U ZAGREBAČKOJ LAUBI

IGOR ZIROJEVIĆ: Pula nikad ne prestaje… i u Zagrebu

| Autor: Zoran ANGELESKI
Igor Zirojević "Pulska Pošta", iz ciklusa "Čuvari"

Igor Zirojević "Pulska Pošta", iz ciklusa "Čuvari"


Arhitektura promijenjena unutar samo nekoliko desetljeća, predočena je kroz tri Zirojevićeva ciklusa, austrougarske, talijanske i jugoslavenske Pule, koji svjedoče o kontrastu različitih odnosa moći naspram prostora jednog grada, ali i o autentičnosti iskustava i sjećanjima njegovih stanovnika

Izložba fotografija Igora Zirojevića "Trilogija, Pula- Grad Interval", na kojoj taj pulski fotograf, dizajner i arhitekt predstavlja radove posvećene pulskoj arhitekturi za austrijskog, talijanskog i jugoslavenskog razdoblja, svečano se otvara večeras u 20 sati u zagrebačkoj Laubi - Kući za ljude i umjetnost.

Veliki formati

Riječ je o ciklusu fotografija velikih formata (100 x 140 cm) koje je Igor Zirojević u prosincu prošle godine premijerno predstavio u pulskom muzejsko-galerijskom prostoru 'Sveta srca', u sklopu programa 25. Sa(n)jam knjige u Istri, posvećenom temi Grada.

Tom je prigodom pulski fotograf, a po struci, arhitekt, kazao: "Jako sam sretan što sam ovdje. Lijepo je da se petogodišnji rad na propitivanju grada, njegove arhitekture, urbanizma te, na kraju, i propitivanja samoga sebe finalizirao u Svetim srcima, meni najljepšem prostoru u gradu". Netko je od upućenih tada rekao da Zirojevićeva 'Pula nikad ne prestaje'.

Igor Zirojević

Na velikoj pulskoj izložbi Zirojević se predstavio s ukupno 45 fotografija velikog formata, otkrivajući austrougarsko ('Stanari'), talijansko ('Čuvari') i socijalističko arhitektonsko naslijeđe ('Pregaoci'). Posljednji ciklus premijerno je predstavljen, u formi treće monografije (uz tekstove povjesničara i pisca Miroslava Bertoše te povjesničarke umjetnosti i kustosice Paole Orlić) prvog dana pulskog 25. Sajma knjige u prosincu prošle godine.

Atmosferičnost

- U procjepu između fotografije i teksta, vječitoj fugi u kojoj titra na tisuće iskliznutih priča, on otvara prostore novih interpretacija u kojima se pozicija slike u vremenskom kontinuumu izvrnula pa svjetlom (do)pisane vizure postaju sjećanja koja posjeduju njega, ustvrdila je u predgovoru teksta koji prati Zirojevićevu izložbu povjesničarka umjetnosti Paola Orlić.

Igor Zirojević je 2012. osvojio prvu nagradu u kategoriji pejzaža na festivalu Photodays u Rovinju, a zapažen je po djelima snažne estetske privlačnosti i atmosferičnosti, koja nastaje i zbog snimanja u sumrak, ali i velikih dimenzija fotografija koje omogućuju lakšu komunikaciju promatrača s njegovim radom.

Izložbu u Laubi, koja će biti otvorena do 29. veljače, prati i publikacija s tekstovima književnika Dragana Velikića (Grad Interval I) i Milana Rakovca (Grad Interval II) te povjesničara Miroslava Bertoše (Grad Interval III).

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter