Devet krugova pakla prezentirano je tehnikom eksperimentalnog kolaža, od papira, kartona, vreća za smeće, pribadača, i drugog materijala iz svakodnevne uporabe, a svaku sliku, odnosno krug, prati kratki opis. Ti opisi daju dragocjeno pojašnjenje onima koji se prvi put sreću s pričom o devet infernalnih krugova, no služe i kao dobar podsjetnik onima koji su sve to malo već zaboravili
Sunčana Brkulj uz jedan od svojih radova (Snimio Dejan Štifanić)
"Inferno" je naziv izložbe mlade zadarske umjetnice Sunčane Brkulj koja se svojim radovima predstavlja u galeriji Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika u Puli, a inspirirana je "Paklom", prvim dijelom trodijelne "Božanske komedije" oca talijanske književnosti Dantea Alighierija.
Devet krugova pakla prezentirano je tehnikom eksperimentalnog kolaža, od papira, kartona, vreća za smeće, pribadača, i drugog materijala iz svakodnevne uporabe, a svaku sliku, odnosno krug, prati kratki opis. Ti opisi daju dragocjeno pojašnjenje onima koji se prvi put sreću s pričom o devet infernalnih krugova, no služe i kao dobar podsjetnik onima koji su sve to malo već zaboravili. Istovremeno umjetničin prikaz daje gledateljima dovoljnu slobodu da sami izvuku neke zaključke, primjerice koga bi smjestili u pojedini krug, od predvorja pakla preko zlostavljača do izdajnika.
- Cijela ideja izložbe bila je da se uzme taj srednjovjekovni predložak koji je bio ozbiljan i tragičan. Ljudi su stvarali ta religijska djela iz nekakvog straha, strahopoštovanja i jeze. Uz Dantea, nadovezujem se na srednjovjekovne slike koje su bile kao i ovi kolaži, nakrcane elementima, ali tu estetiku pokušavam prikazati na jedan potpuno neozbiljan, smiješan i malo glupast način, priznaje Brkulj koja Danteov spjev nije pokušala obraditi na način da mu oda nekakvu dužnu počast ili da obradi taj narativ već se samo nadovezala na njega kao primjer nečega što je u srednjem vijeku predstavljalo nešto tragično, a danas se čini možda komično, kako sama kaže.
- Kada razmišljam o srednjovjekovnim slikama i Danteovim tekstovima mislim da danas nitko to ne shvaća ozbiljno, čak niti religiozni ljudi, a pogotovo ja koja nemam odnos s religijom. Kontekst vremena je promijenio značenje tih djela i sada na njih gledamo na drugačiji način i to mi se činilo kao nešto što je vrijedno tematiziranja, pojašnjava ona.
Radovi su nastali 2018. i 2019. godine i bili su izloženi dva puta, no daljnje izlaganje zaustavila je korona tako da je pulska izložba i zadnja, nakon čega radovi idu u prodaju i više se neće izlagati.
- Likovno mi je ovo poslužilo kao istraživanje nekog novog stila. Bavim se prvenstveno animacijom odnosno animiranim filmom tako da ću stvari koje sam naučila kroz ove radove primijeniti unutar animacije. Mislim napraviti nešto što izgleda kao pokrenuta, oživljena varijanta tih kolaža, najavljuje Brkulj.
Dok to ne napravi, izložba se u galeriji HUIU na adresi Zagrebačka 27 može razgledati do 23. veljače radnim danom od 12 do 20 sati.
"Inferno" bi mogao biti zanimljiv studentima talijanistike i profesorima talijanskog jezika i književnosti, učenicima, kao i svim znatiželjnicima budući da je Pula vezana za slavni Danteov ep, i to se spominje baš u "Paklu". Tim više što u Puli nema puno prilike pogledati neku izložbu inspiriranu klasikom talijanske književnosti, koji je uz to odavno postao dio i popularne kulture.
Izložbu je otvorio Vjeran Juhas u ime HuiU-a napomenuvši da je Sunčana Brkulj prošle godine postala članica udruge i preko natječaja dobila mogućnost izlaganja u ovoj galeriji, a što je prvi takav primjer.