(Hina/EPA)
Izložba "Translacije" Sare Salamon i Hrvoja Spudića, umjetničkog tandema koji se u svom radu bave pojavama i iskustvima svjetla i zvuka, otvara se u utorak u zagrebačkoj Galeriji Karas.
Područja njihove zajedničke prakse su, stoji u najavi, perceptivne zamke, svjetlost kao objekt, rasipanja vidnog spektra i ekstenzije do zvučnog te materijalnosti zvučnih zapisa.
Od 2017. kao tandem realizirali su nekoliko radova, a na 35. Salonu mladih osvojili jednu od dvije jednakovrijedne nagrade Vladimir Dodig Trokut, Iva Vraneković – umjetnici umjetniku za rad tihi objekti1.
Dio nagrade je i ova njihova samostalna izložba koja predstavlja varijaciju iz istoimene serije site-specific prostornih instalacija u mediju svjetla, utemeljene na principu camere obscure na temu bježanja.
Prvi put "Translacije" su prikazane na grupnoj izložbi Riskiraj promjenu: Bijeg 2018. u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, a sada u Galeriji Karas cijeli prostor tretiraju kao objekt, u čijem je prvom dijelu postavljena instalacija sastavljena od leća, ogledala, prozora i vanjskog svjetla koja mjesto pretvara u veliku cameru obscuru stapajući unutarnji i vanjski prostor u jedan.
Po riječima Sabine Salamon, njihova instalacija zamišlja strukturalne promjene koje se dogode u procesu bijega kao stanja prilagodbe, sugerirajući utočište u kojem obrnute slike postaju način opstanka čineći stanje bijega podnošljivim.
Hrvoje Spudić (1987., Zagreb) diplomirao je 2015. na Arhitektonskom fakultetu, gdje danas radi kao asistent na Kabinetu za crtanje i plastično oblikovanje. Kroz svoj rad istražuje tehnike i tehnologije tiska, fotografije, filma i fenomene svjetla i zvuka. Član je eksperimentalnog laboratorija Klubvizija gdje razvija eksperimente sa slikom i zvukom na 16-mm filmu.
Sara Salamon (1991., Rijeka) diplomirala je na smjeru Medijskih umjetnosti i praksi na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Djeluje u poljima različitih umjetničkih praksi, kao vizualna umjetnica, snimateljica i montažerka.
U radu najčešće pokušava iznevjeriti medij, inspirirana kolektivnim divljinama i stvarnošću koja izmiče, kažu iz Galerije Karas, gdje se njihova izložba može razgledati do 27. studenog.