(Hina/EPA)
Izložba “Smetnje u prijemu slike - Transferi fotografije u dizajnu 1960. - 1990.”, posvećena odnosu fotografije i grafičkog dizajna u Hrvatskoj, otvara se u četvrtak u zagrebačkoj HDD galeriji.
Izložba propituje i načine kako čitanje tog odnosa produbljuje ne samo naše razumijevanje oba medija, nego i omogućuje specifičan uvid i razumijevanje vizualnih umjetnosti te medijske i popularne kulture od kasnih šezdesetih do kraja osamdesetih godina.
Autori koncepcije i kustosi izložbe Marko Golub i Dejan Kršić kažu da je upravo grafički dizajn tada predstavljao svojevrstan most, medij koji je prevladavao u našoj sredini ustaljene granice i ograničenja područja tzv. umjetničke, klupske, dokumentarne i novinske te amaterske fotografije.
U predgovoru su ocijenili kako se tu ne radi o pukoj upotrebi fotografije u različitim sredstvima vizualnog komuniciranja, nego prije svega o rastakanju medija fotografije, njenog jezika, teksture, značenja i svojstava u struji drugih medija, poput teksta i tipografije, kolaža, tiskarskih tehnika, plakata, časopisa, novina, knjiga, TV i videa.
Po njihovim riječima, drugu takvu os čini odnos prema samoj fotografiji koja je, s jedne strane, reproducirana u njezinom integralnom obliku, a s druge kadrirana ili podvrgnuta drugim, radikalnijim postupcima kao što su kolažiranje, modifikacije retuširanjem, koloriranjem, pretvaranjem u krupni raster ili visokokontrastni “štrih”.
Izložba prikazuje različite pojavne oblike tih odnosa u djelima grafičkog dizajna, a uključuje radove, većinom plakate, ali i časopise i knjige, dizajnera i umjetnika.
Među njima su: Ivan Picelj, Mihajlo Arsovski, Boris Bućan, Boris Ljubičić, Mirko Ilić, Gorki Žuvela, Milan Vulpe, Željko Borčić, Dalibor Martinis, Goran Trbuljak, Sanja Iveković, Sanja Bachrach Krištofić, Greiner&Kropilak, uz fotografe kao što su: Luka Mjeda, Ante Verzotti, Slobodan Tadić Tec, Boris Cvjetanović, Mario Krištofić i brojni drugi.
Izložba će biti otvorena do 21. srpnja.