(Hina/EPA)
Zagrebačka Galerija Spot otvara u ponedjeljak, 17. veljače, izložbu "Sigurna kuća" mladog umjetnika Ivana Buvinića, koja je rezultat autorovog istraživanja i promišljanja o temi djetinjstva i odrastanja u obiteljskom domu.
Rad se sastoji od arhivskih fotografija, video projekcije i različitih pristupa reinterpretaciji simbolike i vrijednosti obiteljskog doma, u kojemu je danas, više nego ikad, fotografski medij prisutan.
Kako se napominje u najavi, fotografija u obiteljskom životu ne funkcionira samo kao svakodnevna praksa, već i retroaktivno, u propitivanju granica sjećanja, kao i u pokušaju demistificiranja što koncept obiteljskog doma predstavlja.
Na tom tragu nastaje "Sigurna kuća", kombinacija nekoliko različitih pristupa, od instalacije, arhivske fotografije, do video projekcije, kojom autor ispunjava izložbeni prostor, pružajući rekonstruiranu sliku vlastitog odrastanja.
"Pri korištenju fotografija iz prošlosti, umjetnik ne podliježe nostalgičnoj reprezentaciji osobnog arhiva, već joj se odupire i odlučuje preispitati one segmente koji su najviše obilježili njegovo odrastanje", napominje se u najavi izložbe.
"Rad Sigurna kuća ukazuje na mnogobrojne mogućnosti fotografskog medija pri reinterpretaciji memorije; međutim, istovremeno svojim raznolikim pristupima na reprezentacijskoj razini, poziva na različita čitanja iskustava i sjećanja o jednom djetinjstvu", dodaje se.
Ivan Buvinić (1994., Šibenik) student je treće godine studija snimanja na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Izlagao je na nekoliko grupnih izložbi, među kojima ističe: Biennale hrvatske mlade fotografije (2017., 2018.), U procesu (2018.) te festival fotografije Rovinj Photodays (2018., 2019.) u sklopu kojeg je nagrađivan u kategoriji arhitektura i portret.
Povodom otvorenja održat će se javni razgovor s autorom, a izložba je otvorena do 6. ožujka.
Bogati program Galerije Spot u ovoj godini
Tom izložbom Galerija Spot otvara ovogodišnji izložbeni program - do kraja godine uslijedit će još šest izložbi domaćih i međunarodnih autorica i autora.
Od hrvatskih autora nove će radove predstaviti još Petar Vranjković, Maša Bajc i Ana Opalić, dok će kraj godine zaključiti izložba o specijaliziranoj fotografskoj Galeriji Arhiv TD koju je osamdesetih godina prošlog stoljeća u Zagrebu vodio Petar Dabac s nizom suradnika.
Predstavit će se i novi međunarodni projekt Ureda za fotografiju, "Not Yet Written Stories – Women Artists' Archives Onlin", u sklopu kojega će se održati grupna izložba fotografkinja i umjetnica koje su stvarale u mediju fotografije, djelovale ili djeluju u Hrvatskoj od Drugog svjetskog rata nadalje.
Bit će organizirano i javno predstavljanje projekta, razgovori radu i poziciji umjetnica te panel-diskusija o povijesti ženske fotografije u Hrvatskoj.
Pod naslovom "Phony Smile. Language of photographic interpretation and aesthetic speculation", Ured za fotografiju gostuje u Fondaciji Arton u Varšavi, u sklopu kulturnog programa priređenog za obilježavanje hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske unije EU2020HR.
Na izložbi u drugoj polovici travnja će biti predstavljeni radovi umjetnika koji pripadaju neoavangardnoj umjetničkoj praksi, osobito u području fotografije, Željka Jermana, Vlade Marteka, Željka Borčića, Petra Dabca i Edite Schubert, koji su pridonijeli proširenju paradigme fotografije, istražujući, eksperimentirajući i preispitujući prirodu medija.
Galerija u ovoj godini nastavlja opsežan i već započet projekt Kvartovski objektiv, koji Ured za fotografiju provodi u suradnji s Galerijom VN i udrugom Živi atelje DK, a obuhvatit će tematske šetnje, izložbe i radionice.
U sklopu ovog programa gostovat će austrijska umjetnica Julia Gaisbacher, te multimedijalni Sergej Vutuc koji trenutno živi i radi u Berlinu. Izložbe će, kao i dosad, biti popraćene razgovorima s umjetnicima/cama, panel-diskusijama i čitalačkim grupama, a u planu je i nastavak programa Fotka u podne.