(Hina/EPA)
Pod sloganom "15 godina uspjeha: MEDIA & Hrvatska - filmska ljubav bez premca" MEDIA desk Hrvatske ove godine slavi 15 godina sudjelovanja u Potprogramu MEDIA Europske unije, tijekom kojih se Hrvatska pozicionirala pri samom vrhu ljestvice uspješnosti među zemljama članicama.
Već 15 godina traje filmska ljubavna priča Potprograma MEDIA, Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske i hrvatskih kreativaca, filmskih i televizijskih profesionalaca te autora videoigara, koliko hrvatski redatelji, producenti i ostali filmaši mogu sudjelovati u tom potprogramu Programa Kreativna Europa i natjecati se sa sredstva Europske komisije za potporu produkciji, promociji i distribuciji europskih audiovizualnih programa.
Do kraja 2021. hrvatski korisnici osigurali su za projekte 11,5 milijuna eura čime su Hrvatsku pozicionirali pri samom vrhu ljestvice uspješnosti među zemljama članicama, ističe se u objavi HAVC-a.
Osiguranim sredstvima podržan je razvoj 77 hrvatskih filmova i TV serija, 3 kratkometražna filma i 4 hrvatske videoigre, te proizvodnja 2 televizijska projekta, dok je 160 organizacija sudjelovalo u sklopu 544 projekta, dodaje se.
Čak 16 hrvatskih kina dio je mreže Europa Cinemas, 6 hrvatskih filmskih festivala nalazi se na popisu MEDIA festivala, dok je 9 hrvatskih distributera osiguralo potporu za distribuciju europskog filma.
MEDIA desk Hrvatske (današnji Desk Kreativne Europe - Ured MEDIA) dosad je (su)organizirao 341 događanje, uz pružanje savjeta hrvatskim filmašima o strategijama financiranja i kriterijima za njihova djela, organizaciju radionica i umrežavanje hrvatskih i europskih filmskih profesionalaca.
Ovogodišnje slavlje otvaraju besplatna predavanja u zagrebačkoj Uraniji.
Christina Pelekani, kreativna direktorica u filmskim kampanjama, voditeljica marketinga i savjetnica za akvizicije, 31. ožujka dat će uvid u marketinške i distribucijske strategije - ključne segmente prijave za razvoj filma, s naglaskom na filmove iz 'malih zemalja', a pravnica Wendy Bernfeld će 5. travnja govoriti o pravnim "tips & tricks" korisnima producentima u pregovorima za prikazivanje na digitalnim platformama.
Do kraja godine održat će se još niz događanja, poput obilježavanja Dana Europe, pitching radionice posvećene kratkom filmu u sklopu Festivala mediteranskog filma u Splitu, aktivnosti u sklopu Zagreb Film Festivala, obilježavanja Noći europskog filma, pitching posvećen TV projektima iz regije "Series Rough Pitch – The Balkan Way".