KAZINOTI & KOMENDA

Poznati splitski dizajnerski dvojac predstavlja se u galeriji HUIU-a: "Dizajn za oko i uho" od institucija do alternative

Izložba "Dizajn za oko i uho" istaknutih splitskih dizajnera Karla Kazinotija i Miše Komende daje pregled njihovih najzanimljivijih radova nastalih u proteklih desetak godina, prije svega u mediju plakata, za niz kulturnih, glazbenih i filmskih manifestacija, ali i kratke videe i festivalske špice, omotnice muzičkih izdanja i druge tiskane materijale

| Autor: Mladen RADIĆ
Mišo Komenda i Karlo Kazinoti uz svoje plakate u galeriji HUIU-a (Snimio Danilo Memedović)

Mišo Komenda i Karlo Kazinoti uz svoje plakate u galeriji HUIU-a (Snimio Danilo Memedović)


U pulskoj galeriji Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika (HUIU) preksinoć su se selekcijom svojih radova predstavili istaknuti splitski dizajneri Karlo Kazinoti i Mišo Komenda koji vode studio Kazinoti & Komenda. Izložba "Dizajn za oko i uho" daje pregled njihovih najzanimljivijih radova nastalih u proteklih desetak godina, prije svega u mediju plakata, za niz kulturnih, glazbenih i filmskih manifestacija, ali i kratke videe i festivalske špice, omotnice muzičkih izdanja i druge tiskane materijale.

Brzo, dopadljivo, šaljivo

Kristina Nefat iz HUIU-a objasnila je da je ovo njihova druga suradnja s Hrvatskim dizajnerskim društvom, a organizacija izložbe "Dizajn za oko i uho" dogodila se na prijedlog Marka Goluba koji je napravio selekciju radova.

Postav pulske izložbe samo je dio onoga što rade Kazinoti i Komenda, i to vezano za glazbu i film radi čega je naziv izložbe "Dizajn za oko i uho". Tu su, dakle, plakati koje su njih dvojica uz druga dva člana tima radili za institucije kao što je Hrvatski dom, nedavno otvorenu dvoranu u Splitu, a Kazinotija i Komendu uzeli su, kako sami kažu, "gotovo kao njihove kućne dizajnere" i dali im slobodu da se izraze.

- Budući da je to bila godina korone, ravnatelj Hrvatskog doma je napravio dosta ambiciozan program, i svaki mjesec tu smo imali najmanje četiri do osam plakata. To je brza produkcija koja ti ne daje prostora da razmišljaš o velikim konceptima i moraš jako brzo reagirati, tako da ti plakati za Hrvatski dom jesu svojevrsni kolaži koji se mogu na jedan brz, ali i na jedan dopadljiv i šaljiv način ispričati. Kako ti glazbenici inače znaju biti prepotentni i ozbiljni, mi smo ih htjeli malo razveseliti kada već dolaze u Split, da se malo opuste i da u toj 2020. opterećenoj koronom održe jedan neopterećeni koncert, ispričao je preksinoć Kazinoti.

S jedne strane galerije u Puli su izloženi plakati za Mediteran film festival. Ovaj iznimno posjećen festival u Splitu toliko je narastao da je ekipa koja ga organizira pokrenula druge projekte te sada održavaju kino dvorane po čitavoj Dalmaciji, uključujući i otoke i manja mjesta.

Tu su i plakati za neke manje, alternativnije manifestacije poput "Ispod bine" gdje dolaze glazbenici koji glazbu stvaraju na licu mjesta i pomiču granice shvaćanja glazbe.

- Tu smo imali drugačiji, pročišćeniji tipografski pristup koji nam omogućava da se ne ograničavamo na neke vizualne motive nego da i mi više eksperimentiramo u tehnološkom i vizualnom smislu, istaknuo je Kazinoti.

Komenda je objasnio da su plakati koje rade šareni i sa zasićenim bojama budući da i sami dolaze iz takvog podneblja.      

Dizajn albuma Valentina Boškovića

Osim plakata, zanimljivi su i omoti albuma koje su radili za klapu Libar za koji su osvojili Porina i za brački duet Valentino Bošković. Jedan album ovog glazbenog dua je objavljen na vinilnoj ploči, a drugi na CD-u. Valentino Bošković izmišljeno je ime izmišljenog astronauta s Brača koji se preselio na Mars te s njega šalje pjesme. Tako je s Marsa poslao i CD koji je vakumiran, a u njega su ubačene i male figure planeta koje se sudaraju kako bi kroz dizajn spojili jednu nepretencioznu glazbu koju Bračani stvaraju. Sam CD trebao je biti simpatičan poklon koji se kupi i dobro se prodavao, a skupa s njima dobila se ulaznica za koncert Valentina Boškovića planiran za 2046. Nažalost, izgleda da ju je preksinoć netko maznuo (valjda ju je u međuvremenu ipak vratio). Album Valentina Boškovića koji je objavljen na vinilu Kazinoti i Komenda između ostalog su dizajnerski koncipirali tako da se u njega mogu lijepiti sličice koje se dobiju s pločom, s tim što namjerno nedostaje jedna sličica kao što se i inače događa.

Tu su i još neki radovi ovog dizajnerskog dvojca koji je i dalje vrlo aktivan, a kako to izgleda može se vidjeti u Puli do 6. prosinca.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter