OTVORENJE HRVATSKOG PAVILJONA

VENECIJANSKI BIJENALE: "Bez naziva" Tome Savić-Gecana umjetničko djelo zamišljeno u doba 'postistine' i za nju

Posljednjih desetljeća jedinstvena konceptualna praksa Tome Savića-Gecana često je diskretnim gestama povezivala međusobno raznorodne lokacije, skrećući pozornost na nevidljive društvene, ekonomske i političke makinacije u pozadini suvremenog društva

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Elena Filipovic i Tomo Savić-Gecan (Snimio Jasenko Rasol)

Elena Filipovic i Tomo Savić-Gecan (Snimio Jasenko Rasol)


U petak će se održati otvorenje hrvatskog umjetničkog paviljona na Venecijanskom bijenalu – 59. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti, a Hrvatsku predstavlja umjetnik Tomo Savić-Gecan s radom "Bez naziva" (Hrvatski paviljon) izbornice i kustosice Elene Filipovic.

Umreženi tokovi informacija

- Nove stope virusnih infekcija, navodne izborne manipulacije, razvod člana obitelji Kardashian, ekološke katastrofe, jačanje kriptovaluta, ruska agresija na Ukrajinu, još jedan skandal političke korupcije: vijestima se ne može pobjeći. Globalno umreženi tokovi informacija prodiru u gotovo svaki aspekt naše svakodnevice. Istodobno sve veći broj tehnoloških sustava učinkovito jamči javno zatrpavanje objektivnih činjenica pod lavinom glasina, emocija i osobnih uvjerenja, dok se naš odnos prema njima stalno prati i minira, predviđa i modificira. U kontekstu takvog sveopćeg stanja "Bez naziva" (Hrvatski paviljon) Tome Savića-Gecana umjetničko je djelo zamišljeno u doba "postistine" i za nju. U praktičnom smislu projekt funkcionira tako da umjetna inteligencija svakodnevno analizira tekstualne informacije dobivene iz glavnih vijesti objavljenih u nasumično odabranom medijskom servisu (Arab News, Corriere della Sera, El Tiempo, Le Monde, The Bangkok Post, The Namibian, The New York Times itd.). Umjetna inteligencija programirana je za prepoznavanje i svrstavanje zadanog fonda tema: od klimatskih promjena, migracija i kriptovaluta do vojnog djelovanja, povreda ljudskih prava itd. Tako nastaje skup algoritamski izvedenih uputa namijenjenih grupi petero izvođača kojima će biti zadano vrijeme početka, trajanje, točna lokacija u Veneciji i koreografski detalji svake od izvedbi čiji će broj varirati ovisno o danu, navedeno je u najavi.

Organizacija projekta

Projekt se može pronaći na službenoj mrežnoj stranici Hrvatskog paviljona www.croatianpavilion2022.com ili posjetiti njegovu fizičku lokaciju na adresi Via Garibaldi 1513 u Castellu, gdje je moguće saznati informacije u stvarnom vremenu, uključujući izvor vijesti koji se koristio prilikom analize te tako dobivene lokacije izvedbe za taj dan.

Organizaciju i produkciju projekta potpisuje udruga KONTEJNER (Olga Majcen Linn i Tereza Teklić), a Diego Carpentiero je producent paviljona u Veneciji. Irma Omerzo je voditeljica koreografije, Tomislav Pokrajčić je voditelj tehničke produkcije koju su realizirali Jan Šnajder, Ana Barić i Sara Bakić iz TakeLaba s Fakulteta elektronike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Projekt su podržali fondacija Mondriaan Fonds, Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske i Turistička zajednica grada Zagreba, Mato Perić i Kolekcija Perić, kao i rezidencija fondacije Art Explora u Parizu.

Posljednjih desetljeća jedinstvena konceptualna praksa Tome Savića-Gecana često je diskretnim gestama povezivala međusobno raznorodne lokacije, skrećući pozornost na nevidljive društvene, ekonomske i političke makinacije u pozadini suvremenog društva.

Tomo Savić-Gecan rođen je u Zagrebu 1967. godine, a živi i radi u Amsterdamu. Studirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Milanu, a otada je razvio vrlo konkretnu i rigoroznu konceptualnu praksu. Radovi su mu prikazani na brojnim izložbama, uključujući samostalne izložbe.

Elena Filipovic je ravnateljica Kunsthalle Basel u sklopu kojeg je priredila više od 50 samostalnih i skupnih izložbi. Kustosica je Hrvatskog paviljona Venecijanskog bijenala 2022. te je zajedno s Adamom Szymczykom bila kustosica 5. Berlinskog bijenala. Organizirala je izložbe koje su ugostile brojne umjetničke institucije.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter