DO 16. KOLOVOZA

SLIKARSKA MISAO U BOJI: U galerijskom prostoru sv. Stjepan labinskog Narodnog muzeja IZLAŽE LJILJANA BARKOVIĆ

Ciklus "Fragmentacije" temelji se na promišljanju o univerzalnom i stalnom pokretaču spoznaje kako umjetnost opstaje u vremenu i prostoru uz stalne i neizbježne promjene, kazala je akademska umjetnica Ljiljana Barković

| Autor: Branko BIOČIĆ
Ljiljana Barković pored svojih radova

Ljiljana Barković pored svojih radova


U galerijskom prostoru sv. Stjepan Narodnog muzeja u Labinu otvorena je izložba akademske umjetnice Ljiljane Barković iz Mošćenićke Drage pod nazivom "Fragmentacije 5 - Slikoobjekti i Staklene slike". Riječ je o seriji radova iz ciklusa "Fragmentacije" koji propituju odnos klasičnog pristupa slikarskom djelu, slici u doba digitalizacije, fragmentiranih slika, te društva koje ima tendenciju urušavanja i ponovnog sastavljanja tradicionalnih vrijednosti.

- Riječ je o geometrijskim idejama kako naslikati misao i onda se to razvijalo u neke razne apstraktne forme, najviše kroz geometriju. To je zapravo slikarska misao u boji. Najprije su nastale akrilne slike pa kako radim u mediju stakla to se pretočilo u staklo, onda s dvodimenzionalnog platna u trodimenzionalne skulpture i sada je to došlo do nekakvih staklenih slika koje su zapravo slike- objekti. To je geometrijska apstrakcija, kaže o svojim radovima Ljiljana Barković koja u posljednje vrijeme živi na relaciji Moščenićka Draga -Labin.

- Ciklus "Fragmentacije" temelji se na promišljanju o univerzalnom i stalnom pokretaču spoznaje kako umjetnost opstaje u vremenu i prostoru uz stalne i neizbježne promjene. Propitujem aktualnost slikarskog pristupa, te lišavanja suvišnog u njemu, kako bi se kroz redukciju iščistila esencija slikarske težnje, novi bespredmetni svijet. Redukcijom na geometrijske oblike i boju vraćamo se u onu već poznatu, manje ili više aktualnu likovnu preokupaciju: kako osamostaliti sliku od predmeta, tako da slika postaje svijet sam po sebi.

U ovoj izložbi stavljam težište na objekte (tzv. slikoobjekti) u kojima se bavim slikom unutar slike u objektu. U fokusu je cjelovita slika, koja zbog medija stakla ima sposobnost da prima u sebe različitu količinu svjetlosti, ovisno o vanjskim uvjetima. Kubična forma je uvijek slična, univerzalna. Trodimenzionalni radovi problematiziraju status slike u objektu, dok serija radova na staklu koju nazivam "staklene slike" poprimaju status i izgled objekta koji, smješten na zidu, neproziran, ali sjajan daje naslutiti unutarnje svjetlo u kadru, te odražava i prostor izvana, djeluje poput ogledala. Zbog samog medija stakla, debljine i same teksture ti radovi manjih dimenzija na zidu djeluju kao isječci velikog geometriziranog prostora, koliko slikarskog, toliko i zamišljeno trodimenzionalog, kazala je, između ostalog Ljiljana Barković.

Ova je umjetnica rođena 1980. godine u Rijeci, a diplomirala je slikarstvo na Akademiji za likovnu umjetnost u Ljubljani 2008. godine stekavši naziv akademske slikarice. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika, te njegovih ogranaka Rijeka i Istra. Sudjelovala je na nekoliko likovnih kolonija u Hrvatskoj i inozemstvu.

Bila je umjetnička voditeljica galerije "Cisterna" koja djeluje u sklopu Zajednice Talijana Mošćeničke Drage. Od 2015. je zaposlena kao asistentica na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. Asistentica je na slikarskim kolegijima, te na kolegiju Staklo. U listopadu 2018. godine je pohađala radionicu za tehniku obrade stakla na plameniku u školi za staklo Abate Zanetti u Muranu (Italija).

Aktivno izlaže, ostvarila je 14 samostalnih i četrdesetak skupnih izložbi. Bavi se umjetničkim radom na polju slikarstva, a istovremeno gradi svoj umjetnički izraz na polju umjetničkih objekata u mediju stakla i drugih materijala.

Njenu labinsku izložba može se razgledati do 16. kolovoza.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter