je to puna kontrasta, suprotnosti i upravo ona dočarava tranziciju koju su ti krajevi doživjeli, rekao je Vedran Kos.
Reminiscencije
Druga serija fotografija nastaje pred desetak, dvadesetak godina i reminiscencija je na neka davna i prošla vremena koja nestaju. Motivi kakve je nekada fotografirao u svome prirodnome okruženju, smokva, vinova loza i maslina, sada se pojavljuju u krupnome planu i nostalgično nam pričaju priču o nekim davnim i bezbrižnijim vremenima. Možemo slobodno reći da fotografije Bruna Blažine nose i ekološku poruku, svjedoče nam o velikoj tranziciji koja se na Mediteranu dešava posljednjih 50-ak godina.
Bruno Blažina rođen je 1938. godine u Drenju. U razdoblju od 1952. do 1957. godine plovio je na Jugoliniji, a potom se trajno nastanjuje u SAD. Nakon završetka vojne obuke u SAD, upisuje u New Yorku School of Visual Arts, gdje je diplomirao kao odličan student. Nakon diplome zaposlio se u jednoj od najpoznatijih ženskih revija McCall's gdje radi 23 godine kao grafički urednik. Uz profesionalni rad kao grafički urednik, gotovo svakodnevno slika i fotografira. Najčešći motivi njegovih fotografija prisjećanje su na rodni kraj. Izložba ostaje otvorena do 31. kolovoza. (Branko BIOČIĆ)